Craxmerax Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jess ^_^ Både tysk og engelskforedraget ble utsatt! Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Tror signaturen din bryter retningsreglene, Flosshatt. Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Tenkte at de som har lyst å lese manuset mitt kan få noe annet i mellomtiden. Her er musikkvideon vi laget i januar/februar: http://www.youtube.com/watch?v=X5Ep5_kPLVw Huff, jeg er litt lei sangen Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Tror signaturen din bryter retningsreglene, Flosshatt. Aye. 1.2 - Signaturer Maks tillatt grense på signaturer er fire linjer i forumets standarddesign. Signaturen skal kun inneholde tekst (i standard skriftstørrelse) og bb-kode, ikke bilder. Brudd på disse reglene kan føre til fjerning av signatur og/eller advarsel Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 GhostViper: Nice, men hvor blir det av kortfilmen? (shewolf, eller noe sånt?).. Den kunne jeg tenkt meg å sett? ^^ Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Tror signaturen din bryter retningsreglene, Flosshatt. Ye, Vaine tipsa meg om det. Synd, but what can you do? Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Tror ikke Shewolf har kommet seg på nett enda, men skal si ifra når den kommer på nett Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Jeg har et spørsmål jeg håper noen her kan svare på; Har en bedrift (butikk) lov til å tvinge deg til å jobbe overtid om en medansatt er syk, eller kan du si nei med loven på din side? Det er andre som kan ta jobben til nevnt medansatt uten å jobbe utover sin vanlige arbeidstid, men det ville gjøre situasjonen litt mer vanskelig for bedriften. Endret 21. april 2010 av Vaine Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Tenkte at de som har lyst å lese manuset mitt kan få noe annet i mellomtiden. Her er musikkvideon vi laget i januar/februar: http://www.youtube.com/watch?v=X5Ep5_kPLVw Huff, jeg er litt lei sangen Stilig! Likte den fugl-maske-tingen. Jeg har et spørsmål jeg håper noen her kan svare på; Har en bedrift (butikk) lov til å tvinge deg til å jobbe overtid om en medansatt er syk, eller kan du si nei med loven på din side? Det er andre som kan ta jobben til nevnt medansatt, men det ville gjøre situasjonen litt mer vanskelig for bedriften. Med mindre det står noe annet i kontrakten, så har du lov til å si nei uten at det skal gi konsekvenser. Har jeg lagt planer så kan jeg ikke jobbe overtid. Ihvertfall slik det fungerer på min arbeidsplass. Kanskje andre som har litt mer peiling angående lover og slikt? Endret 21. april 2010 av nubbiz Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Jeg har et spørsmål jeg håper noen her kan svare på; Har en bedrift (butikk) lov til å tvinge deg til å jobbe overtid om en medansatt er syk, eller kan du si nei med loven på din side? Det er andre som kan ta jobben til nevnt medansatt uten å jobbe utover sin vanlige arbeidstid, men det ville gjøre situasjonen litt mer vanskelig for bedriften. Er du deltid eller heltidsansatt? Edit: Jeg googla litt Her er det mange spørsmål, og enkelte av svarene vil avhenge av ordlyden i kontrakter og eventuelle tariffavtaler. Generelt kan vi likevel si følgende: Alminnelig arbeidstid etter arbeidsmiljøloven regnes som ni timer i løpet av 24 timer og 40 timer i løpet av sju dager, jamfør § 10-4, men grensene kan være noe lengre for ulike former for skiftarbeid. Arbeid ut over avtalt arbeidstid, det vil si «overtid», kan kun gjennomføres når det foreligger et «særlig og tidsavgrenset behov for det», jamfør arbeidsmiljøloven § 10-6. Overtidsarbeidet må ikke overstige ti timer i løpet av 7 dager, 25 timer i fire sammenhengende uker og 200 timer innenfor en periode på 52 uker. Disse grensene kan imidlertid økes en del ved tariffavtale. I ditt spørsmål skriver du at arbeidskontrakten din sier at «arbeidstiden kan variere på grunn av råstoff (reker)». Vi lurer da på om det kanskje kan være avtalt såkalt «gjennomsnittsberegning av arbeidstid»? Arbeidsmiljøloven åpner for at arbeidstiden kan variere i forhold til virksomhetens spesielle behov under forutsetning at daglig og ukentlig arbeidstid ikke overstiger visse grenser og at gjennomsnittet over en lengre periode ikke overstiger lovens grenser for alminnelig arbeidstid. Har man avtalt gjennomsnittsberegning av arbeidstid