Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si meg enig med den, Håkon. <_<

Forresten hvorfor må alltid sengen min være opptatt hvis jeg kommer hjem noen timer senere enn planlagt? en av mine kjære søsken har en tendens til å finne seg litt for godt til rette, tror jeg blir nødt til å skaffe meg en lås på døren eller noe.

Lenke til kommentar

Ah, våknet til å se en posthente melding som beskrev at modern warfare 2 hardened edition er klar til henting fra VGP. Veldig overrasket over at frakten tok kun 4 dager og at jeg slapp toll.

Bare synd ikke cod 4 kom i dag også...

Oh, har status/twitter greiene blitt fjernet, jeg finner den ikke lenger...?

Lenke til kommentar

Enig med dere liksom, men jeg kunne ikke brydd meg mindre om dem. Så lenge det ikke er helsepersonell osv som ikke vil ta den. De er jo der for å gjøre folk bedre, ikke for å potensielt være en vertskropp for the sickness å bruke som mellombase.

Problemet er jo at det ER helsepersonell. Derfor jeg er for umiddelbar permittering uten lønn.
Jah, vi burde fjerne fri vilje og å kunne bestemme over egen kropp samtidig....
Du er ikke så dum. Vær så snill å si at du ikke er så dum. Dette er snakk om helsepersonell, personer som skal sørge for at andre kan holde seg friske. Og de nekter å vaksinere seg. Jeg regner med du hadde vært jævlig glad i din mor om du hadde måttet gå igjennom meslinger, kusma og røde hunder? Siden vaksiner ikke er bra for deg. Eller om kopper fremdeles var en velkjent sykdom alle gikk igjennom og mange døde av? Som jeg sa. DU ER IKKE SÅ DUM? Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Jah, vi burde fjerne fri vilje og å kunne bestemme over egen kropp samtidig....
Du er ikke så dum. Vær så snill å si at du ikke er så dum. Dette er snakk om helsepersonell, personer som skal sørge for at andre kan holde seg friske. Og de nekter å vaksinere seg. Jeg regner med du hadde vært jævlig glad i din mor om du hadde måttet gå igjennom meslinger, kusma og røde hunder? Siden vaksiner ikke er bra for deg. Eller om kopper fremdeles var en velkjent sykdom alle gikk igjennom og mange døde av? Som jeg sa. DU ER IKKE SÅ DUM?

Det har ingenting med vaksinen å gjøre, det har med grunleggende retter. Om svartedøden kom på nytt og ville utslette hele verden så kan man fortsatt ikke tvinge noen til og ta vaksinen. Dessuten virker det ikke som om du ser saken fra begge sider her... Jeg synes hele svineinfluensaen er litt vel oppskrytt, litt over 7000 døde på verdensbasis, det er ikke akkurat sjokkerende.

Endret av backstabber
Lenke til kommentar

Det har ingenting med vaksinen å gjøre, det har med grunleggende retter. Om svartedøden kom på nytt og ville utslette hele verden så kan man fortsatt ikke tvinge noen til og ta vaksinen. Dessuten virker det ikke som om du ser saken fra begge sider her... Jeg synes hele svineinfluensaen er litt vel oppskrytt, litt over 7000 døde på verdensbasis, det er ikke akkurat sjokkerende.

Det HAR med vaksinen å gjøre. Hva om folk hadde takket nei til koppevaksinen? Jeg hadde fordømt de menneskene nord og ned, og det hadde den generelle, allmenne befolkningen og. Ting som dette gjør at jeg synes at slikt burde være obligatorisk. Jeg trøster meg med at disse menneskene ikke får komme inn i mange land pga. manglende vaksinering.

Og - en vaksine mot svartedauden? Jeg håper du ikke tror at noe slikt ville blitt realitet. Man kan kun vaksineres mot virale sykdommer. Svartedauden er bakteriell. Ergo - man hadde fått antibiotika (mer nøyaktig streptomycin og en annen type). Svartedauden - eller den typen byllepest - eksisterer fremdeles i beste velgående, men kan lett behandles med antibiotika. Det er ikke snakk om at Svartedauden "kommer på nytt", for den eksisterer fremdeles og smitter fremdeles og bæres fremdeles av pestreservoar-gnagere. Men jeg er all for at folk som nekter å vaksinere seg (og drit i svineinfluensavaksinen, hvis folk mener at de er for viktige til å beskytte folk i risikogruppen som ikke kan ta vaksinen selv er de drittsekker, men det er irrelevant) skulle nektes antibiotikabehandling om de fikk byllepest.

Edit: Dumhet av denne typen var dødelig før i tiden, nå flokkbeskyttes de, og er heller en fare for de som TRENGER flokkbeskyttelsen. Det er ikke rettferdig.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Det HAR med vaksinen å gjøre. Hva om folk hadde takket nei til koppevaksinen? Jeg hadde fordømt de menneskene nord og ned, og det hadde den generelle, allmenne befolkningen og. Ting som dette gjør at jeg synes at slikt burde være obligatorisk. Jeg trøster meg med at disse menneskene ikke får komme inn i mange land pga. manglende vaksinering.

