Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt noen semi-lucid drømmer oppigjennom tidene. Som regel starter det med at jeg skjønner at jeg kan gjøre hva jeg vil, noe som gjerne skjer etter jeg overlever noe som å bli skutt i hjertet (ja, jeg har tidvis syke drømmer). Deretter tar jeg som regel luften fatt og flyr rundt og stuper opp og ned mellom trærne. Noen ganger har jeg det også veldig morsomt med å hoppe sinnsykt høyt. Se for dere low gravity i Halo 3 x100, men med litt mer kontroll. Vanvittig morsomt å stå på ski når jeg kan hoppe som en gud ^_^

Har også temmet en T-Rex med en bitteliten kaktus i en potte. Det var awesome. Det startet som et mareritt, men snudde seg til dritkult da jeg skjønte at jeg bare drømte. Tror jeg har fortalt om den drømmen her inne før.

Dessverre får jeg aldri holdt på særlig lenge, da jeg nesten alltid våkner etter noe som virker som 10-15 minutter "in-dream".

Og den tristeste drømmen må vel være den hvor løven jeg hadde vært venn med hele livet mitt forsvant en dag. Jeg brukte rett go slett hele drømmen på å lete etter vennen min på samme måte som en mor ville lett etter barnet sitt i skogen. Helt febrilsk og ute av meg husker jeg at jeg våknet opp med tårer i øynene da jeg fant ut at løven hadde blitt transformert til en hest. RIP løve :cry:

Lenke til kommentar

Husker for en del år siden at jeg et par ganger drømte en rar type drømmer som føltes veldig virkelighetstro, og der jeg lettet fra bakken og svevde litt rundt over gulvet hjemme. Men jeg våknet som oftet ganske fort. Skjønte ikke helt hva det var da, men jeg synes det var dritfett, mulig det var en svak form for lucid dream.

Lenke til kommentar

Husker for en stund siden at jeg hadde en drøm der jeg drømte jeg at vant en del penger (husker ikke helt hvor mye nå) fordi broren min tryna på trehjulsykkel og jeg tok bilde av det og sendte inn til en konkurranse. Var fra meg av glede, skrek "YES, YES, YES" inni meg og tenkte at nå hadde jeg en jævlig stor menge med penger som jeg skulle kjøpe meg det og det for og kanske noe sånt. Dette tenkte jeg da mens jeg våknet opp. Men så plutselig.. "WTF? Pute? Rutete dynetrekk...? ... Åh faen.."

Jeg liker ikke virkelighetstro drømmer. Den siste jeg hadde føltes så ekte at jeg fremdeles blir deprimert av å tenke på den, husker den desverre like godt som minnene fra i fjor. :(

Fordi du savner den eller fordi du voldtok foreldrene dine i den eller noe?

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Argh nå klarer jeg nesten ikke å slutte å tenke på drømmen. Føles akkurat som om jeg har vært gift og mistet kona mi. Det eneste som får meg tilbake til virkeligheten er at jeg ikke har en 11 år gammel datter som løper rundt her. Så deprimerende. :cry:

Lucid dreaming virker veldig spennende, men det virker også litt "unaturlig". Blir du smått mindfucked, eller er du helt normal etter at du har gjort det noen ganger?

Instinktene mine sier at det er en ting jeg ikke burde gjøre, men det er jo også ganske epic.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Føler jeg har vært rimelig nærme LD flere ganger, men jeg har aldri kommet helt i mål. Jeg har drømt at jeg har vært i en kinosal der annenhver rad var høy og lav (Kanskje 2 meter i forskjell) så de på lav rad ikke kunne se en dritt, jeg har drømt at jeg vant en del penger fordi et gigantisk, rosa egg rullet ned en bakk og traff skolen min (skrev om den for nøyaktig et år siden (shit så lenge siden :o) her), og jeg har drømt om mye annet veldig, veldig merkelig som jeg med en gang burde ha skjønt var drømming. Men neida..

Lenke til kommentar

Argh nå klarer jeg nesten ikke å slutte å tenke på drømmen. Føles akkurat som om jeg har vært gift og mistet kona mi. Det eneste som får meg tilbake til virkeligheten er at jeg ikke har en 11 år gammel datter som løper rundt her. Så deprimerende. :cry:

Lucid dreaming virker veldig spennende, men det virker også litt "unaturlig". Blir du smått mindfucked, eller er du helt normal etter at du har gjort det noen ganger?

Instinktene mine sier at det er en ting jeg ikke burde gjøre, men det er jo også ganske epic.

Jeg derimot, gleder meg noe helt sykt til det forhåpentligvis skjer. Ja, det kan sikkert ha litt dumme konsekvenser om det tar fullstendig overhånd og du blir "avhengig" av drømmene dine, men tenk så fett å kunne leve ut drømmene(!) sine og gjøre hva man vil uten konsekvenser!

EDIT: Haha, denne kan jeg ikke huske! ^_^

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Daium, 22. Gjør meg bare enda mer glad at jeg akkurat har vært gjennom fire eksamener og derfor kan ta velfortjent fri. :) Høyskole er tingen!

Edit:

Ok, så det postes forholdsvis raskt her. Got it.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det fungerer ikke helt sånn da. Det er mer at du utforsker underbevisstheten din, men den kan jo være et helt univers i seg selv. Det funker veldig bra hvis du trenger å huske noe eller få nye ideer, fordi du egentlig vet hva du er ute etter, men ikke får det frem. Lucid Dream kan hjelpe deg til å hente frem denne informasjonen.

EDIT: Haha, denne kan jeg ikke huske! ^_^

Knis. Klassisk. ^_^

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Det fungerer ikke helt sånn da. Det er mer at du utforsker underbevisstheten din, men den kan jo være et helt univers i seg selv. Det funker veldig bra hvis du trenger å huske noe eller få nye ideer, fordi du egentlig vet hva du er ute etter, men ikke får det frem. Lucid Dream kan hjelpe deg til å hente frem denne informasjonen.

Og jeg vil vel tro at man våkner med en våt flekk i senga fra tid til annen :whistle:

Lenke til kommentar

Kanskje det. Men poenget er jo at i en Lucid Dream er det frivillig. ;)

Det jeg egentlig ville frem til er at du ikke kan drømme om informasjon du ikke har. Du kan ikke drømme om skottland hvis du aldri har vært der. Med mindre du erav dem som tror mennesker og dyr osv. er "hiveminds", altså at vi deler en og samme indre bevissthet.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Kanskje det. Men poenget er jo at i en Lucid Dream er det frivillig. ;)

Det jeg egentlig ville frem til er at du ikke kan drømme om informasjon du ikke har. Du kan ikke drømme om skottland hvis du aldri har vært der. Med mindre du erav dem som tror mennesker og dyr osv. er "hiveminds", altså at vi deler en og samme indre bevissthet.

Men du kan tenke deg hvordan skottland er, og drømme at du er der. Tror ikke feks det er så uvanlig å drømme om kjente turistattraksjoner, selv om man aldri har vært der. Og jeg skjønner selvfølgelig at alt man drømmer om er noe man har oppi hjernen, men likevel kan jo hjernen skape "nye" verdner mens du drømmer, så du ser ting du i praksis aldri har sett før.

EDIT: Denne siden er rimelig fin for å lære seg litt opp i LD. Jada, den ser vel kanskje litt "alternativt-livssyn" (i mangel av et bedre ord)-aktig ut, men det står mye bra der.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...