Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GiantBomb sin side er bedre enn Gamer sin. Min mening selvfølgelig, but still.

Ellers er det egentlig ikke hva jeg får som spiller så stor trille for min del.

 

GiantBomb er en knallside og om grunnlaget for hele sulamitten faktisk er at de ikke vil binde seg til noen andre enn leserne/lytterne er jeg med på den.

 

Edit: Ja, jeg er av den oppfatning at videoene er blant de tingene som gjør at GiantBomb føles mer personlig enn Gamer.no. Greit nok at Gamer har veldig gode artikler og velformulerte anmeldelser (noe jeg setter stor pris på), men Gamer er ikke en side jeg henger på for spillrelatert underholdning. Gamer er en side jeg leser for å få med meg anmeldelser og diverse artikler. Jeg føler meg ikke noe mer knyttet til dem enn jeg føler meg knyttet til noen andre norske spillsider. GiantBomb gjengen derimot føles det som om jeg kjenner. Jeg kan høre på hva de sier og kjenne meg igjen. Litt mer hverdagslig stemning over det hele, samtidig som de er svært gode på det de driver med.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Vel. Det skal ikke mere til enn å høre på en av Podcastene så får man som regel med seg mye av ukens nyheter. For ikke å snakke om siden i seg selv. Det er ikke akkurat sånn at man kan drive en spillside uten å ta for seg nye ting på markedet. Gjennom video, tekst og lyd synes jeg GiantBomb gjør en bedre jobb med å dekke så mye som de kan, samtidig som de gjør det både interessant, lærerikt og morsomt å høre/lese/se på.

 

Ellers er jo GiantBomb sitt redigerbare bibliotek et enormt pluss.Man kan finne mer eller mindre alt om mer eller mindre alle spill og om det ikke finnes kan man fylle ut tomrommet selv. Jeg synes Gamer gjør en flott jobb, men når alt kommer til alt foretrekker jeg den mer hverdagslige flyten hos GiantBomb over den veldig profesjonelle tonen til Gamer.

 

Når alt kommer til alt er jeg stor fan av begge sidene, men om jeg måtte velge mellom de to hadde GiantBomg vunnet med en busslengde.

Lenke til kommentar

Så fordi de har videoer liker du GB bedre? Gamer.no har sniktitter og noen av bransjens beste artikler. Jeg er forøvrig medlem på GB.com for 0,- året og har vært det siden 08 nå. :)

Nei, det er en av mange faktorer:

 

Om videoer:

*Quicklooks

*Intervjuer

*Trailere (vet de har det på gamer også, fra tid til annen)

*Endurance Run

*Mailbag

*Random shinaniganz

*TNT

 

Anmeldelser og artikkler:

*Gode, lange, fyldige, objektive, men også personlige og morsome anmeldelser

*Video anmeldelser

*Kvalitet foran kvantitet, men allikevel produserer de mange kvalitets artikkler

 

Community:

*Til tross for sin størelse er dette communityet ganske sammensveiset

*De fleste du finner er hygglige og generelt likbare personer (selv om jeg liker folka her på Innlegg bedre :p )

 

Podcast:

*Beste ukelige gaming podcast på nettet, enough said

 

Ansatte:

*En sammling av hyggelige og morsome personer som kan spill

*Har et veldig godt forhold til sin brukerbase

*Hører på brukerbasen og tar den alvorlig

*Slenger seg ofte på en random livestream og deler sine meninger med brukerene, enten det er om spill eller what ever

 

Det er bare de tingene jeg kommer på i farten som gjør Giantbomb til den beste spillnettsiden på nettet i mine øyne.

 

Glemte en ting om siden:

Giant Bomb is the world’s largest editable video game database. We're into moneyballs, kicking down doors, and viewers like you.
Endret av Erik
Lenke til kommentar

Hvor über er denne t-skjorten det snakkes om her? Hvordan ser den ut?

Jeg får alt jeg trenger her på Gamer.no egentlig. Om jeg vil ha flere videoer av spill kan jeg gå til de litt større sidene, som f.eks GiantBomb eller eventuelt Youtube, for det ligger mye der også. Plenty av spillsider rundt omkring som har mye mer enn hva Gamer.no har, uten at det spiller noen stor rolle for meg, da jeg liker Gamer.no best.

Lenke til kommentar

Greia er vel, såvidt jeg har fått med meg, at det skal litt mer enn noen reklamer til for å holde Whiskey Media sidene gående. De har ikke lyst til å inngå samarbeid med noen (om det kan unngås) fordi de vil være selvstendige og har da bestemt seg for å prøve ut en ordning hvor brukerne kan være "businesspartnerne". Da har de kommet frem til 5 dollar i måneden for full Podcast, full HTML5-basert funksjonalitet i mobilversjonen, skikkelig 720p video av alt de har laget og LIVE-show på fredager. Om man betaler 50 dollar for 12 måneder får man også med en T-skjorte og en reklamefri side.

 

I bunn og grunn handler det om et ønske om å holde seg selvstendige og fortsette med det de gjør uten at noen samarbeidspartnere blir gretne. Da er det jo egentlig rimelig greit å forholde seg til brukerne sine, som konstant gir tilbakemeldinger på hva de kan gjøre bedre.

Lenke til kommentar

Greia er vel, såvidt jeg har fått med meg, at det skal litt mer enn noen reklamer til for å holde Whiskey Media sidene gående. De har ikke lyst til å inngå samarbeid med noen (om det kan unngås) fordi de vil være selvstendige og har da bestemt seg for å prøve ut en ordning hvor brukerne kan være "businesspartnerne".

yup yup
Lenke til kommentar

Forumet er jeg også enig i. Jeg er svært lite aktiv på GB sitt forum, og her, vel jeg har over 5000 innlegg. ´Nuff said. Når det kommer til selve siden derimot liker jeg GB bedre. Om det er videoene, tekstene, wikipedia-biblioteket eller podcasten som har "skylda" for det er jeg revende likegyldig til. Den samlede pakken jeg får fra GB er mer givende enn det jeg får på Gamer.no.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke svare på alt du skrev over, Erik, men må bare påpeke at Gamer.no også stiller med anmeldelser, intervjuer, sniktitter, trailere, refleksjoner, tilbakeblikk, retoriske spørsmål og en hel del annet innhold.

Oh? Kan du linke meg til disse videoene, for hvis jeg leser riktig så puttet jeg intervjuer, sniktitter og lignende under videoer. Det er en ting å lese et intervjue, men det er en helt annen opplevelse å se en video, samme gjelder sniktitter og anmeldelser. Og igjen vil jeg på peke at dette er ting som gjør Giantbomb til nettets beste spillside i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...