Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nudler er en ting, hele first price/euroshopper er noe helt annet!

 

Uh. Hva er det egentlig du vil fram til?

At First Price nudler kan ligne andre nudler. Men å si at du får det samme når du kjøper first price en annen mat er helt feil! Pizza topping feks. er ikke ost :o det er noe syntetisk noe...

 

iPhone 4. wub.gif

Ligger en hjemme i postkasse og venter på meg.

Gratulerer!

Lenke til kommentar

At First Price nudler kan ligne andre nudler. Men å si at du får det samme når du kjøper first price en annen mat er helt feil! Pizza topping feks. er ikke ost :o det er noe syntetisk noe...

 

Euroshopper sin "pizzaost" er syntetisk og består av palmeolje, og er strengt tatt ikke noe noen burde spise. Men så er ikke Euroshopper og First Price det samme. First Price sin pizzaost har jeg i grunn ikke sett nærmere på, siden ost på pizza skal være skivet og ikke revet - men osteblokkene deres er ost, fra Tine sine ysterier. De er ingenting helsemessig galt med dem, men de er feilmyset (derfor er de first price og ikke Norvegia), noe som gjør dem vanskeligere å skjære og gir dem varierende grad av smaksavvik. First Price-ost kjøper jeg derfor ikke. Nudler aner jeg ikke med, men den andre pastaen deres er, vel, pasta.

 

First-price ting jeg jevnlig kjøper - fordi jeg har konkludert med at de er, vel, identiske med dyrere produkter, minus merkene - inkluderer f.eks. juice, pålegg (skinke, servelat, salami, syltetøy osv.), grillpølser (akkurat like usunne som andre grillpølser - vi bruker stort sett kylling/kalkunpølser med mindre vi skal ha det i suppe eller whatever), laksefileter, pommes frites, bananer, gulrøtter, løk (eneste problemet her er at det er så forbannet mange i en pakke at de ofte blir dårlige før man rekker å bruke alle opp), makaroni, bacon, og sikkert flere ting jeg har glemt. Andre first price-ting ting jeg vet virker er håndsåpe, barberskum, og bomullspinner (bomullspinner er bomullspinner).

 

Ikke tro på Nortura/Tine-kartellpropagandaen - til tross for at de er litt for gode venner med de såkalte opplysningskontorene for ditt og datt er de ikke ute etter å drive med folkeopplysning, de vil primært tjene penger på deg. De tjener fremdeles penger på deg når du kjøper First Price, men du slipper iallefall å betale dobbel pris for merket på pakken.

Lenke til kommentar

Se "Smaken av hund" om du ikke har sett den. Jeg har 0, NULL respekt for Tine, Gilde etc. Men disse er tross alt Norske, og i norge har vi gode standarer. Jeg vet ikke helt hvor first price kommer fra, men men.... Jeg ser ikke for meg at first price frukt og grønt kan være noe annet en nedsprøytet. En viktig ting er at man trenger ikke kjøpe råvarer på Rema, bor i gokk så det er vanskelig å få tak i fersk mat, men vi kjøper ferskt når vi har muligheten. At dette ikke er mulig på student stipend har jeg full forståelse for. Er også et miljøaspekt i forhold til hvor langt maten har reist, hvordan den er laget, hva den inneholder osv. Har ikke sett et enste svanemerke på et first price produkt...

 

Er 10 C på rommet mitt og minus grader ute :(

Lenke til kommentar

Smaken av Hund så jeg på kino med skolen for mange herrens år siden.

 

Jeg forteller deg jo at First Price-tingene kommer fra samme produsent som merkevarene, det er bare å finne ut hvem som egentlig eier produksjonsstedet produktene oppgis å være produsert hos - de bare gjemmer og tåkelegger disse opplysningene så godt de kan for å best mulig kunne "konkurrere" med seg selv også i lavprissegmentet.

Lenke til kommentar

De konkurrerer helt greit med sitt eget produkt pga det ene er en merkevare, den andre billigmerkevare. Det lønner seg ikke å lage et dårlig produkt som absolutt ingen vil kjøpe. Det er riktignok sant at det er noen forskjeller mellom visse first price vs merkevare produkter, selv om de kommer fra samme produsent. Disse er likevel som regel nokså minimale (snakker etter det jeg husker fra en episode av forbrukerinspektørene i fjor), men kan likevel være nok til at du vil foretrekke merkevaren. Er bare å se på ingredienser og næringsinnhold på begge produkter. De gir vel forøvrig like mye faen i hva du spiser inneholder uansett, så lenge du synes det smaker godt nok til at du kjøper mer.

 

Vent, fant noe

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/160877/

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/161321/

 

M.I.A. var vist ikke såå bra likevel, forventa jeg egentlig.

http://www.nrk.no/lydverket/kanon-med-l%C3%B8skrutt/

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

men jeg tror de gir en god faen i hva som havner i first price pakkene om du forstår.

 

Men de gjør de jo ikke, for vi har uavhengige kontrollorganer som sørger for at det ikke selges farlige ting i butikkene, First Price eller ikke (ie. mattilsynet). I de tilfellene der det er noe "galt" med First Price-produkter, er det kosmetiske feil som gjør de blir kastet i First Price-bunken; som ujevn størrelse på fileter eller skivet ost. Det eneste jeg vet om som faktisk er feil på annet vis enn rent kosmetisk, er osten - og feilmysing er ikke akkurat helsefarlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...