Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I natt døde bestemor. Det er en lettelse for hele familien å vite at hun ikke lider mer, og at de siste månedene av hennes liv ble gode for henne på hjemmet hvor hun lå. Har vært hos bestefar i nesten hele dag, og vært sammen med familie der. Veldig godt å være sammen med dem, og jeg kjenner en ro i kroppen nå som jeg vet at jeg ikke lenger trenger bekymre meg eller føle at jeg aldri får vært nok hos henne - og best av alt er at jeg vet at hun ikke lider lenger. Det ble en rar morgen, men når bestefar resiterte hennes farvel-brev ble det for første gang "virkelig" for meg, og jeg kan ikke huske sist jeg hadde en slik klump i halsen.

Utrolig rart å ikke lenger ha alle fire besteforeldrene i live, nå er det bare tre igjen. Samtidig vet jeg at det er slettes ikke alle 27-åringer som har noen i det hele tatt, så jeg er nok ganske heldig.

Lenke til kommentar

Du er nokså heldig med 3 besteforeldre igjen. Død er aldri et morsomt tema, men enkelte ganger, spesielt når det kommer til eldre, så er det i en like stor grad en lettelse som noe annet. Dog kan jeg skjønne at farvel-brevet gjorde et kraftig inntrykk!

Lenke til kommentar

Du er nokså heldig med 3 besteforeldre igjen. Død er aldri et morsomt tema, men enkelte ganger, spesielt når det kommer til eldre, så er det i en like stor grad en lettelse som noe annet. Dog kan jeg skjønne at farvel-brevet gjorde et kraftig inntrykk!

Jepp! Ja, det var ganske sterkt. Var i all hovedsak om hvordan hun ønsket begravelsen samtidig som hun kom med en siste hilsen til oss alle.

Takk for det Shampoo.

Akkurat nå er jeg i faktisk godt humør og har ledd mye i dag. Bestefar er en mann som alltid har hatt humør og humor, og resten av familien på den siden har nok arvet mye derfra. Det er godt å kunne sørge og smile samtidig. Alt det viktige som må gjøres i forhold til bisettelsen, begravelsen og ellers ble tatt hånd om i dag. Jeg er lei meg, men som sagt - humøret er godt og jeg har det bra.

For eksempel syns jeg Jonas sin lille "taktikk" er en replay jeg gjerne skulle sett ^_^

Lenke til kommentar

Du går ihvertfall i pluss ;)

Hva med å ta en deltidsjobb?

Jo, men det var det å finne den jobben da. Som passer meg.

I natt døde bestemor. Det er en lettelse for hele familien å vite at hun ikke lider mer, og at de siste månedene av hennes liv ble gode for henne på hjemmet hvor hun lå. Har vært hos bestefar i nesten hele dag, og vært sammen med familie der. Veldig godt å være sammen med dem, og jeg kjenner en ro i kroppen nå som jeg vet at jeg ikke lenger trenger bekymre meg eller føle at jeg aldri får vært nok hos henne - og best av alt er at jeg vet at hun ikke lider lenger. Det ble en rar morgen, men når bestefar resiterte hennes farvel-brev ble det for første gang "virkelig" for meg, og jeg kan ikke huske sist jeg hadde en slik klump i halsen.

Utrolig rart å ikke lenger ha alle fire besteforeldrene i live, nå er det bare tre igjen. Samtidig vet jeg at det er slettes ikke alle 27-åringer som har noen i det hele tatt, så jeg er nok ganske heldig.

Kondolerer så mye.

Så mye død det har vært i natt. Moren til kjæresten til søstern min døde også i natt, etter lang tid med kreft. :(

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med kampanjen i StarCraft II: Wings of Liberty. Alt i alt likte jeg den veldig godt, til tross for at de første ti oppdragene hadde temmelig lite historie i forhold til det man kanskje hadde ventet, som er mitt største ankepunkt. Uansett, et av de beste spillene jeg har spilt på årevis, og antakeligvis det beste strategispillet jeg har spilt siden, ja, WarCraft III. Allikevel har jo spillet såvidt begynt, og jeg gleder meg til å hoppe inn i multiplayeren så snart som mulig :)

Titter på replayen din straks, Jonas!

Lenke til kommentar

:p

Er vel ikke kresen, men orker ikke ha en jobb der jeg ikke føler jeg har noe å gjøre og ikke kan noe om. Det var det som var så dumt. For jeg jobbet i spillbutikk, som er midt i blinken, men jobb i butikk er ikke noe for meg egentlig. Hadde sett for meg noe kontorarbeid av noe slag. Foran dataen, eller noe innen IT.

Lenke til kommentar

Kondolerer AltF4, sykdom og død er aldri noe hyggelig, men godt å høre at dere holder humøert oppe. Det står det respekt av. :) Har ikke erfaring med akkurat det selv, da jeg aldri hadde særlig kjennskap til mine besteforeldre, eneste var bestemor som døde da jeg var 2, de andre var borte før jeg ble født.

Før du faktisk er ferdig med en utdannelse som går utover VGS, så bør du strengt tatt ikke forvente å få jobbe med ting du synes er spennende. Du jobber for å penger, og holder ut. Old ball and chain osv.

Ikke for å høres i overkant pessimistisk ut, men det er da som oftest resultatet med høyere utdanning også, med mindre du har veldig lave krav, eller er veldig heldig med jobben.

Når det er sagt finnes det muligheter for den som er villig til å lete. To av mine søsken jobbet deltid på arbeidsplassen mens de studerte, den ene lærer og den andre på forskningsstasjon. Kommer bare ann på hvor velvillig ardbeidsgiveren er, og om noen hjelper deg med å finne arbeid som passer (finnes kurs og lignende tror jeg). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...