Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bleh, fortsatt ikke bestemt meg angående særemnet i norsk.

 

- Samfunnskritiske sci-fi bøker (1984, fahrenheit 451,forfattere: Isac Asimov, Ben Bova, Kurt Vonnegut etc)

- Sci-fi humorbøker (Haikernes guide, Douglas Adams, Piers Anthony, Terry Pratchett vs. Mark Twain etc). Kanskje amerikansk humor mot europeisk?

- Jostein Gaarder: (Sofies verden, kabalmysteriet, og et speil i en gåte).

 

Hmmm.

Der har du det jeg hadde på særemnet, for meg passet det som fot i hose, eller hånd i hanske om du vil. Men har de endret reglene eller noe? Vi fikk ikke utenlandske bøker med mindre vi skulle sammenligne norske bøker i samme sjanger. :huh:

Lenke til kommentar

Da får jeg bare manne meg opp til å gjøre litt RLE lekser.

 

Oppgavene er ikke spesielt vanskelig å svare på, det er ikke så alt for mange (ca. 15 stykk) og de er veldig konkrete og faktaorienterte, men gud så kjedelig det er å gjøre dem!

 

Hvorfor, hvorfor (!) må vi ha om et så dørgende kjedelig og tørt tema som den katolske og ortodokse kirke og deres ritualer! :cry:

Endret av Error
Lenke til kommentar

Jeg er så sykt lei av skolen. Lei av den kjedelige hverdagen. Lei av å stå opp grytidlig om morgenen, stikke til skolen, være der, sliten og trøtt til utpå ettermiddagen, komme hjem, gjøre skolearbeid, spise, se litt på TV, spille, eventuelt gå på trening før jeg legger meg om kvelden. Deretter gjentar det samme seg igjen neste dag. Og neste dag. Og dagen etter der, og dagen etter der igjen. Og jeg skal vedde på at jeg kan sette meg ned og se på dette innlegget om en uke, to uker, en måned, fem måneder og føle at det beskriver den dagen. Jeg er drit lei.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...