Og - en vaksine mot svartedauden? Jeg håper du ikke tror at noe slikt ville blitt realitet. Man kan kun vaksineres mot virale sykdommer. Svartedauden er bakteriell. Ergo - man hadde fått antibiotika (mer nøyaktig streptomycin og en annen type). Svartedauden - eller den typen byllepest - eksisterer fremdeles i beste velgående, men kan lett behandles med antibiotika. Det er ikke snakk om at Svartedauden "kommer på nytt", for den eksisterer fremdeles og smitter fremdeles og bæres fremdeles av pestreservoar-gnagere. Men jeg er all for at folk som nekter å vaksinere seg (og drit i svineinfluensavaksinen, hvis folk mener at de er for viktige til å beskytte folk i risikogruppen som ikke kan ta vaksinen selv er de drittsekker, men det er irrelevant) skulle nektes antibiotikabehandling om de fikk byllepest.

Edit: Dumhet av denne typen var dødelig før i tiden, nå flokkbeskyttes de, og er heller en fare for de som TRENGER flokkbeskyttelsen. Det er ikke rettferdig.

Svartedauden var et eksempel, et dårlig et og, som du velger og fokusere på. Men dette er nok ikke en generell holdning til all type vaksine, dette er en holdning til svineinfluensa vaksinen spesielt. Litt over 7000 har dødd så langt av svineinfluesnaen. Hvor mange dør i fattige U-land av sykdommer som vi har funnet en effektiv kur mot forlengst? Slik situasjonen er nå ser jeg ingen grunn i verden til og kjøpe vaksine til milliarder av kroner mot svineinfluensaen. At du mener de skulle nektes antibiotika om de fikk bylle pest sier jo litt om og respektere andre sine valg. Dette er en vaksine som ikke har blitt testet mot langtidsskader på noen måte. Jeg kan komme med masse info her men jeg tror ikke det leder noen vei. Om folk ikke vil ta vaksinen er det deres valg og det må man respektere.

Lenke til kommentar

Det er en generell holdning til vaksine. Jeg sa til og med at du skulle se vekk i fra svineinfluensavaksinen. Av du snakker om langtidsskader og bullshit må jo være et tegn på hvor lite opplyst du er! Svineinfluensavaksinen er ikke laget fortere eller på en annen måte enn sesonginfluensavaksinen. Den må endres fra år til år fordi influensaviruset muterer så lett. Les litt informasjon før du begynner å snakke om langtidsskader etc.

Vær så snill og gi meg "masse info", for jeg er faktisk oppriktig interessert i moderne medisin, og en plausibel kilde som sier at svineinfluensavaksinen er farlig ville vært interessant å finne, for så langt har jeg bare funnet konspirasjonsteorister, folk uten kunnskap om immunologi og virologi og en blanding av de to som i tillegg selger "alternativ medisin" som etter sigende hjelper mot akkurat det samme som vaksinen hjelper mot (hvilket strengt tatt kan få dem dømt for kvakksalveri da det absolutt ikke hjelper).

Og nei, det har ingenting med å respektere folks valg å gjøre, det er snakk om at mennesker som med vitende og vilje utsetter andre for fare som kan være livstruende fordi de er "skeptiske" til moderne medisin ikke burde få nyte godene av moderne medisin, som f.eks. smertestillende, antibiotika osv.. De kan heller spise røtter og ta vitaminer, det hjelper visstnok like godt.

Lenke til kommentar

Den må endres fra åtr til år? Den har jo ikke akkurat vart så mange år at det gjør noe. Om du ikke vil respektere at andre ikke vil ta vaksinen, ergo du vil ha tvangsvaksinering, så er jeg glad du ikke bestemmer noe som helst. Og det handler ikke m og vere skeptisk til smertestillende og all mesdisin. Det handler om og vere skeptisk til en ny og tilsynelatende helt unødvendig vaksine. Når jeg kommer hjem fra jobb skal jeg skrive litt info om jeg ikke glemmer det.

Lenke til kommentar

Ikke svineinfluensavaksinen, sesonginfluensavaksinen. Viruset muterer så lett at det er en ny vaksine årlig. Og jeg sier jo at jeg ikke snakker om DIN person, jeg bryr meg ikke om at du er for drittsekk til å tenke at det finnes noen som trenger beskyttelsen og ikke har muligheten til å få det på annen måte enn flokkbeskyttelse, jeg snakker om vaksinemotstandere av denne typen.

Forøvrig er ikke "svineinfluensaen" noe nytt. USA hadde et stygt utbrudd på 70-tallet hvor vaksinen tok livet av flere enn sykdommen. At folk nekter å innse at det har skjedd drastiske ting i medisinens verden siden den gang er dessverre ikke bare deres problem. At foreldre med barn som har astma, diabetes eller andre ting som plasserer dem i risikogruppen nekter å vaksinere både seg selv og barna er en blanding av idioti og egoisme. "Jeg regner med at alle andre vaksinerer seg og beskytter barnet mitt på den måten"-holdningen som gjelder spesielt MMR-vaksinen.

Lenke til kommentar

Fy faen, jeg fortjener å få hele kuktroppen tredd inn i meg bakifra. Jeg hadde utsikter om å få en av de beste lørdagene på lenge, men jeg klarer faenmeg å sove til 15:30. Er det mulig Lakus!? Unnskyld meg, nå skal jeg gå å dunke hodet i veggen helt til jeg synes det blir kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...