Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler meg som en skikkelig mannemann når jeg sitter på ebay kl 1 på natten og ser på sko.

 

 

Hahahaha

 

nubbiz: Skal ha Lacoste-sko, og da er det billigere å kjøpe fra ebay. I forhold til norske butikker ihvertfall.

 

 

Jeg har Lacoste! De hare til og med vært med i to forskjellige dyrehager!

Lenke til kommentar

Mener egentlig ikke så mye om det. Kunne selvfølgelig aldri på en million år tenkt meg å gjøre det selv, og kan skjønne at det kan bli litt rart for bekjente av personen (tenker ikke på gode venner, da de nok vet om det på forhånd) som ikke vet hvordan de skal reagere på det. Men hvis personen absolutt ønsker det, så får all del la ham/henne gjøre det. Mye bedre en å ta sitt eget liv, det er helt sikkert.

 

Edit: Bare nevner det. Å be de som er uenig med deg om å holde kjeft er ikke en god ting å gjøre i en diskusjon. Særlig ikke når et av dine poenger er hvor trangsynte motparten er. ;)

 

Edit2: En ting til. Det er ingen tvil om at personen du linket til er et vakkert eksempel på en god forvandling, men ansiktsformen avslører fremdeles flere tydelige maskuline trekk. I tillegg hadde hun (forhenværende han) en personlighet som et troll spør du meg. Sykt forfengelig og utseendefokusert. Et av de personlighetstrekkene jeg synes er minst attraktivt.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Jeg orker bare ikke diskutere det med noen som helt klart ikke vil skifte mening uansett hvor mange argumenter jeg gir personen, derfor kan de ti stille om det ikke har noe annet bedre å komme med enn å rakke ned og kalle de stygge ting om slike personer, som tar et slikt valg. Greit å diskutere det, men det er liten vits i å diskutere med noen som ikke gjør annet enn å lage kvalme. Det kommer det ikke noe godt ut av.

 

Folk kan få mene hva de vil, men om de ikke har noe pent å si, så kan de holde det for seg selv.

 

Ja, hun er veldig spesiell... Jeg liker henne ikke spesielt godt, men hun er helt klart et eksempel på at resultatet kan bli bra. Det finnes "ordentlige" jenter også som har et maskulint ansikt og allikevel er jentete i form av klær og alt det der.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Jeg orker bare ikke diskutere det med noen som helt klart ikke vil skifte mening uansett hvor mange argumenter jeg gir personen, derfor kan de ti stille om det ikke har noe annet bedre å komme med enn å rakke ned og kalle de stygge ting om slike personer, som tar et slikt valg. Greit å diskutere det, men det er liten vits i å diskutere med noen som ikke gjør annet enn å lage kvalme. Det kommer det ikke noe godt ut av.

 

Folk kan få mene hva de vil, men om de ikke har noe pent å si, så kan de holde det for seg selv.

 

Ja, hun er veldig spesiell... Jeg liker henne ikke spesielt godt, men hun er helt klart et eksempel på at resultatet kan bli bra. Det finnes "ordentlige" jenter også som har et maskulint ansikt og allikevel er jentete i form av klær og alt det der.

Så det du sier er at man aldri har lov til å komme med kritiske og, til og med, negative innspill på en sak? *kremt* ytringsfrihet *kremt*

Lenke til kommentar

Greit å diskutere det, men det er liten vits i å diskutere med noen som ikke gjør annet enn å lage kvalme. Det kommer det ikke noe godt ut av.

Det er noe helt annet. Hvis du sier det på den måten i stedet for å be de som er uenig om å holde kjeft blir saken en helt annet. Det er en ting å ikke gidde diskutere med personer som ikke kan holde seg til en saklig og høflig tone, det kan jeg forstå. Noe helt annet er det å ikke ville høre argumenter som motsier dine egne, noe det du sa førs ga inntrykk av. Da fremstår du som like trangsynt som de du kritiserer.

 

Så kan det være lurt å huske på at målet med en diskusjon ikke er å få motparten til å endre mening, men å gjøre rede for de forskjellige synspunktene dere måtte ha om saken. :)

 

Edit: Erik, yttringsfrihet er en ting, men det fritar deg ikke for å vise i det minste en smule folkeskikk. Klarer du ikke det er du ikke mye verdig den yttringsfriheten du er så heldig å ha.

