Mokko Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Lage et eget forum, eget domene og bla bla bla for en 10-15 brukere kun fordi vi må skifte tilholdssted? Tror nok ikke aktiviteten på et slikt sted vil bli noe særlig etter at "nytt steeeed!!!"-følelsen har dabbet litt av. Jeg føler at dere gjør dette til et litt større problem enn det faktisk er, er ikke så mye verre enn å flytte hele Siste Ordet-tråden over til Diskusjon.no og fortsette der, når det kommer til dette "kjerne-vennskap-problemet". Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Det har du rett i Lakus. Men slike ting blir nok funksjoner som kommer etterhvert. Mine innlegg funker ikke hos meg ennå så Edit: For min del så handler ikke dette først og fremst om sammenspleisingen, men heller en morsom tanke som kanskje hadde vært en artig greie å realisere. Enten så går det rett vest og vi har tapt noen hundrelapper hver, eller så kanskje det bygger seg opp til et lite nettsamfunn hvor de som henger der har sitt lille sted. Endret 4. november 2010 av nubbiz Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 @Vaine: Tid oppfattes forskjellig. 10-15 minutter kan være mye det asså! XD Jeg brukte en gratisgreie for det forumet jeg satt opp. Det jeg kommer på er om vi, aner ikke hvor mange vi er her i SO1, spleiser på et forum som koster penger. Hva gjør vi da når det kommer nye brukere som vil bli medlem? Skal de måtte kjøpe seg inn da eller? Da regner jeg med at de aller fleste ser seg om etter et annet forum som er gratis. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Det er også et poeng Cloud. Jeg syns pengegreia er fokus på feil sted, det er i første rekke snakk om denne lille gruppa og jeg tror vi klarer oss fint med noe som er gratis å få tak i og bruke. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Problemet med å flytte Siste Ordet over til Diskusjon.no er at det allerede eksisterer en slik tråd der, og den er rimelig tett befolket. Om vi skulle fortsette "samlet" ville vi bli nødt til å presse oss inn blant dem eller opprettet en tråd i spillforumet aka "Chattetråd for Akam-brukerne". Haken ved det siste er derimot at vi da blir nødt til å hele tiden snakke om noe spillrelatert. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Det har du rett i Lakus. Men slike ting blir nok funksjoner som kommer etterhvert. Mine innlegg funker ikke hos meg ennå så Edit: For min del så handler ikke dette først og fremst om sammenspleisingen, men heller en morsom tanke som kanskje hadde vært en artig greie å realisere. Enten så går det rett vest og vi har tapt noen hundrelapper hver, eller så kanskje det bygger seg opp til et lite nettsamfunn hvor de som henger der har sitt lille sted. This. Og jeg er enig angående det å finne et gratis alternativ. Jeg bare brukte IP.Board som eksempel for det er det eneste jeg har erfaring med selv, og jeg fant det svært enkelt å bruke. Endret 4. november 2010 av Vaine Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Om vi er 5-10 som spleiser så blir vi adminene på siden, og tar avgjørelsene. Det blir selvfølgelig gratis å registrere seg. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Det jeg kommer på er om vi, aner ikke hvor mange vi er her i SO1, spleiser på et forum som koster penger. Hva gjør vi da når det kommer nye brukere som vil bli medlem? Skal de måtte kjøpe seg inn da eller? Da regner jeg med at de aller fleste ser seg om etter et annet forum som er gratis. Jeg regner med at de fleste her ikke er gniene nok til å krangle om tikronestykker. Det tidligere nevnte forumet som jeg og noen bekjente driver koster også noen lapper i året å holde oppe, men root-admin betaler den regningen gladelig. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Problemet med å flytte Siste Ordet over til Diskusjon.no er at det allerede eksisterer en slik tråd der, og den er rimelig tett befolket. Om vi skulle fortsette "samlet" ville vi bli nødt til å presse oss inn blant dem eller opprettet en tråd i spillforumet aka "Chattetråd for Akam-brukerne". Haken ved det siste er derimot at vi da blir nødt til å hele tiden snakke om noe spillrelatert. Eventuelt "Chattetråd for eks-Innlegg.no-brukere"-ish i Offtopic-kategorien. Jeg tror faktisk Diskusjon-folka hadde latt oss ha en slik tråd om det er det som gjør oss villige til å flytte. Endret 4. november 2010 av Mokko Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Det jeg kommer på er om vi, aner ikke hvor mange vi er her i SO1, spleiser på et forum som koster penger. Hva gjør vi da når det kommer nye brukere som vil bli medlem? Skal de måtte kjøpe seg inn da eller? Da regner jeg med at de aller fleste ser seg om etter et annet forum som er gratis. Jeg regner med at de fleste her ikke er gniene nok til å krangle om tikronestykker. Det tidligere nevnte forumet som jeg og noen bekjente driver koster også noen lapper i året å holde oppe, men root-admin betaler den regningen gladelig. Jeg snakket ikke om oss som skal eventuelt sette igang med dette, jeg snakker om de som finner forumet og ønsker å bli medlem kanskje måtte betale en liten sum, selvom det er snakk om lommerusk, sannsynligvis vil finne seg et annet forum som de ikke må betale for. Jeg er ikke spesielt gjerrig, men jeg tror en gratisløsning når vi eventuelt skal opprette et forum er bra nok for oss i starten. Om