Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende specs:

 

Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz (2 CPUs)

Memory: 2032MB RAM (4x512. En er defekt. Vet ikke hvor mye det har å si på performance)

GPU: nVidia GeoForce 9800 GT

 

Med det får jeg en PCMark score på litt over 5000. (Bruker PCMark04, men siden jeg fortsatt kjører XP burde det gå greit).

 

Er 5000 bra eller dårlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har følgende specs:

 

Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz (2 CPUs)

Memory: 2032MB RAM (4x512. En er defekt. Vet ikke hvor mye det har å si på performance)

GPU: nVidia GeoForce 9800 GT

 

Med det får jeg en PCMark score på litt over 5000. (Bruker PCMark04, men siden jeg fortsatt kjører XP burde det gå greit).

 

Er 5000 bra eller dårlig?

 

Kan du teste 3Dmark 06? På default settings er det en grei måte å sjekke systemet på, da det faktisk egentlig ikke er så bra grafikktest.

Lenke til kommentar

Å bare ha 1.5gb effektiv ram kommer iallefall fort til å bli en flaskehals. 4x1024 eller 2x2048 koster jo nesten ingenting i dag, så chop chop.

 

Har tenkt til å kjøpe det, men må bare finne ut hvilke som passer til hovedkortet først.

 

Det som er greia er at jeg i dag skrudde i stykker PC'en og satt inn en ny prosessor. Den gamle var en 2,4GHz dual-core, mens den nye er en 3,2GHz single-core (men med to threads, vet ikke helt hva det betyr).

 

Jeg tenkte at det var enkel matematikk, jo mer GHz du har, jo bedre er PC'en.

 

Så feil kan en ta. I går kunne jeg spille Battlefield: Bad Company 2 på Medium heeelt smooth, men nå lagger det som bare faen når jeg spiller på low.

 

Noen som vet hva som er grunnen? Hjelper det så sinnsykt mye å ha en ekstra kjerne at 0,8GHz bedre prosessor rett og slett blir dårligere?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får opp en liste over filer på en nettside i UNIX/SSI?

 

EDIT: <!--#*******" --> Må virkelig vri hjernen rundt for å få til nr. 8 på hackthissite.com :p Er vel halveis og nå har jeg sittet i 3 timer :( På nr. 8 that is.

Endret av backstabber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...