Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da voldsomt hvor stor andel av Fox News leserne som er republikanere. Obama-hatende republikanere faktisk. Gjerne med så ræva grammatikkunnskaper som mulig.

@nubbiz: Bedriften du lager nettbutikk til i nettbutikken? :p

Okei, det ble litt krøll :rolleyes:

Lenke til kommentar

Så så Snorre, jeg er dritglad for å ha norsk stavekontroll i Chrome. Alt for flink til å skrive, trykke "Post" og så oppdage det halve lasset med skrivefeil som er å finne, for så å måtte redigere innlegget.

Lenke til kommentar

*Humrer* Kjenner meg igrunnen litt igjen i det du sier. Det er ikke alltid man er årvåken nok til å legge merke til skrivefeil før innlegget er sendt avgårde til det store internett. Har igrunnen vendt meg til å ikke ha det, da jeg benytter Firefox til mine internett-behov. Men det er sikkert praktisk nok. Nå er jeg usikker på hvor gode disse stavekontrollene egentlig er. Spesielt Microsoft Office Word sin stavekontroll er håpløs. Halvparten av de påståtte skrivefeilene den finner er jo ikke skrivefeil. Som oftest er det snakk om at den ikke vet at de to ordene er et sammensatt ord, og dermed ber deg skille dem, eller at den ikke har ordet i riktig form i ordlisten.

Nå har den norske ordlisten i OpenOffice vært noe bedre. Muligvis fordi det er andre folk som oppdaterer og håndterer den. Men har aldri synes disse stavekontrollene var veldig hjelpsomme. De er greie å ha dersom man skriver lange tekster og trenger hjelp til å luke ut de mest elementære skriveleifene. Men utenom det føler jeg de kommer til kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...