Cloudemyx Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Definitivt verdt å prøve. Nå skal ikke jeg si at jeg har vært i samme situasjon, men det er faktisk slitsomt å være deppa, nedfor og lei seg. Jeg har hatt en dyp depresjon selv, av litt andre grunner enn fra de vi vet RoR sliter med nå, men det var ikke bra for meg i det hele tatt. Total isolasjon på rommet og var nesten ikke sammen med de nærmeste i familien en gang, bare ned for å spise middag også rett opp til rommet til mine egne tanker. Det føles sikkert uutholdelig nå, men det er nødt til å bli bedre. Du kan ikke grave deg ned under dyna for resten av livet. Nå er det bare en dag siden bruddet, men du må prøve å være positiv allikevel. Det blir bedre, det må det. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Hadde litt vondt under overleppa i stad, tok en tur innom toalettet på skolen for å se hva det var, så ut som en kvise, men ettersom jeg har lest litt er det tydligvis noe som heter: Canker sore. Ikke peiling på hva det betyr, har hatt en slik en gang før. Forgje gang jeg hadde dette skulle jeg skylle munnen min med noe alkoholbasert veske, hvis jeg ikke tar feil så var det en ganske høy prosent. Before post edit: Så nå at i mitt tilfelle vil dette bety at kroppen min er utsatt for et virus det ikke kjenner igjen. Og jeg skal ikke drikke alkohol baserte vesker, bare skylle munnen i dem. Heter på godt norsk munnspr, og det hjelper ikke å skylde munnen med noen ting. For å døyve smerten anbefaler jeg det eneste som hjelper; mandelessens. Og det hjelper ved å gjøre så vondt at munnsåret blir numment etterpå, så vær forberedt. Ha mandelessens på fingeren og ta på munnsåret. Man vet ikke hvor munnsår egentlig kommer fra. men det er liten tvil om at det er relatert til stress eller mangel på søvn, og det er ikke noe virus. Det finnes sikkert fem hundre kjerringråd for hva som hjelper og du må gjerne gå gjennom de aller fleste først, men min far er en av de som er hardest rammet i Norge av dette (var inne på studie på Norges Tannlegehøyskole for noen år siden, prøvekanin for medisiner og greier), noe jeg har selv arvet (på langt nær i like sterk grad) så jeg vet en hel del om hvordan det er og hva som hjelper/ikke hjelper mot det. Og dessverre er det ingenting som duger for å stoppe det, har du et eller flere munnsår er det bare å vente til det blir borte av seg selv. Og ja,jeg vet at munnsår er det mange kaller slike sår man får på leppa, men de er jo ikke i munnen Og jeg skjønner ikke alt oppstyret rundt forum og penger og styr. http://sexyaltf4.nor...m.net/forum.htm Tok meg i underkant av 5 min Herregud som jeg lo ^_^ @RoR: Tro meg, jeg har mistet damer jeg også. Ta tiden til hjelp, men ikke isoler deg. Gjør det du pleier å gjøre, så vil det gå over av seg selv. Ingen grunn til å henge med hodet! Og les signaturen til Villanden. Endret 5. november 2010 av AltF4 Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg skulle til å foreslå den der Antix kremen de reklamerer for på tv, for jeg tror søsteren min bruker den, men så så jeg at det var inne i munnen og ikke på leppa, så da er jeg blank på hva du kan gjøre Vaenas. Synes vi skal bruke det forumet som Error har laget der jeg. XD Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Tusen takk alle sammen, jeg setter virkelig pris på all støtten, på at dere bryr dere. *tørker bort en tåre* Og jeg skal prøve, det lover jeg, det er bare veldig vanskelig å fokusere tankene på noe som helst annet akkurat nå. Nå vet jeg ikke hvordan det er for de av dere som har hatt lignende forhold før, men for meg slik jeg ser på forhold så har jeg veldig vanskelig for å binde meg til noen, men når jeg først gjør det så er det med hjerte og sjel, og for livstid, derfor er det nå ikke bare hjertet og følelsene mine som brast, men også mine håp og drømmer for fremtiden. Det gjør det ekstra tungt å bære. Når jeg tenker på de drømmene nå gjør det skikkelig vondt. Og jeg liker ikke å være så negativ og la andre bli påvirket av at jeg er negativ, jeg pleier alltid å smile uansett, hadde jeg ikke gjort det hadde jeg kollapset for lenge siden, så jeg kjenner meg ikke igjen nå, og liker det ikke. Lenke til kommentar
