Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser dere snakker om House - hvorfor er det så vanskelig å finne sesong 4 i Norge?

 

Fordi den er ikke kommet ut ennå på DVD med norsk tekst. Den kommer visstnok ut om 2 dager.

Jeg har den på DVD, utekstet.

 

(Forøvrig så suger norsk tekst. Jeg har sesong 5, og det som er kommet ut av sesong 6 på PCen med engelsk tekst. Der levnes ikke noen kommentarer utekstet).

 

Noen vil sikkert si at all tekst suger, men House har såpass med medisinske begreper at jeg foretrekker å lese dem.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Såppas. Da har jeg en del å ta igjen.

 

http://www.housisms.com/

 

Digger denne siden.

Whey! Der fant jeg jo det sitatet jeg likte så godt.

 

"Dr. Foreman: Isn't treating patients why we became doctors?

House: No, treating illnesses is why we became doctors. Treating patients is what makes most doctors miserable."

 

Bra den der. Jeg liker altfor mange til å nevne en favoritt, men den der House banker på døra til Wilson og sier 'I know you're in there, I can hear you caring' står høyt på lista. Så høyt at jeg faktisk har en t-skjorte med sitatet på ^^.

Lenke til kommentar

Denne er også litt morsom.

 

House: See that -- they all assume I'm a patient because of the cane.

Dr. Wilson: Then why don't you put on a white coat like the rest of us?

House: Then they think I'm a doctor.

 

Edit: Og Vaine, den prologen i Gardens of the Moon inspirerte meg. Har tegnet på samme tegnig i snart 2 dager. Klarer ikke å bli kvitt bildet av han som står i tårnet og ser ut over byen.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Denne er også litt morsom.

 

House: See that -- they all assume I'm a patient because of the cane.

Dr. Wilson: Then why don't you put on a white coat like the rest of us?

House: Then they think I'm a doctor.

 

Edit: Og Vaine, den prologen i Gardens of the Moon inspirerte meg. Har tegnet på samme tegnig i snart 2 dager. Klarer ikke å bli kvitt bildet av han som står i tårnet og ser ut over byen.

 

Det er en sekvens ved slutten av boken jeg lett så for meg i form av en illustrasjon eller tegning. (Signaturen min er tatt fra den sekvensen)

 

Boken har lett for å gjøre det, inspirere altså. Her har du noen fine illustrasjoner av andre;

 

Kalam & Quick Ben

Chapter13-Rooftops.jpg

 

T'lan Imass

Chapter3-Tool.jpg

 

Raest

08a-Chapter20-Raest%26Dragons.jpg

 

Anomander Rake

2283468968_ea1be59bb7.jpg

Lenke til kommentar

Tviler ikke på at det er mange sekvenser som kan inspirere. Var flotte illustrasjoner det der, men jeg er fremdeles mer glad i tradisjonel tegning enn photoshop. :)

 

En liten ting jeg la merke til er at Erikson har for mange karakterer for min smak. Klarer ikke å knytte meg like godt til personene. :(

 

Det har du helt rett i, derfor prøver jeg ikke å knytte meg til personene så veldig. Jeg nyter heller handlingene i boken, og sekvenser.

 

Ikke sammenlign Malazan med andre serier du har lest, der det f.eks er lett å knytte seg til personer.

 

Gå inn med blanke ank og ta det som det kommer.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Ja får prøve å gjøre det jeg også. Litt synd egentlig siden jeg liker å kunne knytte meg til personene og liksom bli med dem på reisen gjennom tykt og tynt. :)

 

Vel, mulig vi tenker anderledes, men akkurat det å 'bli med dem gjennom tykt og tynt' har jeg ingen problemer med.

 

Det er bare det at du må 'bli med' 4-5 personer eller persongrupper i tur og orden. Jeg skal ærlig innrømme at den kan bli litt slitsomt å huske hva som skjedde med gruppe 1 når du er ferdig å lese om gruppe 5, men men. I likhet med det Tolkien gjorde i To Tårn og Atter en Konge, liker Erikson å hoppe mellom karakterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...