Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uavhengig av hva som skal være etter "dotten", så synes jeg Vaine sitt forslag var bra.

Hvis det blir en realitet å lage et forum, bør vi nesten være enig om navnet.

Men først må vi strengt tatt være enige om at vi lager et eget forum da. Det høres kanskje enkelt ut, men det er litt av en jobb faktisk.

Lenke til kommentar

Uavhengig av hva som skal være etter "dotten", så synes jeg Vaine sitt forslag var bra.

Men først må vi strengt tatt være enige om at vi lager et eget forum da. Det høres kanskje enkelt ut, men det er litt av en jobb faktisk.

Egentlig ikke. Det var ihvertfall ikke det den gang.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Da jeg lagde et forum for lenge siden, så måtte jeg ikke kjøpe et domene, men ble tildelt et under 'invisionboard', som f.eks 'www.invision.forumofreason.com'.

Altså det som i dag heter IP.Board.

Men det fetere med et eget domene, som f.eks. forumofreason.com eller .no. Men .no krever som sagt et organisasjonsnummer.

Lenke til kommentar

Da jeg lagde et forum for lenge siden, så måtte jeg ikke kjøpe et domene, men ble tildelt et under 'invisionboard', som f.eks 'www.invision.forumofreason.com'.

Altså det som i dag heter IP.Board.

Men det fetere med et eget domene, som f.eks. forumofreason.com eller .no. Men .no krever som sagt et organisasjonsnummer.

Uten tvil, men det koster da også mer penger.

Lenke til kommentar

Ja, men det kommer ann på hvor mye forumet skal inneholde av kategorier og andre ting, men egentlig trenger det ikke ta så lang tid, ei heller være en stor jobb. Jeg tenker på hvem som skal være Admin og Mod og hva som skal være tillatt i form av signaturer, avatarer og retningslinjer. Det blir hva du gjør det til faktisk, så det trenger ikke være en stor jobb.

Vi må jo bestemme hva forumet skal inneholde og hva som skal diskuteres der. Jeg regner med at om vi fullfører dette, så "kopierer" vi bare mesteparten av de kategoriene vi har her og bruker de samme reglene, selvom vi kanskje må skrive om retningslinjene til våre egne, selvom vi strengt tatt er enige om at våre retningslinjer skal være de samme. Altså skrive de om i våre egne ord.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Ja, men det kommer ann på hvor mye forumet skal inneholde av kategorier og andre ting, men egentlig trenger det ikke ta så lang tid, ei heller være en stor jobb. Jeg tenker på hvem som skal være Admin og Mod og hva som skal være tillatt i form av signaturer, avatarer og retningslinjer. Det blir hva du gjør det til faktisk, så det trenger ikke være en stor jobb.

Jo forsåvidt, det vil sikkert ta deg en 10-15 minutter å danne de forskjellige subforumene. :p

Lenke til kommentar

Må alle være enig i det? Det burde strengt tatt være opp til de som setter opp forumet syns nå jeg.

Ja, folk burde være enig, for det koster 149 dollar å sette opp et IP.Board, startpris uten 'ekstrautstyr', og dette er noe som burde spleises på.

Dette er tross alt snakk om et community-forum, ikke en enkeltpersons forum.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Må alle være enig i det? Det burde strengt tatt være opp til de som setter opp forumet syns nå jeg.

De som setter det opp blir jo "oss", ikke "de".

Det finnes ferdigløsninger for forum, så jobben ligger i å tilpasse utseende og muligens språk.

Innlegg.no gir ut den norske språkpakken sin ved forespørsel, så der er man jo reddet for en del jobb. Der jeg dog tror det kan bli litt krøllete er når man begynner å svane Mine Innlegg igjen. Utifra kommentarer her og på Diskusjon.no er ikke det noe som fikses på 1-2-3.

Lenke til kommentar

Ja, folk burde være enig, for det koster 149 dollar å sette opp et IP.Board, startpris uten 'ekstrautstyr', og dette er noe som burde spleises på.

Det er klart, men nå trenger man ikke gjøre noe så seriøst. Rimelig sikker på at det finnes gode og gratis alternativer.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...