Error Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Hvordan skal jeg forklare begrepet "salt" i naturfagssammenheng? Holder på med oksidasjon/reduksjon, og det er altså snakk om stoffer på atomniv. Det vil egentlig si dette sitatet oversatt til norsk: In chemistry, salts are ionic compounds that can result from the neutralization reaction of an acid and a base. They are composed of cations (positively charged ions) and anions (negative ions) so that the product is electrically neutral (without a net charge). These component ions can be inorganic such as chloride (Cl?), as well as organic such as acetate (CH3COO?) and monatomic ions such as fluoride (F?), as well as polyatomic ions such as sulfate (SO42?). Endret 5. november 2010 av Error Lenke til kommentar
Kjågen Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Note to self: Kjøp en boks med binderser... http://en.wikipedia.org/wiki/One_red_paperclip Endret 5. november 2010 av Kjågen Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 @Error: "salter" rett og slett vil jeg tro. @Kjågen: husker det der var en snakkis på vg blant annet. Lenke til kommentar
Error Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Mehh, jeg må levere inn en omfattende naturfagsrapport om et tema jeg skjønner sånn passe lite om. Har nå kjørt igjennom teorien, hvor ekstensiv googling, lesing i boka, egenkunnskap og en god porsjon analytisk Error fikset "biffen". Bortsett fra når det gjelder salter naturligvis. Problemet nå er bare at jeg skal beskrive hva vi observerte i forsøket, og jeg rakk nesten ikke å være med på forsøket i det hele tatt. Vi hadde delingstime, og jeg var hjemme. Når jeg kom på skolen igjen fant jeg ut at de andre hadde startet 20 min før fordi læreren måtte hente et sykt barn i barnehagen. Nå sitter jeg her og klør meg i hodet og lurer på hva jeg skal skrive. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Noen som vet om lørdag regnes som en 'virkedag' med tanke på posten og levering/transport av pakker? Jeg har opp gjennom årene bestilt en god del diverse ting fra sider som komplett, men klarer altså ikke huske om jeg mottok noe på en lørdag. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Det har i hvert fall jeg gjort, så jo, det regnes! Så du posten min angående munnsår? Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Lørdag er en virkedag for posten ja. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Takker for svar. Litt interessant det der med munnsår forresten, for jeg har selv et slikt på underleppa nå. Svir som faen, trikset er å aldri tunge det, da det får det til å bli større og enda vondere. Hvorfor slike sår er så vonde er et mysterium i seg selv. Endret 5. november 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Erik Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Lørdag er en virkedag for posten ja. Ikke overalt, de leverer f.eks ikke pakker på lørdager her i by'n hvis jeg husker riktig Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hvis du sier det så. Her har jeg fått pakker på lørdager Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Takker for svar. Litt interessant det der med munnsår forresten, for jeg har selv et slikt på underleppa nå. Svir som faen, trikset er å aldri tunge det, da det får det til å bli større og enda vondere. Hvorfor slike sår er så vonde er et mysterium i seg selv. Du sa det jo tidligere, derfor jeg skrev det jeg skrev Trikset er å aldri gjøre noe med det i det hele tatt, spis for all del ikke brunost med jordbærsyltetøy på når du har munnsår. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Du sa det jo tidligere, derfor jeg skrev det jeg skrev Trikset er å aldri gjøre noe med det i det hele tatt, spis for all del ikke brunost med jordbærsyltetøy på når du har munnsår. Og det som er så godt Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Takker for svar. Litt interessant det der med munnsår forresten, for jeg har selv et slikt på underleppa nå. Svir som faen, trikset er å aldri tunge det, da det får det til å bli større og enda vondere. Hvorfor slike sår er så vonde er et mysterium i seg selv. Du sa det jo tidligere, derfor jeg skrev det jeg skrev Trikset er å aldri gjøre noe med det i det hele tatt, spis for all del ikke brunost med jordbærsyltetøy på når du har munnsår. Virkelig? Mente du meg, eller har jeg hukommelse lik en gullfisk? Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Han mente nok Vaenas. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Navnene våre er jo ikke like engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå