Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et speilreflekskamera etter jobb i går og i dag har jeg fått tuklet litt med det. Jeg skjønner fremdeles ikke mye av alt, men jeg leser så godt jeg kan og knipser i vei. Fikk litt inspirasjon fra Star Wars-Lego bildene som flyter rundt på nettet og tenkte at jeg kunne ta et Lego-bilde av mitt stolteste øyeblikk i Red Dead Redemption. Dette var altså da hesten min, midt på svarte natta, hadde klart å komme seg opp på en av de "pillarene" midt i ørkenen i Mexico.

 

IMG_0623.jpg

 

Hva slags kamera har du kjøpt? Selv sitter jeg med et Canon 450D Helt standard og greit kamera. Hvis du ikke har tatt bilder før, så skal jeg si at det bildet var veldig bra. En ting som er viktig å fokusere på videre er Blender og Lukkertid. I starten vil jeg anbefalle å sette kameraet til AV eller TV (Husker aldri hvem som er lukker og blender). Da kan du justere lukker og blender hver for seg, mens den andre justerer seg slik at bilde skal bli riktig belyst. Senere kan det være lurt å lese litt om lysmåling.

 

Konstruktiv kritikk:

I bildet ville jeg ha endret blenderen til 10+ så du hadde fått både lego mannen og hesten i fokus. Ellers ville jeg ha dyttet de hakket mot hverandre så du får både hesten og mannen i det gylne snitt. (Gylne snitt er generelt at fokus punktene ligger 1/3 fra kantene. Mer trengs ikke å sies. Bra Lakus og stå på.

 

Skal ut i morgen selv og ta "Wet t-shirt" bilder.

 

Som en annen av de her inne med en hobby innen foto får jeg vel bidra litt her jeg også. Selv eier jeg tilnærmet alt som kryper og går av canon kameraer, da jeg har hele familien innen fotobransjen, enten som fotografer, jobb i fotobutikk, eller som fotograf i et medie, dermed får jeg noen syke rabatter. For øyeblikket bruker jeg Canon 5D i tillegg til 1000D på turer.

 

Bildet var overraskende bra og et morsomt motiv, det viktigste er å lære deg menyene på kameraet så fort som mulig, for å fortest mulig komme deg bort fra de manuelle innstillingene. Man tar fotografien med til et helt nytt nivå når man lærer innstillingene og funksjonene.

 

Kommer heller med mer snikksnakk i morra,har brukt tre timer på å mekke film til muttern 50 års dag og skal legge meg før jeg skal spille kamp i morra tidlig. Night!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg greier det heller ikke. Jeg har litt problemer med den motoriske skillen du må ha får å få det til. Men jeg greier å klappe meg på brystet med den ene hånden og føre hånden fra den ene siden til den andre på bordplaten, samtidig.

Det klarer jeg ganske greit, kan/kunne også sjonglere med både tre og fire baller, til en viss grad i alle fall. ^_^

 

Hvis du derimot vil ha en utfordring kan du prøve å tvinne tomler i motsat retning av hverandre, altså den ene med klokken og den andre mot klokken. Det er umulig det. ;)

 

Edit: Og nå som jeg er hjemme igjen er det på tide å sove litt. God natt, eller god morgen blir det vel for de av dere som er morgenfugler.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Jeg greier det faktisk skikkelig bra nå. Med tre (TRE!! omfg!!!!!11!1) baller. B)

 

Men jeg greier å klappe meg på brystet med den ene hånden og føre hånden fra den ene siden til den andre på bordplaten, samtidig.

 

Det er jo kjempeenkelt.. om jeg forsto hva du mente.

Jeg har faktisk møtt på flere som ikke klarer det. ;)

Den sauetatoveringen (hvis det er en tatovering) var tøff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...