Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er klar over det, bare lurte på når han sammenlignet fra.

EDIT: Bare sånn btw, folkens; Jeg holder på med et språkprosjekt, oppgavene er etymologi, altså språkets forandring, ords opprinnelse osv.

Noen som har noen gode konkrete eksempler på ord som vi kan spore litt bakover i tiden?

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Du er en liten tøffing du HCG. ^_^

Du har forandret deg en del fra det forrige bildet jeg så av deg.

Jeg skal på NAV i morgen for å snakke om en eventuell bolig som kanskje kan bygges til meg. Jeg både gleder meg og gruer meg litt. Jeg håper jo at jeg får det, men det er ikke sikkert. Jeg kommer til å gå på vegga snart om jeg ikke flytter ut.

'nuff whining fra meg.

Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal spille noe, men vet ikke hva...

Lenke til kommentar

Det er også lov å ta opp video av personer så lenge en ikke filmer med lyd. Det er litt kewlt. Med andre ord, hvis en har et kamera uten lyd og en seperat opptaker for lyd, så har du både og av alt og alle - lovlig!

Den der hørtes tvilsom ut, men men.

Lenke til kommentar

Mokko: Det er lov å legge ut bilder med flere personer uten deres samtykke så lenge det er mer enn tre personer i bildet og ingen av dem er mer i fokus enn de andre.

Er det? Det var virkelig nytt for meg. Har alltid fått matet inn at skal bilder av noen ut på det store internettet, da må man ha deres samtykke - ihvertfall om de er mindreårige.

Men om man legger ut et gruppebilde av, la oss si fem personer, kan noen eller alle de avbildede personene kreve å få slettet bildet?

Lenke til kommentar

Et gruppebilde av fem personer vil jeg si har et rimelig likt fokus på alle sammen, men siden det er såpass få med i bildet vil jeg nok tro at du ligger på baksiden av loven om noen skulle reagere på det. Svaret vil selvfølgelig ikke være verre enn å klippe ut ansiktet på dusten.

Om du derimot tar bilde av deg selv i et klasserom og hele klassen din synes i bakgrunnen er det ikke ulovlig på noen måte å legge ut det. Det er du som er i fokus. Reglene rundt det her er litt duse og det virker som at hvert eksempel blir behandlet forskjellig.

Men må nok skuffe deg Laland. Du kan ikke filme meg opp i trynet, laste det opp til YouTube og tro du kan beholde det der bare fordi det ikke er lyd på videoen. Det er fremdeles jeg som har trynet mitt slengt utover internett.

Trenger en røyk... blitt for mye skriving.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...