Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte at det var enkel matematikk, jo mer GHz du har, jo bedre er PC'en.

 

Det der er jo uansett litt sær matematikk, siden en dual core-prosessor har, vel, to kjerner. To kjerner med en klokkehastighet på 2,4 gigahertz gir bedre ytelse enn en kjerne med 3,2 ghz, og det er uten å faktorere inn betydningen av at to kjerner kan utføre oppgaver uavhengig av hverandre. I tillegg er dual core-prosessorer i nesten alle tilfeller nyere, og har dermed mer moderne arkitektur - noe som også gjør dem mer effektive.

 

Det er rimelig godt gjort å .. Nedgradere PC-en sin. :| Håper du tok vare på den "gamle" prosessoren din. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg tenkte at det var enkel matematikk, jo mer GHz du har, jo bedre er PC'en.

 

Det der er jo uansett litt sær matematikk, siden en dual core-prosessor har, vel, to kjerner. To kjerner med en klokkehastighet på 2,4 gigahertz gir bedre ytelse enn en kjerne med 3,2 ghz, og det er uten å faktorere inn betydningen av at to kjerner kan utføre oppgaver uavhengig av hverandre. I tillegg er dual core-prosessorer i nesten alle tilfeller nyere, og har dermed mer moderne arkitektur - noe som også gjør dem mer effektive.

 

Det er rimelig godt gjort å .. Nedgradere PC-en sin. :| Håper du tok vare på den "gamle" prosessoren din. :p

 

 

Jeg tenkte at det var enkel matematikk, jo mer GHz du har, jo bedre er PC'en.

Om du hadde fulgt den samme tankegangen burde du jo nesten tenkt at 2x2,4Ghz = 4,8Ghz.

 

*lagret i mine favoritter*

 

Jeg hadde jo ikke peiling på det. Men, jeg kan nevne at prossessoren jeg fant lå nedi kjelleren et sted. Hvis jeg skulle ha betalt for den hadde jeg selvfølgelig gjort litt mer research.

 

En ting jeg lurer på. Er skjermkort "sensitive i forhold til elektrostatiske utladninger"?

Lenke til kommentar

Hurra for deg som fyller i år!

Ja, deg vil vi gratulere!

Alle i ring omkring deg vi står,

og se, må vil vi marsjere,

bukke, nikke, neie, snu oss omkring,

danse for deg med hopp og med spring,

ønske deg av hjertet alle gode ting,

og si meg så hva vil du mere.

 

GRATULERER :thumbup:

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Nå må jeg bare flytte over noe tøy, spillkonsoller, tv-benken og tv'n. Så kan jeg flytte. Gruer meg.... Håper jeg får internett i løpet av uka, sånn at jeg ikke blir helt huleboer.

 

Noen som har internett fra Ventelo? De på den lokale datasupportsjappa sa at det var bra, de hadde det og var veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...