Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt også mye å tenkte på Roccat Kone, men leste over alt at rullehjulet ble raskt ødelagt å at den ikke tålte alt for mye, så derfor valgte jeg heller en mer robust.

Sto at de skal ha fikset det med rullehjulet da, men at kanskje ikke alle butikkene har oppdatert med de 100% fungerende enda.

Lenke til kommentar

Så jeg er en "Deltar ikke på noen religiøse eller tradisjonelle feiringer i desember"-kind of guy, er det det du sier?

Tja. Mer enn som liker den tradisjonelle julefeiringen med familien (les: Jul). Du feirer ikke jesu fødsel, ergo ikke kristmesse. Men du feirer jo fortsatt julen og slutten på året. Og da er det nærmeste du kommer i pollen Jul (Vintersolverv). At du ikke nødvendigvis faktisk feirer at solen snur er ikke så viktig ettersom det er mer det tradisjonelle ved feiringen du ser ut til å gå etter, og ikke det "spirituelle".

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Er ikke meningen å rive dere ut av diskusjonen her, men lurer bare på en liten ting.

Steam har jo en god bunke spill på salg, og noen av dem har jeg allerede fra før av. Så står det at man kan aktivere spill ved hjelp av å skrive inn nøkkelen.

Jeg prøvde dette med spill som Crysis, Soldiers 2 o.l. og fikk at det var ugyldig cdkey fra alle sammen.

Er det bare noen spesifikke spill som dette går med?

Vil det gå at jeg aktiverer CodMW2 i Steam hvis jeg kjøper det med cd, cdkey og hele pakka?

Lenke til kommentar

Leste nettopp HW.nos test av Roccat Kone, og den ser herlig ut! At min neste mus blir en Kone er litt moro!

Jeg har en Kone. Og den skuffet som gamingmus, da jeg syns den har bare to taster som egentlig er verdt noe (de to på siden man kan styre med tommelen). Men den har jo 5 lysdioder du bestemmer fargen på selv - kan selvfølgelig ha 5 forskjellige farger samtidig.

Så når du går lei av hvordan din Kone skal se ut forandrer du bare utseendet dens.

Min Kone ligger godt i hånda.

Når jeg blir irritert hender det jeg gir min Kone et lite dask.

Og Snorre, du gjorde nettopp jula desto vanskeligere. Jeg trodde det bare var gavene jeg slet med, nå må jeg finne ut hvorfor jeg feirer også. Jesusp.

Lenke til kommentar

Av dine valg kan man altså lese at du er en person som foretrekker langvarige forhold, Laland. ^_^

Knis, du leser meg som en bok. Nå har jeg bestilt en Kone. Den(hun) var ikke på lager i dag, så den(hun( kommer i morgen i stedet.

Skal bli bra med en ny mus. Den jeg har nå er ganske brukt opp, har tross alt brukt den godt hver dag i over 900 dager! Den er sliten. Nå kan noen andre ta den.

Edit: LukkeProgramSnarvei, jeg bruker maskinen skjeldent til spill, men HW overbeviste meg om at dette blir min Kone. Den nye musen skal få kjørt seg godt!

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Av dine valg kan man altså lese at du er en person som foretrekker langvarige forhold, Laland. ^_^

Knis, du leser meg som en bok. Nå har jeg bestilt en Kone. Den(hun) var ikke på lager i dag, så den(hun( kommer i morgen i stedet.

Skal bli bra med en ny mus. Den jeg har nå er ganske brukt opp, har tross alt brukt den godt hver dag i over 900 dager! Den er sliten. Nå kan noen andre ta den.

Edit: LukkeProgramSnarvei, jeg bruker maskinen skjeldent til spill, men HW overbeviste meg om at dette blir min Kone. Den nye musen skal få kjørt seg godt!

Ville nok gått for G9 i stedenfor, men det er jo ditt valg ;) Har hørt at Kona er av litt frynsete kvalitet. Det ene øyeblikket gjør hun som du vil, men det neste nekter hun tvert i mot. Musehjulet har også en tendens til å bli litt løst, og det er jo heller ikke bra.

Lenke til kommentar

Bare litt flisespikkeri, men hvis å feire kristmesse, hanukka eller andre er tradisjonen, vil ikke det også regnes som tradisjonell feiring? ;)

Hehe. Religiøse feiringer har selvsagt foregått så lenge at de kan regnes som tradisjoner de også. Men religiøse feiringene er primært religiøse feiringer og sekundært tradisjoner. Julefeiring er derimot en tradisjon ettersom betydningen bak er litt glemt for mange. Det er ikke mange som sier at, "Ja nå snur solen snart. På tide å brygge mjødet, slakte viltet og forberede til en to uker lang fest". Mange feirer alikevel jul ettersom de jo feirer årets slutt (jul, romjul og nyttår) og det på en måte som i stor grad samsvarer med den måten man feiret julen på i gode gamledager.

Edit:

For å utdype. De som feirer kristmesse feirer høytiden nettopp fordi det var på denne dagen Jesus ble født (når Jesus ble født er omdiskutert blant teologer, men det er tema for en annen diskusjon). Kristne feirer ikke kristmesse bare fordi man alltid har gjort det, snarere tvert imot. De feirer det fordi Jesus ble født. Jul feirer man fordi man alltid har gjort det (vel, sannsynligvis et par tusen år tilbake eller mer). Derfor kan man si at kristmesse er en hovedsaklig religiøs feiring, mens jul er en tradisjonell feiring.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Laland, jeg så du ikke skulle bruke den som gamingmus, jeg ville bare utdype min mening om musa.

Jeg har greid å fikse det feteste kinnskjegget jeg har hatt på år og dag, nå skal jeg legge meg. God natt!

Hva med meg da Henrik, skal du rundpule meg også?

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

I tvillingenes scrapbook har vi bilder som "Den gangen jeg trodde farfar sine pupper var mat og prøvde mens han ikke så", "Den gangen jeg trodde det var kortere til gulvet enn det var" og "Den gangen vi satt fast under ovnen". Er det egentlig normalt å hente kamera i stedet for å forhindre situasjonen?

Lenke til kommentar

Å ja, du kan tro jeg har lest, og du har noen virkelig interessante kapittel foran deg. Jeg skal ikke avsløre slutten for deg, det ville være ufint. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...