Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Det er litt frustrerende med kommentarer som "vet du kor lang tid det vil ta?", og "prøv å skyndt deg litt då" når du sitter bom fast med bussen, og har gjort det den siste halvtimen ++ ... Folk ser ikke ut til å forstå at man (jeg) ikke har noen kontroll over hvordan trafikkulykker utarter seg, og de mildere konsekvensene av det aka kø.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det minner litt om kunder som kommer til kassen med spørsmål som 'hvor mange millimeter ekspanderer denne fugemassen seg?"

...??

Mennesker som sitter skal liksom vite alt, og mennesker er og blir evige optimister.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Det er ikke like morsomt å jobbe i barnehagen når det første som møter deg er en jente på 3 år som forteller at "på lørdag slo pappa mamma i armen så hun begynte og gråte. Han sier hun ikke får lov å treffe andre", før hun snur seg til bordet og fortsetter å tegne blomster før hun sier "pappa får ikke blomster han".

Lenke til kommentar

Det er ikke like morsomt å jobbe i barnehagen når det første som møter deg er en jente på 3 år som forteller at "på lørdag slo pappa mamma i armen så hun begynte og gråte. Han sier hun ikke får lov å treffe andre", før hun snur seg til bordet og fortsetter å tegne blomster før hun sier "pappa får ikke blomster han".

Omg! Har du prata med de andre på jobben om det eller?

Lenke til kommentar

Der var både min (i går) og kusina mi (i dag) sin konfirmasjon over, så har vore mykje god mat denne helga. Har dessverre gått altfor fort...

Hadde du kristelig, borgerlig eller human-etisk?

Humanistisk. Var eit ok kurs, faktisk.

Det blir vel rapportert?

Lenke til kommentar

Blir ikke rapportert med en gang, men som sagt så noterer vi hva som blir sagt og datoen. Om det kommer frem mer vil det bli rapportert, men et engangstilfelle blir ikke det. Selv om vi ikke har noen grunn til å tro at barn lyver er det ikke alltid de oppfatter hele sannheten, eller forteller det slik det faktisk er.

Lenke til kommentar

Der var både min (i går) og kusina mi (i dag) sin konfirmasjon over, så har vore mykje god mat denne helga. Har dessverre gått altfor fort...

Hadde du kristelig, borgerlig eller human-etisk?

Humanistisk. Var eit ok kurs, faktisk.

Det blir vel rapportert?

Alt blir skrevet ned, tatt opp på møter osv.

Dersom det er en handlig av alvorlig grad (f.eks vold i hjemmet) kan det evt. føre til at barnevernet kobles inn.

Lenke til kommentar

Nei det er jo ikke akkurat slikt man liker å høre.

Bare det at barna snakker om at mor og far krangler er dritt nok fordi man ser i øynene deres og måten de er på at de er redde, men når det attpåtil er vold med i bildet da sitter man liksom bare der og aner ikke hva man skal si.

Lenke til kommentar

Uff, det må være det verste med å jobbe i barnehagen. :/

Jepp, by far!

Skjønner godt at det ikke blir rapportert med det første, men uansett så må det være helt for jævlig å høre ungen si det.

Ja, det er utrolig lite hyggelig. Foreldrene gikk fra hverandre i påsken, og jenta sleit en del med det i noen dager. Bare håper dette var det siste vi hørte av slike tilfeller. Det som gjør det ekstra vanskelig er at det er foreldre man vet godt hvem er, og som bor i området rundt barnehagen. Nå bor jeg heldigvis ikke på samme sted som jobbe ligger, og har dermed betraktelig mindre sjanse for å treffe foreldre på fritiden.

Lenke til kommentar

Jeg vil forresten minne deg på at det er mye bedre å rapportere til barnevernet før enn senere.

På mitt trinn er det 6-7 stykker som har falt helt igjennom og aldri er på skolen lengre, men skolen gjør ikke en dritt, så hvis man får stoppet det med foreldre og sånt i barnehagen så er det jo optimalt.'

Jeg ringte forresten en skole i dag angående Lokaler for LANet. "De du skal treffe nå er i møte, ring tilbake om en halvtime"

Halvtime senere: "Vi stenger nå, ring tilbake i morgen".

Jeez, hvorfor må så mange folk ansatt i offentlig sektor være så jævlig inkompetente. Dette er forresten ikke det eneste tilfellet jeg har møtt på.

Endret av Error
Lenke til kommentar
Jeg vil forresten minne deg på at det er mye bedre å rapportere til barnevernet før enn senere

Man skal alltid være forsiktig med å blande inn barnevernet når alt man har er èn uttalelse fra et barn.

Men selvfølgelig er det et gjentakende problem og noe som merkes på barnet så er barnevernet den beste måten å få evt. løst en sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...