Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uhm, Backstabber, går du på Sveio skole?

Du har forresten feil. 5/6 er 5 men på nippet til 6'er, og 6/5 er 6 men på nippet til femmer, akkurat som Eplefe sier.

5/6 er jo fem seksdeler, hvor 1, altså 6/6 er det beste. For at 6/5 skal vere en 6er på nippet til å vere en 5er må 5/5 vere karakteren 5. Noe som ville vere helt retarded, ettersom det ikke ville vere rett siden 1/5 og 1/6 ikke er det samme. Siden vårt system går fra 1 til 6 er 5/6 karater 5. Er 6/5 er noe helt annet. Det er over 5/5 altså over 1.

Hør nå, det handler ikke om hvor logisk det er, det handler om hvordan det norske skolesystemet faktisk fungerer. Og her har vi karakterer som 4+ (fire pluss), 4/5 (fire til fem), 5/4 (fem til fire), 5- (fem minus), 5 (fem), 5+ (fem pluss), 5/6 (fem til seks), og så videre. Du har selvsagt rett i at i matte betyr 6/5 seks femdeler, men i norsken vi bruker her betyr det seks til fem, altså en sekser på nippet til en sterk femmer.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Nei, 5/6 er en svak 6er. 6/5 er umulig :p

Slett ikke. Jeg fikk selv 6/5 på en tyskprøve i tiendeklasse. Som alle andre her sier. 5/6 = femmer som er på nippet til sekser og 6/5 = sekser på nippet til femmer.

Edit: Da var ny avatar på plass og juleavatar vekke.

Edit 2: Økt kredibilitet til den som ser eller vet hvem det er!

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Uhm, Backstabber, går du på Sveio skole?

Du har forresten feil. 5/6 er 5 men på nippet til 6'er, og 6/5 er 6 men på nippet til femmer, akkurat som Eplefe sier.

5/6 er jo fem seksdeler, hvor 1, altså 6/6 er det beste. For at 6/5 skal vere en 6er på nippet til å vere en 5er må 5/5 vere karakteren 5. Noe som ville vere helt retarded, ettersom det ikke ville vere rett siden 1/5 og 1/6 ikke er det samme. Siden vårt system går fra 1 til 6 er 5/6 karater 5. Er 6/5 er noe helt annet. Det er over 5/5 altså over 1.

Hør nå, det handler ikke om hvor logisk det er, det handler om hvordan det norske skolesystemet faktisk fungerer. Og her har vi karakterer som 4+ (fire pluss), 4/5 (fire til fem), 5/4 (fem til fire), 5- (fem minus), 5 (fem), 5+ (fem pluss), 5/6 (fem til seks), og så videre. Du har selvsagt rett i at i matte betyr 6/5 seks femdeler, men i norsken vi bruker her betyr det seks til fem, altså en sekser på nippet til en sterk femmer.

4/5 tilsier at skalaen går i fra 1 til 5. Om jeg kom fra månen og viste at vi i Norge hadde karakterer som gikk i fra et tall til et annet hadde jeg trodd de bare var mulig å få fra 1-5 om jeg leste det på nettet. Hadde det stått 6/5 og jeg er fra månen hadde hodet mitt eksplodert, seks til fem er feil, det heter seks av fem/6 av 5 mulige på norsk. Det kan godt vere at det er en utbredt feil, men en feil never the less.

EDIT: Daft punk er litt awesome!

Fact, men bare litt. Harder, better, faster, stronger er den klart beste!

Enig der, technologic er også bra :)

Er det noen som vet hvordan man installerer themes på win7? Nermere bestemt dette themet: http://djabytown.deviantart.com/art/ThaImpact-VS-Windows-7-123553200

Endret av backstabber
Lenke til kommentar

Og da er det vel på tide med litt søvn, ikke mange dager før man må klistre øynene til skolebøkene igjen. Skulle ønske jeg hadde penger nok til å ta et år fri og reise rundt for å se verden, men akk, det blir nok bare med drømmen. :(

Artig at du sier det, jeg har nemlig tenkt til å gjøre akkurat dét et par år. Jeg vil jo planlegge nøyere når den tid kommer, men jeg har jo så klart lyst til å bare dra, uten noe særlig penger eller bagasje, og selv måtte sørge for å klare å komme seg rundt omkring.

Hehe vi får slå oss sammen og dra på en backpacker/haiketur da. Kanskje vi burde ta med videokamera og filme det hele, så kan vi selge opptakene til en eller annen tvkanal hvis vi overlever. ;)

Lenke til kommentar

Og da er det vel på tide med litt søvn, ikke mange dager før man må klistre øynene til skolebøkene igjen. Skulle ønske jeg hadde penger nok til å ta et år fri og reise rundt for å se verden, men akk, det blir nok bare med drømmen. :(

Artig at du sier det, jeg har nemlig tenkt til å gjøre akkurat dét et par år. Jeg vil jo planlegge nøyere når den tid kommer, men jeg har jo så klart lyst til å bare dra, uten noe særlig penger eller bagasje, og selv måtte sørge for å klare å komme seg rundt omkring.

Hehe vi får slå oss sammen og dra på en backpacker/haiketur da. Kanskje vi burde ta med videokamera og filme det hele, så kan vi selge opptakene til en eller annen tvkanal hvis vi overlever. ;)

Eg hadde sett på ;)

Lenke til kommentar

Det som er tullete på ungdomsskolen ihvertfall, er at læreren som regel bare ser på karakterne du har fått i vårsemesteret når de setter sluttkarakteren. Dermed betyr det at noen kapitler i matten, naturfagen, RLE'en osv teller, mens andre ikke gjør det. Og Samfunnsfag er delt opp i tre, historie, samfunnskunnskap og geografi, og da er det bare flaks hvilke(t) tema(er) din klasse får i vårsemesteret (skolen vår har ikke bøker i alle tre delene til alle klassene, så klassene går ikke gjennom delene likt). Noen lærerer ser nok litt på hvordan man gjorde det før jul, men den generelle oppfatningen er at det man får etter jul er det som skal spille inn på den karakteren man da får, noe som er helt på trynet.

Lenke til kommentar

Om de ikke ser på delkarakterene satt på høsten burde de ihvertfall ta en titt på hva du fikk på terminen og se på utviklingen din. Når en lærer isolerer seg i en vurdering mener jeg det tegner et feilaktig bilde av egenskapene til den aktuelle studenten, og det er bare gærent. Pass på å si ifra - det gjorde jeg sist jeg var uenig i en vurdering, og den ble endret i min favør. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...