Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Låta har noen ekstrem tøffe partier, skikkelig trøkk mens det fortsatt er masse melodi.

Den store grunnen til at jeg elsker plata er derimot at den ikke er produsert ihjel, slik blant annet den siste plata ble. Og for eksempel Scar Symmetry-plata du postet i sta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, markedsføring bryr jeg meg fletta om - enhver musiker fortjener penger og anerkjennelse for jobben.

Når man lager ei plate med tung metall forstår jeg ikke hvorfor de ønsker å legge på et lag med puter på lyden. Det mangler jo skarpe kanter og er like vennlig som samtlige Brinety spears-låter. Og det er ikke det som er god metall for meg, for meg handler det blant annet om å måtte lære seg å like lyden, og den gleden blir borte når det produseres ihjel.

Septic Flesh var nytt for meg, og den låta du postet nå har noen gode partier!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Altså pakke den inn i lyd da. Gjøre alt bløtt. Jeg greier ikke forklare det bedre tror jeg!

Det er ingen instrumenter som skiller seg ut, alt er på et likt konstant nivå hele tiden.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Gjør det nå, men den var veldig kjedelig i forhold til den du postet i sta. Rett frem og med håpløst metallkor i tillegg. Kjedelig rett og slett, og så påtrengende i sitt behov for å være storslagent at det blir det omtrent motsatte.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har hørt SS gitt. Dog ikke så godt som jeg husket :rolleyes:

Regner med AltF4 mener at han liker musikk hvor det virker som om hvert instrument kjører på sitt eget "layer" hvor en kan sette seg ned å høre rytmen på hvert instrument, og ikke bare helheten av sangen i et mas.

Hvis jeg forsto det riktig.

Lenke til kommentar

Progressiv Rock er den sjangeren som ligger meg nermest hjertet, og der vil jeg si instrumentene i aller høyeste grad 'kjører sitt eget layer', som du sier.

Scar Symmetry er hurtiggående og energisk, veldig bra musikk å spille CSS Deathmatch til. Jeg hører på veldig mye forskjellig musikk, alt til sin tid.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har hørt SS gitt. Dog ikke så godt som jeg husket :rolleyes:

Regner med AltF4 mener at han liker musikk hvor det virker som om hvert instrument kjører på sitt eget "layer" hvor en kan sette seg ned å høre rytmen på hvert instrument, og ikke bare helheten av sangen i et mas.

Hvis jeg forsto det riktig.

Ja, kan godt si det slik!

Lenke til kommentar

Elsker den! :love:

Progressiv Rock er den sjangeren som ligger meg nermest hjertet, og der vil jeg si instrumentene i aller høyeste grad 'kjører sitt eget layer', som du sier.

Men der kjører intstrummentene fullstendig sitt eget løp uten en "sammenhengende rytme". Blir litt annerledes da, melodien får mye mer å si på kvaliteten.

Er også glad i prog rock, men jeg er sånn at jeg ikke liker å sette meg selv eller musikken i bås ved å si at jeg liker den og den sjangeren eller det bestemte bandet. Men det er bare mitt personlige anti-bås synspunkt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...