Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Jepp! Setter pris på vanlig NRK på tv også jeg. Er mange som klager på bedritne programmer men jeg ser ikke helt hvor den store kvaliteten hos de andre kanalene ligger. Dårlige "sjokkerende" amerikanske dokumentarer eller billige realityshow en masse er liksom ikke helt det samme.

NRK har en del kremprogram og de kommer aldri til å sende noe så hjerneløst og dumt som f.eks. Paradise Hotel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp! Setter pris på vanlig NRK på tv også jeg. Er mange som klager på bedritne programmer men jeg ser ikke helt hvor den store kvaliteten hos de andre kanalene ligger. Dårlige "sjokkerende" amerikanske dokumentarer eller billige realityshow en masse er liksom ikke helt det samme.

Jeg så Trilla In Manilla(en dokumenter om Muhammad Ali og Joe Frazier) og fikk en side av historien hverken filmen(Ali med Will Smith) eller dokumentarer har vist før. At Ali egentlig ikke var den aller beste bokseren, men hans forhold til media og alt oppstyret rundt han gjorde han mest kjent. Jeg skal ikke spoile den, så jeg anbefaler den til alle.

Her: Et kult intervju. Oj langt svar.

http://www.youtube.com/watch?v=Bnz77QSu2HA

Endret av Mammakamel v2.0
Lenke til kommentar

Noen har misset noe. De nye clean versjonene av Tenacious D er jo hysteriske! Noe er kanskje ikke like morsomt, men måten de har endret "Fuck! Fuck! Fuuuuuck, the demon code prevents me..." til "Dang! Dret (?)! Fuuuudge" fikk meg til å le høyt og godt. Kickapoo har også noen gullkorn.

Dessuten er det neppe noe problem å 1. kjøpe plata deres, eller 2. høre på sangene på YouTube eller lignende (selvom sistnevnte selvsagt er tungvint og har dårlig lydkvalitet). WiMP har også flere sanger enn Spotify, kanskje de har explicit versjonen der?

Lenke til kommentar

Jeg har heller aldri sagt at det er akseptabelt, men jeg forstår hvorfor og hvordan det kan skje og jeg er overhodet ikke verken overrasket eller sjokkert over at det har skjedd og at slikt skjer. Og nei, jeg sammenligner ikke, jeg viser til hva som skjer om noen av de aktuelle gjør en stor nok feil.

Og om soldatene ikke blir sendt dit for å skyte, hvorfor sender de ikke sivile? Jo, fordi de trenger folk som er drevne med våpen og som kan både avfyre dem og drepe eventuelle fiendtlige personer. De blir selvsagt sendt dit for å opprettholde en viss orden først og fremst, men de blir sendt dit fordi de er i stand til å skyte om situasjonen krever det.

Vel, selv synes jeg at man burde bli sjokkert over dette. Akkurat som hvis jeg hadde hørt om at en gamling i en bil hadde meid ned og drept en knippe mennesker, eller pga det dukket opp en video der en fyr døde unødvendig pga tazersjokk. Videoen viste for meg et nytt lavmål som jeg ikke forventet. Selvfølgelig er den ikke represententativ for armeen, men det var sjokkerende likevel for meg.

Ja, det er sikkert flere ting jeg ikke vet, men videoen viser imo hvor lett det er for dem å bare peke ut noen randoms som hostiles og meie dem ned, for så å meie ned randoms som vil hjelpe en random i gata. Føler det samme som skjer i videon, ikke er det samme som når tropper som potensielt kan være i livsfare, tar et valg pga andre kan potensielt være livsfarlige.

For at den posten her ikke skal BARE være et svar på en død diskusjon, så har jeg et fint bilde.

tumblr_kx9i60cHUb1qzjs90o1_500.jpg

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Hadde kunnet si meg enig dersom noen gjorde noe lignende på grunn av religionen sin, men slik jeg har forstått det er vel disse menneskene bare overgrepsmenn som tilfeldigvis er katolikker også?

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Hadde kunnet si meg enig dersom noen gjorde noe lignende på grunn av religionen sin, men slik jeg har forstått det er vel disse menneskene bare overgrepsmenn som tilfeldigvis er katolikker også?

Har jeg forstått det korrekt har ikke katolske prester/biskoper lov til å gifte seg eller ha sex med kvinner, og da blir dessverre altergutter missbrukt. Det er slik jeg har oppfattet "konseptet".

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker så har prester lov til å gifte seg. Mulig jeg tar feil. To år siden vi hadde om katolisismen :blink:

Anyways. Ligger her i senga uten noe å gjøre så lurer på om jeg bare skal legge meg til sove og håper jeg er frisk i morgen. Kjedelig å være syk. Fikk AC2 i går så det var jo en liten trøst da. Men altså. God natt forumfolk.

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...