vi blir en del brukere etterhvert kan vi jo diskutere om å investere i et forum der vi må betale for startpakken og for å holde det i drift. Siden vi ikke er en stor gjeng her i SO, så tenker jeg mest på om forumet vil slå ann og at en løsning som er gratis kan være like bra som en løsning vi må betale for. Hvsi vi ikke blir flere medlemmer på dette forumet enn den lille gjengen vi er her i SO, så kan en gratisløsning være helt greit, selvom det er stas med "the real deal". Endret 4. november 2010 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Det jeg kommer på er om vi, aner ikke hvor mange vi er her i SO1, spleiser på et forum som koster penger. Hva gjør vi da når det kommer nye brukere som vil bli medlem? Skal de måtte kjøpe seg inn da eller? Da regner jeg med at de aller fleste ser seg om etter et annet forum som er gratis. Jeg regner med at de fleste her ikke er gniene nok til å krangle om tikronestykker. Det tidligere nevnte forumet som jeg og noen bekjente driver koster også noen lapper i året å holde oppe, men root-admin betaler den regningen gladelig. Jeg snakket ikke om oss som skal eventuelt sette igang med dette, jeg snakker om de som finner forumet og ønsker å bli medlem kanskje måtte betale en liten sum, selvom det er snakk om lommerusk, sannsynligvis vil finne seg et annet forum som de ikke må betale for. Jeg er ikke spesielt gjerrig, men jeg tror en gratisløsning når vi eventuelt skal opprette et forum er bra nok for oss i starten. Om vi blir en del brukere etterhvert kan vi jo diskutere om å investere i et forum der vi må betale for startpakken og for å holde det i drift. Hvorfor i all verden skulle det koste noe å registrere seg? Lenke til kommentar
Erik Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Den her var fucking awsome: Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hvorfor i all verden skulle det koste noe å registrere seg? My point exactly. Jeg regner med at vi/de av oss som eventuelt betaler ikke er kranglete på at det kommer eventuelle nye "gratismedlemmer". Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Det jeg kommer på er om vi, aner ikke hvor mange vi er her i SO1, spleiser på et forum som koster penger. Hva gjør vi da når det kommer nye brukere som vil bli medlem? Skal de måtte kjøpe seg inn da eller? Da regner jeg med at de aller fleste ser seg om etter et annet forum som er gratis. Jeg regner med at de fleste her ikke er gniene nok til å krangle om tikronestykker. Det tidligere nevnte forumet som jeg og noen bekjente driver koster også noen lapper i året å holde oppe, men root-admin betaler den regningen gladelig. Jeg snakket ikke om oss som skal eventuelt sette igang med dette, jeg snakker om de som finner forumet og ønsker å bli medlem kanskje måtte betale en liten sum, selvom det er snakk om lommerusk, sannsynligvis vil finne seg et annet forum som de ikke må betale for. Jeg er ikke spesielt gjerrig, men jeg tror en gratisløsning når vi eventuelt skal opprette et forum er bra nok for oss i starten. Om vi blir en del brukere etterhvert kan vi jo diskutere om å investere i et forum der vi må betale for startpakken og for å holde det i drift. Hvorfor i all verden skulle det koste noe å registrere seg? Uhm? Var det ikke noen som nevnte det? Eller var det jeg som sa det? Jeg husker ikke lol... Det jeg spurte om er hva vi skulle gjøre med nye medlemmer som ikke var med på å spleise på å starte opp forumet. Jeg sa ingenting om hva jeg syntes om det. Endret 4. november 2010 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 LoL WuT? Man kunne derimot hatt det slik at registreringer må godkjennes av en admin først, slik at man unngår spammere med random string navn, og troll med særdeles tvilsomme navn. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Det blir veldig bakvendt om man ønsker nye medlemmer etterhvert. Det finnes nok av sikkerhets-tillegg til mer eller mindre alle forum jeg har vært borti som tar seg av sånt automatisk. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Det er da ikke være enn å legge inn mulighet til å donere penger til drift av forumet mot noen små goder eller noe sånt. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Det blir veldig bakvendt om man ønsker nye medlemmer etterhvert. Det finnes nok av sikkerhets-tillegg til mer eller mindre alle forum jeg har vært borti som tar seg av sånt automatisk. Slettes ikke så bakvendt når vi mest sannsynlig ville sett én registrering per dag, maks. Det er da ikke være enn å legge inn mulighet til å donere penger til drift av forumet mot noen små goder eller noe sånt. And this. Endret 4. november 2010 av Vaine Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Det er vel så enkelt som at de som er med på å betale blir eiere av forumet? Det gir dog ingen fordeler, bortsett fra en god følelse og innflytelse. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 LoL WuT? Man kunne derimot hatt det slik at registreringer må godkjennes av en admin først, slik at man unngår spammere med random string navn, og troll med særdeles tvilsomme navn. Det går ann. Om vi tar betalt for at folk skal regge seg, forblir vi en sånn liten Siste Ordet 1 sekt. Kanskje vi skal bli en sånn hemmelig losje, der du må ha hemmelig invitasjon for å bli medlem på forumet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå