Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom til å tenke på noe: La oss si at en person fra Korea, Kina eller et eller annet land borti der blir adoptert eller innvandrer til Norge, og deretter gifter seg og får barn med en norsk mann/kvinne. Barnet gifter seg også med en nordmann, og det samme gjør sønnen/datteren deres. Hvor lang tid (hvor mange generasjoner) tar det før den utenlandske "looken" er helt borte?

EDIT: Leif.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Kommer an på hvilke gener barna arver fra foreldrene sine.

Hvis barna arver akkurat de "riktige" genene kan de fortsette å ha kinesiske trekk i veldig veldig mange generasjoner. Men, akkurat det er basert på tilfeldighet, og jo flere generasjoner, jo mer utvannet blir genene (i praksis).

Lenke til kommentar

Meh, jeg er helt tett i nesa. Har tatt allergitablett og brukt sånn neseskyller (fikk ut en god del, men er fortsatt potte tett).

I tillegg klarer jeg ikke å blåse ut godt nok, siden når det er så tett kommer luften ut av tårekanalene, noe som er dødsekkelt!

Får vel bare legge meg og satse på at det er bedre i morgen..

Edit: Dvs, god natt :) God natt Laland, og god natt alle dere andre!

Endret av Error
Lenke til kommentar

Fint at du er flink i naturfag for ungdomsskole/VG1, noen av oss er interessert på et litt høyere nivå. Han snakker om utseende, ikke rene gener. Og selv rent genetisk vil man møte på (tidvis store) avvik.

Do I sense a certain essence of... sarcasm?

Uansett, jeg pratet jo om utseendet jeg også. Og når du sier "noen av oss er interessert på et litt høyere nivå", virket det ikke som om de personene deltok i samtalen før du kom inn.

Lenke til kommentar

Do I sense a certain essence of... sarcasm?

Uansett, jeg pratet jo om utseendet jeg også. Og når du sier "noen av oss er interessert på et litt høyere nivå", virket det ikke som om de personene deltok i samtalen før du kom inn.

Hvis jeg hadde bekreftet/avkreftet det hadde jeg jo fjernet den lille snerten i setningen.

Absolutt ikke meningen å høres ut som om jeg satt med fasiten, for å si det sånn, men det var altså Lex jeg snakket til. Du og ... Hvem nå enn det var som kommenterte noe med asiatisk utseende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...