Mokko Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Neh.. Gjorde liksom den første franskleksen i åttende, og siden har jeg aldri gjort én, med unntak av presentasjoner og innlevering. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Gjorde aldri fransklekser jeg. Nå har jeg et halvt år igjen før jeg aldri trenger å tenke på eller bruke det. Ever. Det blir awesome. Når vi først er i gang, er det nå jeg skal påpeke hvor latterlig det er at man blir tvunget til å lære seg et annet fremmedspråk? Ikke er det nok med norsk, nynorsk og engelsk, men man må jaggu meg ha enda ett på toppen av det hele. For meg er fransk et rent hat-fag; fire timer i uken som kunne vært brukt på hva som helst. Det er kjedelig, unødvendig, ødelegger motivasjonen og trekker ned karaktersnittet. Ikke kom her og si at det er manglende innsatsvilje det ligger på; å tvinge fransk, spansk eller tysk på noen kan ikke forsvares. Bortkastede skoletimer som ødelegger snittet, rett og slett. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Mener akkurat det samme. Et av norsk-målene og engelsk er det eneste som er nødvendig å kunne for en gjennomsnittlig nordmann. Skjønner absolutt ikke hvorfor de skal prakke på oss sidemål og et annet fremmedspråk. EDIT: Hva får du i fransk? Endret 18. januar 2010 av Mokko Lenke til kommentar
Laland Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Karakterene snakker vi ikke om, men bevare meg vel, jeg stryker ikke. Hadde spansk i halvannet år på ungdomskolen før jeg fant ut av at jeg ikke likte læreren. Da havnet jeg med de andre som hadde kommet til samme konklusjon (fra tysk, fransk og spansk) og sammen ble vi en dugelig gruppe som hadde fordypning i norsk. Det litt ironiske er det at læreren jeg har i fransk nå har jeg i norsk også, og det er en av de beste lærerne jeg har hatt. Strukturert, kan det han snakker om vannvittig godt og videreformidler det på en måte som er veldig overkommelig. Det er også plass for litt surring og debatt i timene. Men når det gjelder et annet språk, som du knapt eier egenskaper i, og all undervisning og forklaring foregår på det - da er du f*cked. Ikke er det mulig å følge med fordi den grunnleggende entusiasmen for faget aldri var der (jeg valgte i blinde om jeg ville ha tysk, fransk eller spansk) og da er det pent lite man kan gjøre med det i etterkant. Nå er det vannvittig vanskelig å prøve å følge med og timene blir til en totimersseanse (har bare dobbelttimer) med min telefon og meg. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 I fransktimene mine er det gjerne nærkontakt mellom pulten og boblejakken min og meg aka soving. Jeg fikk faktisk noe så vannvittig som 5 (svak) på kortet til jul, det må være det sykeste jeg har opplevd. Ellers så bidrar ikke læreren vår akkurat til å gjøre faget spennende, hun er rett og slett idiot. Vi har feks en samtale mellom henne og ene elev som gikk slik: - Magnus, vær stille! - Eh.. jeg har ikke laget en lyd? - Jeg hørte at det kom snakking derifra! - Det sitter liksom en haug med elever i det hjørnet her, hvordan kan du si at det er meg når du står med ryggen til? - Altså, dette her må jeg ta tak i. Noen må straffes! - Det var ikke meg, har jeg sagt. Det var Peder (ved siden av). - Du var sikkert med på det! - Jeg holdt totalt kjeft, har jeg sagt. - Ikke prøv å vri deg unna. Du må på en eller annen måte ha oppmuntret ham! - Eh.. nei? - Så du på ham kanskje? - Jeg så på tavlen, jeg. - Da burde du ha sagt at han skulle være stille. - Men da hadde jo du klikka i vinkel på meg. - Du burde ha lukket ørene dine! - W... T.. F.. Og hun greier ikke å lære noen ting til noen. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg vet ikke om det er win eller whine, men jeg gir deg the benefit of doubt og kaller det win. 192 skoledager på et år.. jeg har fransk 2 timer 2 dager i uken.. 192/5*2*2=77 timer i året som er bortkastet. Awesome. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Det er jo ikke så ille med tanke på at du faktisk bruker ca 6 måneder av livet ditt på å pusse tenner. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Herregud, så fantastisk Miike Snow er. Jeg er helt forelska. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Herregud, så fantastisk Miike Snow er. Jeg er helt forelska. Så, det er liv i deg ja? Det er såvidt liv i meg, men jeg har iste, internett og god musikk. Jeg kan ikke klage. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 God morgen forumfolk Merker jeg rriterer meg veldig over småting i dag..For hver gang jeg kommer først inn i klasserommet regulerer jeg lyset perfekt, men med en gang en lærer(som oftest) kommer inn skrur h*n det opp alt slik at det svir i øynene. No fun... Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei å hå, jeg skal skrive hva jeg husker hva læreren sa istad :o Husker nesten ingenting :wacko: Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 lakus, vi må fikse podcast, det var EPIC igår! Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Bøh! Morgen, forsov meg i dag. Og lurer på hvor i helvette jeg egentlig skal være, for nå sitte jeg utenfor et tomt klasserom og jeg har ikke sett noen fra klassen når jeg vandret rundt. Og jeg er 99% sikker på at vi ikke har fri i dag. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Han sier "Bøh! Morgen" fortsatt.. Skummelt :o Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Seff sa jeg kom til det. Har bare vært noen dager uten internett osv innemellom, forsovet meg også. Kan si det engang til: Bøh! Morgen. Vart du skremt no? Hehehehe. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg er i så dårlig humør i dag at jeg er rimelig sikker på at det er kriminelt å slippe meg ut blant folk. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 lakus, vi må fikse podcast, det var EPIC igår! Agreed. Det var definitivt podcast materiele og en av de beste stundene jeg har hatt i et Live Party. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå