Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok av insekter som ikke ville nølt et sekund med å la sine fremtidige avkom klekkes i øregangen din.

 

Nå er ikke dette et kremeksempel, siden det ikke står noe om at det ble lagt egg i øret på gutten, men hørte for et par år siden om en eldre mann som det ble funnet flere flueegg i øret på.

På tide å vaske ørene om fluene legger egg i ørevoksen. Har hørt at en spiser noen insekter i året når en sover. Blæh...

 

Han ene er naboen min og han andre bodde her før (vet ikke hvor han bor nå). Jeg er også nysgjerrig på hvordan det ser ut i de andres leiligheter, men jeg går ikke rundt og ringer på døra deres og spør om jeg kan komme inn og se. Akkurat her jeg bor er det ikke plenty av vanlige folk, så jeg tror de fleste ville være skeptiske om de hadde bodd her. En av de som bor her, er narkoman som har sittet i fengsel flere ganger og er vinningskriminell og har overvåkningskamera over døren. Han som bodde her før var medlem av Vigrid så vidt jeg har fått vite.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Jeg har for eksempel alltid hatt lyst til å ta en titt innom stedet jeg bodde på Hamar som liten. Ville nok blitt sett rart på, men det ligger ikke noe mer bak enn at det er nyskgjerrigperen i meg som lurer på hvordan det ser ut der nå. Forresten så må det jo være tidenes dummeste innbruddstyver om de faktisk spør deg om å få se seg rundt før de kommer om natta. Uansett ville han ikke trengt å ta en titt, da han allerede ville visst layouten i leiligheten og hvor ting mest sannsynligvis sto. Det eneste han ville tjent på å hilse på deg om han hadde hatt uærlige intensjoner ville vært å bli første mistenkt.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt logikken din cloud. Siden de hadde lyst til å se leiligheten din (de bor tross alt i samme bygning, og er nok som de aller fleste mennesker nysgjerrige) så betyr det at de kommer til å gjøre innbrudd?

 

Tror nok det er lurere å legge fordommer til side og ikke bry seg om det.

Synes du ikke det er litt spesielt at det kommer en fyr som bodde i leiligheten min før og vil inn og se hvordan det ser ut? Det virker meget suspekt synes nå jeg. Som jeg sa så er jeg også nysgjerrig på hvordan det ser ut i de andre leilighetene rundt her, men jeg går da ikke rundt og ringer på døra deres og spør om jeg kan få komme inn og se.

Hvordan du blander fordommer inn i dette kan jeg ikke skjønne. Har jeg fordommer mot mennesker med epilepsi og bleke, tynne gutter? Hva er det jeg liksom har fordommer mot? Hvis du tror jeg har fordommer i denne saken, er det bare et bevis på at du ikke kjenner meg i det hele tatt.

Dette er snakk om å verne om sine eiendeler og sin egen helse. Jeg hadde disse tankene om innbrudd selv før jeg flyttet hit og de er ikke akkurat mindre nå for å si det sånn. Hvorfor skal jeg gidde og bo her når jeg ikke finner fred til å være glad eller glede meg over hverdagen, når jeg heller bruker tid på å bekymre meg for slike ting og masse annet.

 

Mulig det er lite gjennomtenkt fra deres side, men jeg blir allikevel skeptisk. Det er jo bare et pluss for han at han har sett inne i leiligheten, nå vet han jo at det er ting som er verdt å stjele her. Sånn gjør jo en del tyver, forsikrer seg om at det er noe å stjele der.

 

Det er ikke sikkert at det skjer noe, men som mamma sa: Du kommer ikke til å legge dette fra deg uansett og få fred med disse tankene. Jeg blir bare meget skeptisk til dette når jeg vet at det har foregått både det ene og det andre på denne plassen. Jeg var ikke trygg før dette og jeg er ihvertfall ikke trygg nå. Om en føler seg truet på et vis er det vel ikke så lurt å bare ikke bry seg med det.

 

Jeg virker sikkert paranoid for noen, men sånn er det altså å være meg.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk opplevd det samme som deg, Cloudemyx. Tidligere i år kom det et eldre ektepar som hadde bodd i huset jeg bor i nå tidligere, som er en gammel skole, og ville se åssen det så ut i dag. Ga dem nesten en visning rundt omkring, bortsett fra i soverommene. Har til gode å få innbrudd enda.

Åh bare vent du. De kommer nok med rullatorene sine og stjeler alle dukene og serviettene dere har i huset.

 

Seriøst, jeg synes ikke dette er noe gøy i det hele tatt....

At dere gjør narr av meg for at jeg velger å være skeptisk til andres hensikter gjør det ikke bedre. Det er bare sånn jeg er, det er sånn jeg har blitt med årene.

 

Jeg kan da ikke noe for at jeg er en menneskelig versjon av Ludvig fra Flåklypa.

At noen velger å le av meg fordi jeg er forsiktig, synes jeg er tullete.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Prøvde på ingen måte å gjøre narr av deg. Bare poengterer at folk kan være nysgjerrige på hvordan steder de kanskje har opprettet et emosjonelt forhold til har endret seg gjennom årene.

Ok.

Ser den, men det er litt spesielt i dette tilfellet ettersom denne typen ble kastet ut av leiligheten av diverse grunner og ikke bodde her spesielt lenge og gav faen i leiligheten (mer eller mindre trashet den).

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...