Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shit happens.

En feilberegning i en bil og du smeller inn i fjellveggen sammen med passajerene.

En feilberegning av en politibetjent og noen blir arrestert på feil grunnlag.

En feilberegning av en soldat i en kampsituasjon og liv blir feilaktig tatt.

Men ingenting er akseptabelt. Spesielt ikke når flere menneskelig blir tapt på andres vegne. Og nå sammenligner du jo politi og soldat, noe du tok meg for i sted.

Jeg har heller aldri sagt at det er akseptabelt, men jeg forstår hvorfor og hvordan det kan skje og jeg er overhodet ikke verken overrasket eller sjokkert over at det har skjedd og at slikt skjer. Og nei, jeg sammenligner ikke, jeg viser til hva som skjer om noen av de aktuelle gjør en stor nok feil.

Og om soldatene ikke blir sendt dit for å skyte, hvorfor sender de ikke sivile? Jo, fordi de trenger folk som er drevne med våpen og som kan både avfyre dem og drepe eventuelle fiendtlige personer. De blir selvsagt sendt dit for å opprettholde en viss orden først og fremst, men de blir sendt dit fordi de er i stand til å skyte om situasjonen krever det.

Hvorfor ikke bare nuke hele Irak ellers?

Fordi tropper er ca 72893721827819721 ganger mer skånsom for sivile liv.

Edit: Kudd sømeøn plis mash dis post and the one above dis tugefer?

- Tænks

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Når du tenker på hvor mange soldater USA har ute i felten til en hver tid, og ser det i forhold til hvor mye du faktisk hører om av slike situasjoner, så vil du nok se at dette fortsatt hører til sjeldenhetene

Med mindre ein er ekstremt naiv, kan ein vel gå ut i frå at det er veldig mykje mørketal her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...