Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Har faktisk det spillet stående i hylla, husker jeg koste meg utrolig mye med det i en alder av 20+.

Skuffelsen lot imidlertidlig ikke vente på seg da det viste seg at nummer 2 tok steget inn i den mer voknse verden med halvveis grove vitser og våpen. Dessuten var spillet hakket dårligere. Nummer 3 rettet opp noe av inntrykket, men like plattformaktig som det første var det ikke og det opplevde jeg som et tap. Men for all del, triologien står i hylla og jeg har notert et favorittstempel.

Mhm, toeren var en skuffelse, men nummer tre likte jeg faktisk veldig godt. Vurderer å kjøpe disse også, siden jeg aldri har hatt dem, må bare få kjørt gjennom eneren først. Husker du hvor lang tid du brukte på eneren? Har vel ikke spilt det siden... nærmere 2002 eller noe, og den gangen var jeg ikke like god i spill som jeg er i dag.

Aner ikke. Kommer an på hvor "hardt" du spiller, og det er såpass lenge siden jeg ahr fullført det nå at jeg ikke husker alt. Men går vel på under 10 timer tipper jeg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei nei og nei.

Eller, jeg liker vel egentlig RPG, det er bare så skjeldent jeg finner noen gode. Borderlands er foreløpig det beste jeg har spilt i år, men det har noe med at det har fjernet seg fra mange av tingene jeg ikke liker med RPG-spill, dessuten er jeg vel i tvil om den hardbarka RPG fansen tillater meg å kalle Borderlands et RPG. Spill som Mass Effect og noen Final Fantasy-spill er også RPG jeg liker godt.

Kjøpte The Witcher her om dagen, men det falt ikke i smak i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Tja... det JEG liker med RPG's er å forme historien selv, utforske en massiv og utrolig godt gjennomført verden og å skaffe nytt, fancy utstyr.

Prøvd Dragon Age: Origins?

Jo da, jeg er enig med deg her, jeg elsker også å få mer og mer badass utstyr og en verden som er gedigen og spennende å utforske. Problemet er at jeg syns det tar så forbanna lang tid mellom hver gang man får frie tøyler (historen må fortelles, karakterprofiler skal etableres og man må jo finne ut hvem det er som er snill og slem, samt samle samen noen lagmedlemmer hvor enkelte aldri brukes), og de aller fleste historier er så lite spennende samtidig som de er krevende at jeg ikke orker engasjere meg.

Lenke til kommentar

Historien er viktig i RPGs. Selv om det grunnleggende plottet ikke alltid er like orginalt (KOTOR er et hederlig unntak) så blir det likevel gripende og engasjerende takket være det faktumet at DU bestemmer hvordan den utfolder seg.

Jeg ser ikke problemet med at historien må fortelles, at man må lage en karakterprofil og at man får med seg flere comrades etterhvert på sitt storslagne eventyr. Og hva mener du med at man må finne ut hvem som er snill og slem? Whut?

Det virker som om det eneste du liker med RPGs er å løpe rundt i en stor verden og plyndre folk. Amirite? =/

Lenke til kommentar

Tja, kan godt hende det er plyndring det koker ned til, men fenger ikked et andre gidder jeg ikke det heller. Dessuten ender jeg alltid opp som snill i slike spill. Er en grunn til at jeg fikk achievementen for 75% snillhet i Mass Effect. Men det hjelper lite at plottet utfolder seg slik jeg vil når den grunnleggende historien er lite interessant. Det blir ikke bra før jeg bryr meg, og jeg bryr meg ikke når det ikke fenger meg.

Det er ikke noe problem at man må få flere folk på laget sitt, jeg bare føler det blir gjort på samme måte hver gang. Reis dit, gjør et oppdrag og møt en fyr som har skills litt annerledes enn de andre. Som blir med deg fordi han syns du er så fantastisk, fordi han føler han skylder deg det eller fordi du skal samme vei som ham - men når han når målet sitt blir han jo med videre. Det er jo selvfølgelig moro å få nye folk på laget, men du ender fort opp med å bruke de samme hele tiden.

Med snill og slem mener jeg at man skal finne ut hvem man har på sitt lag og hvem det er som er den store fienden og til slutt også siste boss.

Lenke til kommentar

Blir man oppslukt så skal jeg love at det går mange timer på spilling, både hoveddelen og vanlig utforskning av sidemiljøet.

RPGer er favorittspillene, hvertfall de fleste av de. Blir så revet med i spillet, handling og karakterene osv, at jeg til tider sliter med å avslutte. Er hoveddelen gjort ferdig så tja; da er det bare å springe rundt å besøke steder, møte morsomme, merkelige eller spennende karakterer og diverse oppdrag som enn måtte følge med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...