 

Edit2: Ja du har rett i det Cloudemyx, mennesker kommer i ale forskjellige former, men det er fremdeles mer tydelig for de som har skiftet fra mann til kvinne. De har som oftest mer fremtredende kinnbein og øye-nese parti. Det er trekk som ikke lar seg så lett endre på.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Jeg orker bare ikke diskutere det med noen som helt klart ikke vil skifte mening uansett hvor mange argumenter jeg gir personen, derfor kan de ti stille om det ikke har noe annet bedre å komme med enn å rakke ned og kalle de stygge ting om slike personer, som tar et slikt valg. Greit å diskutere det, men det er liten vits i å diskutere med noen som ikke gjør annet enn å lage kvalme. Det kommer det ikke noe godt ut av.

 

Folk kan få mene hva de vil, men om de ikke har noe pent å si, så kan de holde det for seg selv.

 

Ja, hun er veldig spesiell... Jeg liker henne ikke spesielt godt, men hun er helt klart et eksempel på at resultatet kan bli bra. Det finnes "ordentlige" jenter også som har et maskulint ansikt og allikevel er jentete i form av klær og alt det der.

Så det du sier er at man aldri har lov til å komme med kritiske og, til og med, negative innspill på en sak? *kremt* ytringsfrihet *kremt*

Jo, men det er forskjell på å ytre sine negative kommentarer på en rolig og fornuftig måte enn å komme med trusler og banne og kalle den andre parten stygge ting fordi de har en annen mening en deg selv. Ellers mener jeg det samme som RoR sa til deg.

Å kunne forholde seg rolig og behersket under en diskusjon uansett om du har positive eller negative kommentarer til emnet er vesentlig for at en diskusjon skal bli underholdende og spennende å delta i. Du må gjerne være uenig i meg, men du skal respektere at andre mener noe annet enn deg, og omvendt, jeg skal også respektere deg om du mener noe annet enn meg. Jeg mister respekten for motparten jeg diskuterer med om han/hun ikke klarer å oppføre seg i diskusjonen.

Jeg velger å omformulere den setningen:

Folk kan få mene hva de vil, men om de ikke klarer å fremstille sine negative tanker om det på en fornuftig måte slik at motparten ikke blir såret, så kan de holde det for seg selv.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

@ Erik: Hva mener du?

Synes du det er greit at du kommer med useriøse argumenter, banner og kaller motparten du diskuterer med stygge ting fordi du skal fremme dine negative tanker når du diskuterer med noen du er uenig i?

Det er en veldig umoden oppførsel synes nå jeg.

 

Det er greit å være uenig i noen og si ifra at du har negative tanker om det. Det gjør vi jo hver dag på dette forumet. Hele poenget mitt er at du skal kunne bruke ytringsfriheten din fornuftig og ikke lage kvalme.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Poenget var vel at det virket som om du ikke ville at noen som var uenige med deg skulle ta del i diskusjonen, Myx. Det er sikkert mange der ute som ikke liker at folk tar kjønnskifteoperasjon, men vil være i stand til å argumentere godt og behersket med hvorfor. Men akkurat det er vel oppklart nå.

 

Forøvrig var "jenta" i bloggen du linket til veldig maskulin i mine øyne, og jeg må si at jeg aldri kunne utviklet noe kjærlighetsforhold til noen som tidligere har vært en mann, uansett hvor feminin hun så ut. Det ville fortsatt følt feil for meg. Men hey, det er bare meg, andre kan mene det de vil.

Lenke til kommentar

Tror han mente at han er enig i omformuleringen din Cloudemyx. :)

 

Og bare en ting, beklager hvis du synes det er frekt av meg å påpeke det (mener ikke å være det), men det heter "å være uenig med noen" og å være uenig i det noen mener/sier". Du blandet de to tidligere. :)

 

Edit: Er enig i det du sier om jenta, Shampoo. Men jeg skal ikke være totalitær i den påstanden. Man vet aldri. ;)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...