Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg som har vært så flink til å legge meg tidlig i mange måneder nå, og så begynner skolen og jeg havner helt på skeia.

 

Unnskyldningen i dag var at pappa skulle se en film, og han spurte om jeg ville se den sammen med han. Kan jo ikke si nei til det, og leksene ble utsatt litt.

 

Så ble det gjort lekser.

Så spise kveldsmat.

Så surfe.

Så snuble over en artikkel på Wikipedia om et generelt sett veldig ufarlig og udramatisk syndrom, men som potensielt kan utvikle seg når man kommer i 40-års alderen til å bli et større irritasjonsmoment. Symptomene kjenner jeg meg litt for godt igjen i dessverre.

Så plutselig instant komme i Queen modus, og nå må jeg bare høre på Don't stop me now og Bohemian Rhapsody før jeg legger meg.

 

God natt!

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Restless_legs_syndrome

 

Obs: Merk at jeg har dette i fryktelig liten grad. Det dukker kanskje opp i en 2-3dagers periode (generelt sett når jeg slapper av), så merker jeg ingenting til det på lang tid, og så dukker det opp igjen.

 

Jeg har også hatt problemer med tics tidligere, men hverken tics eller dette er noe jeg har hatt større problemer med. Har aldri hatt noe av det når jeg er i sammenhenger hvor jeg gjør noe (skole, venner, seiling osv) men når jeg leser bok, når jeg kjeder meg, på kveldene kan det ha dukket opp fra tid til annen.

 

Uansett er det ikke noe jeg irriterer meg over i det hele tatt nå, men hvis det blir værre (som det står at kan skje med alderen) så er det mulig at det blir et irritasjonsmoment senere. Bedre å gå til lege og sjekke det ut nå.

 

Men siden jeg gjør dette "med vilje" for å få bort kriblingen så må jeg nødvendigvis klare å stoppe å gjøre det. I tillegg er kriblingen bare psykisk, og når jeg tenker på det så blir det værre, og når jeg "glemmer det" så forsvinner symptomene.

 

Har jo også hatt ME (kronisk utmattelsessyndrom) som også er sånn at jo mer du tenker på det, jo værre blir det, men det har jeg blitt kvitt. Regner med at jeg ikke har noe problem med å kvitte meg med noe sånt her styr hvis jeg legger litt sjel i det. Legen sa jo også at jeg kom til å ha ME i minst 3 år, mens jeg klarte å slippe unna med 6 måneder som følge av at jeg gikk på et sånt kurs.

 

Plutselig ble det til en wall of text. Merkelig hvordan det skjer noen ganger. Er vel djevelen på min høyre skulder som prøver å holde meg våken :p

Lenke til kommentar

Spiller du sp eller mp?

 

Jeg holder endelig på med Nier.

Liker du det?!?!??

 

Jeg liker mye ved det. Spesielt mye av den relativt voksne dialogen og temaene.

Jeg har vel spilt ca. 15 timer, og det føles som om jeg bare går mellom de samme områdene som jeg gjorde for 12 timer siden.

Vet selvfølgelig ikke ennå, men det virker som om det er et veldig lite spillbart område, og det gjør det ikke bedre at side-questene ber deg gå fram og tilbake uten mål og mening (Bortsett fra å få litt penger). Ble mektig irritert da jeg fikk beskjed fra en i Seafront om å levere et brev i Aerie(?), hvor det da selvfølgelig ikke var noen, så jeg så må gå hele veien tilbake for så å fortelle det.

 

Men alt i alt finner jeg det meget underholdende og gjennomført. Og grafikken var amazing iforhold til hva jeg hadde forventet etter å ha hørt på dere. Savner dog at de gir meg et mer personlig og nært forhold til Yonah. Mulig kommer det senere, men til nå så går jeg igrunn bare rundt med boken og hjelper prinser og fyrvokterfruer. Ikke at det er en dårlig ting i å for seg.

Lenke til kommentar

Side-questene er jo fullstendig valgfrie da. Selv synes jeg mange av dem hadde en rørende historie, og noen lo jeg godt av. ^_^

 

Området er ikke superstort, men stort nok, og veldig koselig. Samme greia som med zelda egentlig. :)

 

Personlig forhold til Yonah (og de andre), bare vent du. Enkelte side oppdrag og scener med henne fikk tårene til å renne. :cry:

 

Det er viktig å lese all dialogen.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er side-questene valgfrie, men de er med på å definere et godt rpg for min del. Og jeg har hørt at dette spillet er rundt 7-10 timer uten de, så for å nyte mer av et ellers herlig spill så velger jeg å gjøre de.

 

Isåfall venter jeg spent :)

 

Leser selvfølgelig all dialogen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...