Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må mer enn gjerne se hele serien for så å se første episode igjen. Hintene og stikkene er der, det er ikke fantasi ;)

Hvordan de klarte det? Tja, de hadde ikke planlagt mer enn en eller to sesong(er), fant ikke på en god slutt, og fant på "forklaringer" etterhvert som sesongene rullet av gårde. Lett å la random bullshit hinte til ting som skjer etterhvert når du har manuset foran deg når du skriver neste del.

Vel, jeg skal ikke gå og si at de hele tiden visste nøyaktig hvor historien skulle gå, men om man tar tilbakeblikk på serien så henger puslespillbitene sammen. Hvordan de kom frem til den historien som nå er over er ikke min sak. Jeg som seer kan ikke gjøre noe mer enn å se på.

 

Jeg tror nok det største problemet mange har med Lost er at de først og fremst har problemer med hvordan serien ble laget, ikke hvordan den er å se på.

Lenke til kommentar

Problemet jeg har med Lost er at det gikk fra å være en serie om rekke mennesker med forskjellig bakgrunn og motivasjoner fanget på en øde øy til en total crackheadfortelling om farlig røyk og mystiske lys og alternative virkeligheter.

 

Jeg mistenker at den endelige "løsningen" (som ikke løser noe som helst) i stor grad er et resultat av at de overhodet ikke visste hvor de ville og hvordan de eventuelt skulle komme dit da de begynte på sesong to - det eneste de visste var at folk så på dette, så nettverket ville at de skulle skrive flere episoder.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Sant nok. Jeg likte forsåvidt den første sesongen best jeg og (jeg regner med at det er den du liker best siden du ikke likte de nyere crackhead-sesongene?), men jeg avskriver ikke resten av serien likevel. Den har underholdt meg bedre enn noen annen serie jeg har sett i den samme perioden, uansett hvor hjerneknullende og absurd den nå enn har vært.

 

Jeg mistenker at den endelige "løsningen" (som ikke løser noe som helst) i stor grad er et resultat av at de overhodet ikke visste hvor de ville og hvordan de eventuelt skulle komme dit da de begynte på sesong to - det eneste de visste var at folk så på dette, så nettverket ville at de skulle skrive flere episoder.

 

Avslutningen er jo ikke noe mer enn en avslutning på karakterenes histore. All døde til slutt, enten tidligere i serien eller etter det vi så i denne episoden. Øya i seg selv derimot og hvilke nye mulige folk som har kommet dit i Hurley´s regjeringstid som øyas vokter har vi ikke fått vite noe om. For min del lever derfor mystikken rundt øye videre, mens karakterens del i den avsluttes.

 

Nå skal det jo også sies at jeg liker litt dette med at alt ikke blir forklart. Det er bare der, uten at vi vet hvordan, hvorfor eller hvem.

 

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Den første sesongen var god underholdning, resten var en langstrakt øvelse i "ohshiiiiet vi ANER IKKE hva vi skal gjøre for å drive historien framover", og løsningen de endte opp med var litt for mye "haehaehae sjekk dette a gutta, LEVENDE RØYK SOM DREPER FOLK" og litt for lite interessant.

 

De kunne hatt utbytte av å se på hvordan manusforfatterne for Dexter unngikk at serien gikk i stampe, helt uten å introdusere overnaturlige og liksom-filosofiske, "dype" elementer.

Lenke til kommentar

Merker at til tross for at jeg har fått både Alan Wake og RDR denne uken har jeg verken blitt ferdig med noen av dem eller spilt halvparten så mye som jeg hadde planlagt. Does not approve.

 

Sånn går det når du sløser bort tiden din på damer.

 

Og du som er sånn datamann: Hvordan får jeg tilgang til routeren min når det ikke funker å skrive IP-adressen i nettleseren?

 

29234_1456117766411_1337362497_31179771_1805876_n.jpg

Sløste nettopp bort hele gårsdagen og dagen i dag på den samme dama, og det er ikke annet enn gledelig. Datamannen Håkon sier at du må prøve en annen nettleser og skrive 192.168.0.1 for harde livet. Er mulig routeren din har et noe kjipt webgrensesnitt.

Lenke til kommentar
Jeg så nettopp første del av den første episoden og det er rett og slett helt enormt med hint og stikk til det man ser senere i serien.
http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_Bias
Du må mer enn gjerne se hele serien for så å se første episode igjen. Hintene og stikkene er der, det er ikke fantasi ;)

Er halvveis gjennom sesong 2 og det er så mange ting allerede som vi kanskje trodde ikke trodde var viktige, eller ting som jeg hadde glemt og nå ser sammenhengen mellom.

 

når er det feriepengene skal komme?
Vanlig lønningsdag for stedet du jobber/jobbet.
Du må mer enn gjerne se hele serien for så å se første episode igjen. Hintene og stikkene er der, det er ikke fantasi ;)
Hvordan de klarte det? Tja, de hadde ikke planlagt mer enn en eller to sesong(er), fant ikke på en god slutt, og fant på "forklaringer" etterhvert som sesongene rullet av gårde. Lett å la random bullshit hinte til ting som skjer etterhvert når du har manuset foran deg når du skriver neste del.

I et intervju nokså nylig så sa skaperne at det meste var tenkt ut på forhånd, men også at det selfølgelig var gjort endringer.

 

 

Som f. eks Benjamin Linus skulle egentlig bare vært med i 3 episoder, men så ble han heller lederen for "The Others"

 

 

Jeg som seer kan ikke gjøre noe mer enn å se på. Jeg tror nok det største problemet mange har med Lost er at de først og fremst har problemer med hvordan serien ble laget, ikke hvordan den er å se på.

 

Så veldig sant. Jeg er så glad for at jeg er en av dem som fulge LOST helt ut. Bøyer meg i støvet for skaperne bak.

 

Lost er over.. jeg kan ikke tro det. Sitter her med en del blandede følelser.

Jeg vet ærlig ikke om jeg er skuffet over slutten eller hva jeg er. Det var så rart og ikke slik jeg hadde tenkt det i det hele tatt. Er vel egentlig helt frelst :rolleyes:. Får sove på det.

 

 

Mine venner, en av tidenes beste TV-serier er nå ved sin ende. God natt alle sammen, håper dere som ikke har sett LOST vil gjøre det, fordi jeg og veldig mange andre kan garantere at dere ikke vil angre på det!

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Lost er over.. jeg kan ikke tro det. Sitter her med en del blandede følelser.

Jeg vet ærlig ikke om jeg er skuffet over slutten eller hva jeg er. Det var så rart og ikke slik jeg hadde tenkt det i det hele tatt. Er vel egentlig helt frelst :rolleyes:. Får sove på det.

 

 

Mine venner, en av tidenes beste TV-serier er nå ved sin ende. God natt alle sammen, håper dere som ikke har sett LOST vil gjøre det, fordi jeg og veldig mange andre kan garantere at dere ikke vil angre på det!

 

Nå som jeg har latt slutten synke inn, lest på forum og grublet litt, begynner jeg faktisk å like den ganske mye. Kan ikke forklare det, men jeg synes den ble så "riktig". Men så har aldri jeg vært en av de hardcore øyas-historie-og-mystikk-er-det-viktigste-folka, heller.

 

EDIT: "Fant en postsekk full av hemmelige brev"

 

- Ingen brev er kommet på avveie [...]

 

Hvordan kan de vite dette? :hmm:

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...