Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke oppvaskmaskin jeg heller, så alt må gjøres på gamlemåten. Ikke det at det er noen krise. Bestemor og bestefar har aldri hatt oppvaskmaskin, så de har måttet vaske opp på den måten hver dag i flere år.

Lite kalorier og lite fett i nudler tenker jeg, så hvis jeg trener masse, så går jeg vel ned. Meget kjedelig med nudler, men det kan jo tenkes at jeg må leve på nudler en gang i blant.

Jeg har bodd for meg selv i snart et år, og har faktisk aldri spist nudler, dog har jeg spist wok med nudler i et par ganger. >_>

Lenke til kommentar

Det er sant. Vil ikke anbefale det jeg heller, høy risiko for diverse mangelsykdommer da. :)

Hvis målet er å gå ned i vekt og/eller trene muskler så kan jeg anbefale det opplegget broren min gikk på for å bli kvitt nygift-fettet. Husker ikke hva den het, men den gikk ut på å droppe alt av karbohydrater og bare spise fet og proteinrik mat, kombinert med litt trening. Funket som bare det, han gikk ned nesten 30 kg på 4 uker.

Lenke til kommentar

Da har du ikke prøvd å leve på bare nudler. ;)

Edit: Ca ingenting er sunt i mengder, selv vitaminer er dødelig i store doser.

Det er vel helst fettløyselege vitamin ein bør unngå i for store dosar, men forsåvidt sant nok :)

Hvis målet er å gå ned i vekt og/eller trene muskler så kan jeg anbefale det opplegget broren min gikk på for å bli kvitt nygift-fettet. Husker ikke hva den het, men den gikk ut på å droppe alt av karbohydrater og bare spise fet og proteinrik mat, kombinert med litt trening. Funket som bare det, han gikk ned nesten 30 kg på 4 uker.

Det er det blant anna Atkins-dietten går ut på. Kutt ut/ned på (helst under 20g per dag) karbo, trykk på med fett (alle typar, også metta) og protein. Eit høgare proteinnivå i maten er uansett å foretrekke (høg termisk energi). Desverre eit opplegg som stort sett ikkje går godt saman med studentøkonomi. Både kjøt, grønsaker og frukt er forholdsvis dyrt, desverre.

Reknestykket er, om ein ser veldig forenkla på det, at antal kaloriar inn må vere mindre enn det som går ut. Både å ete sunnare (og i nokre tilfelle mindre) og det å trene er bra, men du må gjere begge deler om du skal få noko særleg resultat :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...