Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han gjør jobben sin? Han oppfører seg som en amatør og en idiot. Han er en utdannet politimann og burde være forberedt på at folk kan blir litt hysteriske hvis de blir pågrepet på den måten han gjør i starten. I stedenfor å opptrå proffesjonelt lar han sinnet koke over og moser til hun ene dama. Hvis han ikke er suspendert allerede burde han bli det snart, for han oppfører seg definitivt ikke som en politimann skal, uavhengig om de han pågriper har gjort noe galt eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det Rune Fardal sa på Dagbladet passet bra:

Faktum: Kvinne motsetter seg arrest.

 

Faktum : Kvinne nr. 2 angriper/hindrer politi.

 

Faktum : Politi som alle andre må kunne forsvare seg når de angripes.

 

Det kan ikke være noen tvil om disse faktum. Spørsmålene er hvorfor kvinnene opptrer voldelig og om politimanens slag var berettiget eller om det kunne vært håndtert annerledes.

 

Hadde den første kvinnen ikke satt seg til motverge, ville det ikke vært noen sak. Politimannen kunne umulig vite om den andre f.eks. hadde kniv. Jeg mener at i den situasjonen som eskalerte med YouTube filmere rundt var nødvendig av politimannen å sette hardt mot hardt! Rasismekortet har ikke noe med denne konflikten å gjøre i det hele tatt.

 

Det er typisk for de som bruker dette "offer"-kortet at de alltid synes synd på "offeret", men ikke alle konflikter er så enkle. I noen konflikter er "offeret" ofte den aggressive. I dette tilfelle blir politiet angrepet av en voldelig kvinne, mens en annen motsetter seg arrest.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det Rune Fardal sa på Dagbladet passet bra:

Faktum: Kvinne motsetter seg arrest.

 

Faktum : Kvinne nr. 2 angriper/hindrer politi.

 

Faktum3 : Politi som alle andre må kunne forsvare seg når de angripes.

 

Det kan ikke være noen tvil om disse faktum. Spørsmålene er hvorfor kvinnene opptrer voldelig og om politimanens slag var berettiget eller om det kunne vært håndtert annerledes.

 

Hadde den første kvinnen ikke satt seg til motverge, ville det ikke vært noen sak. Politimannen kunne umulig vite om den andre f.eks. hadde kniv. Jeg mener at i den situasjonen som eskalerte med YouTube filmere rundt var nødvendig av politimannen å sette hardt mot hardt!

 

*snip. Rasismeting som ikke har noe med diskusjonen å gjøre*

 

""Politimannen kunne umulig vite om den andre f.eks. hadde kniv." Det er sant, men hvis man bruker samme tankegang kunne også alle personene som var på åsstedet gå rundt med pistol. I dette tilfellet burde politimannen påkalt hjelp, og prøvd å roe ned situasjonen inntil han fikk backup. Det gjør han ikke, og går "hardt mot hardt". Ved å gjøre dette gjør han at den som skal bli pågrepet blir enda reddere og enda mer hysterisk, og han øker også en potensiell fare for seg selv ved å hisse opp personene rundt.

 

Men tross dette tar denne Rune Fardal opp det viktigste spørsmålet i denne saken:

 

"Spørsmålene er hvorfor kvinnene opptrer voldelig og om politimanens slag var berettiget eller om det kunne vært håndtert annerledes." Ut i fra den informasjonen som blir vist i youtube filmen, og som også er den som jeg må basere grunnlaget mitt på mtp at det var det eneste grunnlaget du la for diskusjonen tror jeg vi alle kan være enige om at kvinnene opptredde voldelig pga en typisk menneskelig reaksjon (som nevnt i forrige innlegg), og politimannen burde helt klart behandlet situasjonen på en annen måte.

 

Jeg mener ikke at det kvinnene gjør ikke er galt, men det politimannen gjør er også galt, og det er det diskusjonen dreier seg rundt.

Lenke til kommentar

Føler egentlig at jeg ikke kan uttale meg mer om saken før jeg hører mer om situasjonen rundt, nei. Hvis det er sånn det ser ut som, så har vel politimannen gjort noe galt. Om han derimot var klar over at kvinnen bar våpen, for eksempel, blir situasjonen straks en helt annen. Mye som kan ha skjedd som gjør at vi rett og slett ikke kan vite hva som er rett eller galt.

Lenke til kommentar

Synes egentlig det er rart at dette har fått så mye oppmerksomhet, særlig med tanken på at hvis det hadde vært flere politifolk der så hadde de to unge damen helt sikkert blitt tatt med strømpistol, og det hadde ikke ført til halvparten av reaksjonene.

Lenke til kommentar

Med tanke på jobben de er satt til å gjøre tror jeg egentlig ikke det generelle politiet i USA er så ille. Tenk hvor mange politifolk det er på jobb i USA til en hver tid, og hvor sjeldent vi hører om slike hendelser som dette.

 

Ja vel,så er det noen råtne egg i kurven men på lik linje med den helikopterfilmen vi fikk servert fra Afghanistan for en tid tilbake tror jeg det som regel er situasjoner vi er nødt til å være midt oppe i selv for å forstå.

 

Ellers er humøret betraktelig bedre i dag, selv om formen er verre. ToG – Sansen satte tonen for dagen, og nå skal jeg krype under dyna og gjøre ferdig historien i Red Dead Redemption.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Med tanke på jobben de er satt til å gjøre tror jeg egentlig ikke det generelle politiet i USA er så ille. Tenk hvor mange politifolk det er på jobb i USA til en hver tid, og hvor sjeldent vi hører om slike hendelser som dette.

 

Ja vel,så er det noen råtne egg i kurven men på lik linje med den helikopterfilmen vi fikk servert fra Afghanistan for en tid tilbake tror jeg det som regel er situasjoner vi er nødt til å være midt oppe i selv for å forstå.

 

Ellers er humøret betraktelig bedre i dag, selv om formen er verre. ToG – Sansen satte tonen for dagen, og nå skal jeg krype under dyna og gjøre ferdig historien i Red Dead Redemption.

 

Joda, det er selvfølgelig noen råtne egg som du kaller det, men at de som sitter øverst i ledelsen forsvarer slikt, det plager meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...