Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Fortsettelse fra forrige side, oppdaterte innlegget mitt:)

 

Og Mokko, jeg ser slettes ikke rødt. Jeg ser jo at det du postet faktisk har rent ut til å bli en diskusjon nå, det hadde jeg ikke forventet, men det var jo spennende (er altfor få av disse i dag).

 

Allikevel burde jeg si at man ikke burde fortelle alle sine herrens meninger her inne, dersom det kan irritere andre. Jeg trodde først at du kritiserte min skriving, og uten at jeg brydde meg større om du hadde rett eller feil, syntes jeg det var upassende der og da, og syntes vi kunne vært foruten slik småplukk der og da. Vi har sikkert alle vokst opp i forskjellige miljøer, men jeg har alltid vært vant til å aldri nevne noens feil, med mindre det er en åpen diskusjon om det, på noen måte. Man forteller ikke sjåføren hvordan han burde ha begge hendene på rattet mens han kjører bil, man forteller ikke verten hvordan indrefileten kunne trengt mer oregano, og man forteller ikke meddebattanten hva slags grammatiske feil han hadde i gjerningsøyeblikket. Jeg merker jo at jeg har driti meg litt ut nå, og at det er flere som tydeligvis ikke deler mitt syn på dette, men for meg har det alltid vært slik, og da er det iblant vanskelig å se for seg at andre ikke også tenker sånn. Igjen; beklager. Dere må gjerne kritisere hverandres skrivefeil i fremtiden, selv om jeg setter pris på om dere ikke gjør det med meg (og ja, jeg vet at ingen har gjort det i dette tilfellet).

 

Jeg ser forøvrig ikke hvordan det å rette opp mine skrivefeil ville vært konstruktivt for mitt eget vedkommende; jeg sier ikke nei takk til å bli bedre til å skrive når jeg får muligheten, men har ingen intensjoner om å leve av å skrive i framtiden (ja, jeg vet at jeg skriver i avis nå, men vi har avanserte retteprogrammer som fikser opp det meste), og dermed ser jeg ikke verdien i å bli fortalt hva jeg kan bli bedre i på dette området. Men grunnen til at jeg ikke liker å bli fortalt slike ting, i situasjoner hvor det ikke har noenting med saken å gjøre, forklarte jeg i et avsnitt lenger opp.

 

IGJEN. Jeg mener ikke å ta av på noen måte her, jeg tror rett og slett det har vært et litt uheldig sammenstøt mellom mennesker med forskjellige meninger og vaner, og angrer på at jeg i det hele tatt tok opp saken i første omgang. Jeg beklager igjen om noen har fått inntrykk av at jeg er sur eller gretten her, jeg vet jo godt at slikt lett kan tas feil av på Internett. Jeg ble ikke såret, Cloud, og det jeg pratet om ang. AltF4, var at når man har et forhold som det han og jeg har, (vi er veldig gode venner, vil jeg påstå) er det lettere å akseptere å bli kritisert, iallefall for meg.

 

Men dette hele har blitt blåst litt ut av proporsjoner, og vi kan egentlig legge det hele dødt. Jeg bryr meg vitterlig ikke så mye om jeg blir kritisert på nettet som det kanskje har kommet fram her, og føler meg i det hele ganske dum.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Jeg derimot håper å kunne leve av skrivingen min en gang i fremtiden og tar derfor mer enn gjerne mot litt konstruktiv kritikk. Altså å rette en vedvarende feil jeg har, ikke noe jeg bare skrev feil en gang.

 

Og du er jo rene kosebamsen Shampoo. Du kan ikke være sur og gretten. :love: Men jeg skal la deg finne senga. *stor bjørne-nattaklem*

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Og jo, Rider, vi er alle kamerater her inne, og derfor burde vi akseptere og leve med hverandres feil ;)

Det har du rett i. Og tror nok flere er som deg enn som meg. Jeg tar meg svært sjelden nær av ting, spesielt ikke over internett. :)

Jeg tar meg nær av ting jeg får servert av andre over internett. Jeg har tankekjør fra før av og det blir ikke bedre av at jeg får enda flere ting å tenke på, som jeg ikke trenger å tenke på. Enda en del i den store pakken Asperger...<_<

 

Og ikke føl deg dum Shampoo, for det er du ikke.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Jeg kan vel ikke det, Rider, er bare litt stresset om dagen (mye å gjøre), og kanskje det kommer litt fram i skrivingen min, hvem vet. Føler derfor mitt rykte som kosebamse er blitt litt skadet nå som det ble en så stor sak av dette, når jeg tenker meg om har jeg jo tidligere takket når jeg har mottatt korreksjoner om skrivingen min på Internett, så jeg vet ærlig talt ikke hva det er jeg driver med. Legger meg langflat.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

 

Jeg ser forøvrig ikke hvordan det å rette opp mine skrivefeil ville vært konstruktivt for mitt eget vedkommende; jeg sier ikke nei takk til å bli bedre til å skrive når jeg får muligheten, men har ingen intensjoner om å leve av å skrive i framtiden (ja, jeg vet at jeg skriver i avis nå, men vi har avanserte retteprogrammer som fikser opp det meste), og dermed ser jeg ikke verdien i å bli fortalt hva jeg kan bli bedre i på dette området.