i ansettelsesavtalen, kan alminnelig arbeidstid fortsatt ikke være mer enn 9 timer pr 24 timer men 48 timer pr 7 dager. Er gjennomsnittsberegning avtalt ved tariffavtale øker grensene til 10 timer i løpet av 24 timer og 54 timer i løpet av 7 dager. I sistnevnte tilfelle kan imidlertid ikke arbeidstiden forlenges i forhold til lovens hovedregler sammenhengende i mer enn 6 uker. Uansett må svaret på ditt spørsmål være at en arbeidsgiver kan pålegge arbeidstakerne overtid slik loven definerer begrepet kun når det foreligger et «særlig og tidsavgrenset behov for det», og kun så lenge en ikke har overskredet de relevante maksimumsgrensene som nevnt ovenfor. Endret 21. april 2010 av Mammakamel v2.0 Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Jeg har et spørsmål jeg håper noen her kan svare på; Har en bedrift (butikk) lov til å tvinge deg til å jobbe overtid om en medansatt er syk, eller kan du si nei med loven på din side? Det er andre som kan ta jobben til nevnt medansatt uten å jobbe utover sin vanlige arbeidstid, men det ville gjøre situasjonen litt mer vanskelig for bedriften. Er du deltid eller heltidsansatt? Heltid, fast ansatt. Jeg er klar over at det finnes en maksimumsgrense for tillatt overtidsarbeid, det jeg lurer på er om det eksisterer en minimumsgrense for overtid bedriften kan kreve av deg. Endret 21. april 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Laland Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 *sigh* Nå har maskinen bestemt seg for å ikke fungere nå og da i form av å reboote litt for ofte. Og switsjen min har tatt kvelden. Awesome. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Bokmålstentamen gikk rimelig greit.. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Det er digg når livet går som smurt! Lenke til kommentar
psyched Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Norsk sidemål gikk til faen, selv om jeg har bokmål til sidemål. Hater skjønnlitteratur, kommer faen ikke på noe å skrive... Satt i 4 timer uten å skrive noe, så ble jeg lei, skrev en side og leverte inn. /sadface Men on the happy side, Bad company updaten er ute Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Hater skjønnlitteratur, Hva? Skjønnlitteratur er jo det som er morsomt å skrive. Edit: Husker jeg skrev en krim på 10 sider en gang. Det var morsomt det. Endret 21. april 2010 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Error Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Er det noen her som har peiling på skoler nær Oslo sentrum med gymsaler på 400m2 eller større? Edit: Ouch! Satt og sutta på telefonen av en eller annen grunn, og så kommer reguleringen i kontakt med det hullet hvor man stikker inn laderen (er noe metallgreier der). Fikk støt og det føles jævlig ekkelt i hele munnen selv nå, etter sikkert ett minutt. Litt i samme gata som å tygge på sølvpapir med regulering.. Endret 21. april 2010 av Error Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Tentamen i Engelsk i morgen, horrible oppgaver om du spør meg, hvorfor ikke oppgaver der det krever fantasi? People can disagree about all sorts of issues, and such differences of opinion are reflected in the news media as well as in literature and films. Find examples from English-language news media, literature and/ or film of disagreements about one or more of the following areas: international events social issues working-life issues and the presentation of workers Noen som har noen ideer til meg eller? Er vanligvis veldig god i engelsk, men liker dessverre ikke slike oppgaver! Vi skal liksom ha med oss stoff og lignende i morgen! <_< Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Er det noen her som har peiling på skoler nær Oslo sentrum med gymsaler på 400m2 eller større? Edit: Ouch! Satt og sutta på telefonen av en eller annen grunn, og så kommer reguleringen i kontakt med det hullet hvor man stikker inn laderen (er noe metallgreier der). Fikk støt og det føles jævlig ekkelt i hele munnen selv nå, etter sikkert ett minutt. Litt i samme gata som å tygge på sølvpapir med regulering.. Ehm... Kvifor sutta du på telefonen? Endret 21. april 2010 av Flosshatt Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hvorfor hender det at jeg sutter på blyanten jeg holder? Dunno. Spesielt kjipt når jeg kommer på at jeg låner den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå