Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Ja vel,så er det noen råtne egg i kurven men på lik linje med den helikopterfilmen vi fikk servert fra Afghanistan for en tid tilbake tror jeg det som regel er situasjoner vi er nødt til å være midt oppe i selv for å forstå.

Drap av sivile og et blåøye på en amrikansk kvinne er vel ikke helt sammenlignbart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på jobben de er satt til å gjøre tror jeg egentlig ikke det generelle politiet i USA er så ille. Tenk hvor mange politifolk det er på jobb i USA til en hver tid, og hvor sjeldent vi hører om slike hendelser som dette.

 

Ja vel,så er det noen råtne egg i kurven men på lik linje med den helikopterfilmen vi fikk servert fra Afghanistan for en tid tilbake tror jeg det som regel er situasjoner vi er nødt til å være midt oppe i selv for å forstå.

 

Joda, det er selvfølgelig noen råtne egg som du kaller det, men at de som sitter øverst i ledelsen forsvarer slikt, det plager meg.

 

 

Det kan jeg forsåvidt være enig i. Samtidig må jeg påpeke at jeg syns det er rart at en politimann skal få pepper for å forsvare seg, damen nekter å overgi seg og situasjonen eskalerer. Det virker som mange har problemer med at han trøska til en kvinne og ikke at han faktisk slo. Og jeg ser ikke problemet med at han slår så lenge det skjer i selvforsvar, et angrep er et angrep enten det er fra en sinna mann eller ei sinna dame.

 

Ja vel,så er det noen råtne egg i kurven men på lik linje med den helikopterfilmen vi fikk servert fra Afghanistan for en tid tilbake tror jeg det som regel er situasjoner vi er nødt til å være midt oppe i selv for å forstå.

Drap av sivile og et blåøye på en amrikansk kvinne er vel ikke helt sammenlignbart?

 

Nei, ikke om en ser på hva som skjer, men begge deler er situasjonsbetinget og å sitte i et land hvor politiet ikke en gang bærer våpen på gata og kommentere hva som skjer i USA - hvor det å bære våpen er en rettighet - er ikke en god start for å kommentere hendelsen. Jeg har ikke noe stort standpunkt i denne saken, men jeg kan absolutt forstå at det som skjer skjer. Og som jeg nettopp skrev, er problemet her at han slår eller at han slår en dame?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg et speilreflekskamera etter jobb i går og i dag har jeg fått tuklet litt med det. Jeg skjønner fremdeles ikke mye av alt, men jeg leser så godt jeg kan og knipser i vei. Fikk litt inspirasjon fra Star Wars-Lego bildene som flyter rundt på nettet og tenkte at jeg kunne ta et Lego-bilde av mitt stolteste øyeblikk i Red Dead Redemption. Dette var altså da hesten min, midt på svarte natta, hadde klart å komme seg opp på en av de "pillarene" midt i ørkenen i Mexico.

 

IMG_0623.jpg

Lenke til kommentar

Det kan jeg forsåvidt være enig i. Samtidig må jeg påpeke at jeg syns det er rart at en politimann skal få pepper for å forsvare seg, damen nekter å overgi seg og situasjonen eskalerer. Det virker som mange har problemer med at han trøska til en kvinne og ikke at han faktisk slo. Og jeg ser ikke problemet med at han slår så lenge det skjer i selvforsvar, et angrep er et angrep enten det er fra en sinna mann eller ei sinna dame.

 

Nå skal jeg ikke uttale meg så mye om denne saken, men jeg er enig i at selvforsvar er lov.

Har jeg forstått saken riktig, så startet det hele med at noen studenter krysset veien uten en fotgjengerovergang. Det virker ikke som en god nok grunn for min del, men nå lever ikke jeg i USA heller ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg et speilreflekskamera etter jobb i går og i dag har jeg fått tuklet litt med det. Jeg skjønner fremdeles ikke mye av alt, men jeg leser så godt jeg kan og knipser i vei. Fikk litt inspirasjon fra Star Wars-Lego bildene som flyter rundt på nettet og tenkte at jeg kunne ta et Lego-bilde av mitt stolteste øyeblikk i Red Dead Redemption. Dette var altså da hesten min, midt på svarte natta, hadde klart å komme seg opp på en av de "pillarene" midt i ørkenen i Mexico.

 

IMG_0623.jpg

 

Hva slags kamera har du kjøpt? Selv sitter jeg med et Canon 450D Helt standard og greit kamera. Hvis du ikke har tatt bilder før, så skal jeg si at det bildet var veldig bra. En ting som er viktig å fokusere på videre er Blender og Lukkertid. I starten vil jeg anbefalle å sette kameraet til AV eller TV (Husker aldri hvem som er lukker og blender). Da kan du justere lukker og blender hver for seg, mens den andre justerer seg slik at bilde skal bli riktig belyst. Senere kan det være lurt å lese litt om lysmåling.

 

Konstruktiv kritikk:

I bildet ville jeg ha endret blenderen til 10+ så du hadde fått både lego mannen og hesten i fokus. Ellers ville jeg ha dyttet de hakket mot hverandre så du får både hesten og mannen i det gylne snitt. (Gylne snitt er generelt at fokus punktene ligger 1/3 fra kantene. Mer trengs ikke å sies. Bra Lakus og stå på.

 

Skal ut i morgen selv og ta "Wet t-shirt" bilder.

Lenke til kommentar

Wet t-shirt bilder er obligatoriske, ja. Av åpenbare grunner.

 

Men takk for bokstavene dine, Vaenas. Jeg kjøpt meg Canon 500D. Skulle egentlig kjøpe 450D, men da jeg sto på Elkjøp klarte jeg ikke styre meg. Måtte ha den med video. Foreløpig har jeg nemlig hendene mer enn fulle nok bare med å skjønne hvilke punkter jeg skal stille på om bildene blir for lyse/mørke. Jeg kjenner at det går fremover, men jeg vet også at det fremdeles er langt igjen.

 

Hadde litt nybegynnerflaks tidligere i dag. Blitsen lyste plutselig opp og jeg traff sånn nogenlunde med den manuelle fokusen.

 

IMG_0747k.jpg

Lenke til kommentar

Jeg greier det faktisk skikkelig bra nå. Med tre (TRE!! omfg!!!!!11!1) baller. B)

 

Men jeg greier å klappe meg på brystet med den ene hånden og føre hånden fra den ene siden til den andre på bordplaten, samtidig.

 

Det er jo kjempeenkelt.. om jeg forsto hva du mente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...