 

Det er meget mulig at du aldri vil få bruk for det, men det kan ikke jeg vite. Selvfølgelig, jeg kan ikke vite hverken det ene eller det andre, men jeg ser på det som utelukkende positivt å være skrivekyndig, og jeg skjønner ikke hvordan det å forbedre språket sitt på noen som helst måte kan være negativt. Forøvrig retter jeg på mine klassekamerater og andre venner, mine foreldre, og gjerne også lærere om vi er i en situasjon der det å plapre litt i munnen på hverandre er delvis tillatt. Nå er jo dette folk jeg mer eller mindre kjenner, men jeg liker også å ha en litt "uformell" holdning til forumet og de folka som finnes her, der det å gi hverandre konstruktiv kritikk på de fleste områder burde være lov.

Lenke til kommentar

Jeg tar meg nær av ting jeg får servert av andre over internett. Jeg har tankekjør fra før av og det blir ikke bedre av at jeg får enda flere ting å tenke på, som jeg ikke trenger å tenke på. Enda en del i den store pakken Asperger...<_<

Da er det jo forståelig at du tar deg litt lettere nær av ting.

 

Jeg for min del er som oftest rolig og avbalansert, og prøver å være hyggelig mot alle. Vet ikke hvor godt jeg lykkes med det, men håper jeg fremstår ca slik. :)

Lenke til kommentar

Får håpe Mokko deler samme oppfatning, det var i grunn han det kunne virke som jeg gikk mest ut mot. Tilgi!

 

Dessuten tenker jeg utvilsomt ikke klart lenger, jeg kunne jo faktisk tenke meg å drive mer profesjonelt med skriving i fremtiden. Har nemlig vurdert om jeg ikke skal søke som skribent på selveste Gamer.no når jeg føler meg klar, så å motta konstruktiv kritikk når det gjelder skriving er jo ikke annet enn en klar fordel.

 

Tror egentlig vi kan sette en hake over de siste innleggene jeg har skrevet her, og anse dem som mørke øyeblikk hvor jeg på merkelig vis mistet kontroll over egen tunge (eller fingre) og sa ting som ikke stemte om meg selv og litt av hvert. Bemerk det neste gang jeg skriver han i objektform!

 

Kanskje litt av greia har vært at jeg ikke anså dere som gode bekjente (eller "venner") tidlig i diskusjonen, for det er vel da jeg reagerer. Se for dere at dere nettopp har møtt en person, og så nevner han en grammatisk feil ved noe du sa. Det er da jeg reagerer. Jeg tenkte for formelt, og følte det litt sånn jeg skrev tidligere her. Håper uansett vi kan sette strek over dette nå, for dette er ikke noe jeg ønsker å bli husket for.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Jeg er rolig, men blir lett sår om noen kritiserer meg. Uavhengig om det er IRL eller på nettet.

 

OG WTF!!!! Noe gikk i gulvet, som hørtes ut at det kom fra stua. Jeg gikk inn dit, men fant ikke noe som lå på gulvet... Tror jeg hadde merket det om det var spøkelser på ferde. Med mindre det var kjøleskapet. Den pleier å lage lyder. Hørtes liksom som om det var noe som datt i gulvet mener nå jeg da. Creepy....

Lenke til kommentar

OG WTF!!!! Noe gikk i gulvet, som hørtes ut at det kom fra stua. Jeg gikk inn dit, men fant ikke noe som lå på gulvet... Tror jeg hadde merket det om det var spøkelser på ferde. Med mindre det var kjøleskapet. Den pleier å lage lyder. Hørtes liksom som om det var noe som datt i gulvet mener nå jeg da. Creepy....

Beklager, det var ikke meningen å knuse noe. :p

Lenke til kommentar

Vi kan forøvrig legge til i den konkluderingen din at det kan virke som om jeg har problemer med splittet personlighet, og burde få dette sjekket. Får gjøre det hele godt igjen ved å arrangere forumtreff hos meg ved neste mulige anledning! :p

 

Jaja, om du er kosebamse om dagen og ShampooTheBeast om natten så går det vel egentlig greit for meg.. for jeg tror jeg går og legger meg nå gitt.

 

EDIT: Den boka di hadde jeg glemt. Noen fremgang siden sist (når var sist?)?

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...