Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde å forklare dette med både et kort innlegg og et langt innlegg, men jeg endte bare opp med å forvirre meg selv og med et forferdelig lite leservennlig innlegg så jeg kokte det hele ned til to punkter.

1. Voksen er et begrep om en person som tar ansvar for seg selv og sine egne handlinger

2. Voksen kan også være et begrep om en som oppfører seg mer modent enn de rundt seg

Nå begynner jeg å forvirre meg selv igjen, men jeg ser ikke på meg selv som en punkt 2 type voksen, men jeg kjenner meg igjen i punkt 1. Den dagen du faktisk oppnår begge punktene derimot, da vil jeg si at du er voksen. Blablabla, dette ble bare tull. Faen. Jeg gir opp. Begrepet voksen er for tullete.

Lenke til kommentar

Voksen er du når du er den som prøver å ordne allting sånn at det blir minst mulig styr for alle andre rundt deg, særlig de du bryr deg om. Jeg har blitt voksen i løpet av det siste året.

Anyway, ferdig med både jobbsøknad og prosjektskisse, nå fortjener jeg Mass Effect 2. Særlig etter at jeg har brukt en drøy uke på å tvangsspille gjennom ME1, for å få en import-save med de valgene jeg foretrekker. Det der med at Bioware velger for deg om du ikke har en save tilgjengelig var en dårlig idé fra ende til annen, de klarte bare å replikere ett eneste valg jeg tok. Dråpen var når

mongo ikke-importerte malesheparden i ME2 tydeligvis hadde drept Wrex. Man dreper da ikke den morsomste karakteren i spillet, hallo.

Lenke til kommentar

Qq moar, eg har brukt over 25 000 berre i dag. Innan onsdag vil den summen vere nærmare 40 000. Og ingenting av det er brukt på noko eg har lyst på, kun rekningar og nødvendige ting <_<

Gruer meg til jeg blir voksen ^^

Jeg skal ikke bli voksen. Jeg overlater alt det styret der til noen som vil ta vare på meg. :|
Lenke til kommentar

Prøvde å forklare dette med både et kort innlegg og et langt innlegg, men jeg endte bare opp med å forvirre meg selv og med et forferdelig lite leservennlig innlegg så jeg kokte det hele ned til to punkter.

1. Voksen er et begrep om en person som tar ansvar for seg selv og sine egne handlinger

2. Voksen kan også være et begrep om en som oppfører seg mer modent enn de rundt seg

Nå begynner jeg å forvirre meg selv igjen, men jeg ser ikke på meg selv som en punkt 2 type voksen, men jeg kjenner meg igjen i punkt 1. Den dagen du faktisk oppnår begge punktene derimot, da vil jeg si at du er voksen. Blablabla, dette ble bare tull. Faen. Jeg gir opp. Begrepet voksen er for tullete.

Enten er jeg en klar 2'er, eller så er menneskene på min alder rundt meg unormalt langt fra å være det. Jeg tipper på en kombinasjon av begge.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at punkt 2 er noe som kommer automatisk med punkt 1, men ingen av dem er en god beskrivelse av hva det vil si å være voksen.

Hvis nummer 2 kommer med nummer 1, hvordan er det da hvis alle er likestilte når det gjelder å være selvstendig? Da går tankegangen litt i surr.. :p

Lenke til kommentar

Det å være voksen er:

Ansvar for seg selv og sine handlinger, det å forutse konsekvenser og hva ulike handlinger kan ha å si for andre.

Selvstendighet, det å ta vare på seg selv, både med og uten andres hjelp.

Nødvendighet, evnen til å være der for en person som trenger deg, når du trenges mest, det å vise både sympati og empati.

Aksept, det å vise respekt og forståelse for andres meninger, holdninger og interesser uten å rakke ned på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...