Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norsk film har jeg aldri følt noe dragning mot å se på kino. Jeg føler liksom at de ikke er store nok til å fylle skjermen. Det har sikkert noe med at jeg sjeldent er på kino så når jeg først er der er det på grunn av spesielle filmer. Siste jeg så var vel The Expendables. Rett etter det tok jeg en sjanse med A-Team. En sjanse jeg kunne vært foruten, men alle opplevelser er en stjerne i margen.

Lenke til kommentar

Jeg har vært fan av norsk film i mange år, og mine favoritter er nok Villmark, Naboer og Kommandør Treholt. Og jeg hater i utgangspunktet skrekkfilmer - ikke glem det!

 

Så The Expendables selv, men den var en gedigen skuffelse. Synd ingen lager actionfilmer slik de ble laget på nittitallet lenger, med Die Hard-filmene i spissen. A-Team har jeg veldig lyst til å se, får plukke den opp på bluray.

Lenke til kommentar

A-Team er noe av det mest lavpannede jeg har sett. Greit nok at det skal være sånn, men det var ingenting mer enn gamle referanser og eksplosjoner. Til og med den kjente varebilen blir sprengt i starten av filmen og blir aldri sett igjen. Nei, den kunne du egentlig sett på Kino, for det hadde vært billigere enn en Blu-Ray.

 

I dag skal jeg se Predators. Den er ikke helt lovlig anskaffet, men siden forhåndsbestillingen på Blu-Ray utgaven ligger hos Play.com tar jeg meg den friheten.

 

Forresten: Jeg liker også norsk film, da jeg føler det er noe spesielt med dem (at de snakker norsk?), men det er en lavere prosentandel av norske filmer jeg liker av de jeg ser kontra utenlandske.

Lenke til kommentar

Med dagens kinopriser kontra bluray-filmer på tilbud blir det litt hipp som happ.

 

Nei det er jeg enig med deg i, men jeg føler at norske filmer får til enkelte ting bedre enn amerikanske blant annet fordi de ikke har samme budsjett. Språket spiller nok også en rolle men er ikke avgjørende.

Lenke til kommentar

Sånne kommentarer på nettaviser som dette er triste greier:

http://www.dagbladet.no/2010/10/30/kultur/debatt/matvarekjeder/kunde/14061147/

 

Jeg visste for faen heller ikke hva '4-korn' var for noe før jeg leste den artikkelen der, og forventer den gjennomsnittlige forbruker at butikksjefen selv, som i hovedsak skal ta seg av administrative oppgaver i forbindelse med å drive en butikk, skal kunne navnet på alle varene i butikken? Latterlig.

 

Jeg jobber for øvrig selv i butikk, og er veldig enig med kommentaren til 'oppgitt ansatt' i debatten nedenfor.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...