Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser dere snakker om House - hvorfor er det så vanskelig å finne sesong 4 i Norge?

Fordi den er ikke kommet ut ennå på DVD med norsk tekst. Den kommer visstnok ut om 2 dager.

Jeg har den på DVD, utekstet.

(Forøvrig så suger norsk tekst. Jeg har sesong 5, og det som er kommet ut av sesong 6 på PCen med engelsk tekst. Der levnes ikke noen kommentarer utekstet).

Noen vil sikkert si at all tekst suger, men House har såpass med medisinske begreper at jeg foretrekker å lese dem.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Såppas. Da har jeg en del å ta igjen.

http://www.housisms.com/

Digger denne siden.

Whey! Der fant jeg jo det sitatet jeg likte så godt.

"Dr. Foreman: Isn't treating patients why we became doctors?

House: No, treating illnesses is why we became doctors. Treating patients is what makes most doctors miserable."

Bra den der. Jeg liker altfor mange til å nevne en favoritt, men den der House banker på døra til Wilson og sier 'I know you're in there, I can hear you caring' står høyt på lista. Så høyt at jeg faktisk har en t-skjorte med sitatet på ^^.

Lenke til kommentar

Jepp. Men er ferdig nå hehe. Multiplayeren er forferdelig dårlig. Vi kan prøve en annen gang? Add meg som venn du!

Huff da, har ikke fått prøvd MP noe skikkelig enda. Men jeg er gjerne med en annen gang, om vi da kan spille. Jeg har en rimelig fucked NAT. Du kan adde meg, GT: oyvindhg

Lenke til kommentar

Denne er også litt morsom.

House: See that -- they all assume I'm a patient because of the cane.

Dr. Wilson: Then why don't you put on a white coat like the rest of us?

House: Then they think I'm a doctor.

Edit: Og Vaine, den prologen i Gardens of the Moon inspirerte meg. Har tegnet på samme tegnig i snart 2 dager. Klarer ikke å bli kvitt bildet av han som står i tårnet og ser ut over byen.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Noen som blir med på 2 vs 2 i Brütal Legend?

Jeg tror jeg kan være med på en 1v1 hvis det finnes? Tror ikke nettet vårt greier noe særlig mer enn det.

Lenke til kommentar

Denne er også litt morsom.

House: See that -- they all assume I'm a patient because of the cane.

Dr. Wilson: Then why don't you put on a white coat like the rest of us?

House: Then they think I'm a doctor.

Edit: Og Vaine, den prologen i Gardens of the Moon inspirerte meg. Har tegnet på samme tegnig i snart 2 dager. Klarer ikke å bli kvitt bildet av han som står i tårnet og ser ut over byen.

Det er en sekvens ved slutten av boken jeg lett så for meg i form av en illustrasjon eller tegning. (Signaturen min er tatt fra den sekvensen)

Boken har lett for å gjøre det, inspirere altså. Her har du noen fine illustrasjoner av andre;

Kalam & Quick Ben

Chapter13-Rooftops.jpg

T'lan Imass

Chapter3-Tool.jpg

Raest

08a-Chapter20-Raest%26Dragons.jpg

Anomander Rake

2283468968_ea1be59bb7.jpg

Lenke til kommentar

Tviler ikke på at det er mange sekvenser som kan inspirere. Var flotte illustrasjoner det der, men jeg er fremdeles mer glad i tradisjonel tegning enn photoshop. :)

En liten ting jeg la merke til er at Erikson har for mange karakterer for min smak. Klarer ikke å knytte meg like godt til personene. :(

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Tviler ikke på at det er mange sekvenser som kan inspirere. Var flotte illustrasjoner det der, men jeg er fremdeles mer glad i tradisjonel tegning enn photoshop. :)

En liten ting jeg la merke til er at Erikson har for mange karakterer for min smak. Klarer ikke å knytte meg like godt til personene. :(

Det har du helt rett i, derfor prøver jeg ikke å knytte meg til personene så veldig. Jeg nyter heller handlingene i boken, og sekvenser.

Ikke sammenlign Malazan med andre serier du har lest, der det f.eks er lett å knytte seg til personer.

Gå inn med blanke ank og ta det som det kommer.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Ja får prøve å gjøre det jeg også. Litt synd egentlig siden jeg liker å kunne knytte meg til personene og liksom bli med dem på reisen gjennom tykt og tynt. :)

Vel, mulig vi tenker anderledes, men akkurat det å 'bli med dem gjennom tykt og tynt' har jeg ingen problemer med.

Det er bare det at du må 'bli med' 4-5 personer eller persongrupper i tur og orden. Jeg skal ærlig innrømme at den kan bli litt slitsomt å huske hva som skjedde med gruppe 1 når du er ferdig å lese om gruppe 5, men men. I likhet med det Tolkien gjorde i To Tårn og Atter en Konge, liker Erikson å hoppe mellom karakterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...