Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Så tilfreds de så ut :)

Ja, merkelig hvor fornøyd man er når man kjøper røyk for pengene man selv har tjent på å selge kroppen sin. :]]

Fælt. Men en kan ikke si annet enn at hun nederste der ser jævli barsk ut. Ser ut som en blanding Kurt Kobain og Lara Croft, pakka inn i en 10 år gammel skrott.

Hun var rimelig barsk, ja. Hun er prostituert, så da må man gjerne ha litt bein i nesen.

Er dette degen for og ta allt bokstavlig talt? Og jeg sa NARKOTIKA ikke morfin eller vicodin(det house tar?). Da mener jeg ikke de delene av forskjelige narkotikum som kan brukes i medisin, da mener jeg narkotika i sin helhet. Jeg tok opp dette fordi narkotika industrien er nesten helt lik tobakk industrin bortsett fra at det er litt tyngre saker...

Er dette dagen for å ikke ane hva et narkotikum er? Etymologisk henspiller det på stoffer, urter, droger og preparater, ofte legemidler/rusmidler som har en søvninduserende, smertestillende og avslappende virkning. Ergo, morfin, vicodin, smertestillende, epidural og andre slike stoffer går innunder det. Både lovlige og ulovlige. Og jeg vil si at det er klare forskjeller på farmasiindustrien og tobakksindustrien.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så tilfreds de så ut :)

Ja, merkelig hvor fornøyd man er når man kjøper røyk for pengene man selv har tjent på å selge kroppen sin. :]]
Var sarkastisk da

Fælt. Men en kan ikke si annet enn at hun nederste der ser jævli barsk ut. Ser ut som en blanding Kurt Kobain og Lara Croft, pakka inn i en 10 år gammel skrott.

Hun var rimelig barsk, ja. Hun er prostituert, så da må man gjerne ha litt bein i nesen.

Er dette degen for og ta allt bokstavlig talt? Og jeg sa NARKOTIKA ikke morfin eller vicodin(det house tar?). Da mener jeg ikke de delene av forskjelige narkotikum som kan brukes i medisin, da mener jeg narkotika i sin helhet. Jeg tok opp dette fordi narkotika industrien er nesten helt lik tobakk industrin bortsett fra at det er litt tyngre saker...

Er dette dagen for å ikke ane hva et narkotikum er? Etymologisk henspiller det på stoffer, urter, droger og preparater, ofte legemidler/rusmidler som har en søvninduserende, smertestillende og avslappende virkning. Ergo, morfin, vicodin, smertestillende, epidural og andre slike stoffer går innunder det. Både lovlige og ulovlige. Og jeg vil si at det er klare forskjeller på farmasiindustrien og tobakksindustrien.[
Jeg er rimelig sikker på at han snakket om den undergrunnsbaserte ulovlige narkotikavirksomheten Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Kaldere sted? Jeg ser ikke helt hva dette har med global oppvarming å gjøre.

Folk hadde dødd av smerter, eller i beste fall gått i koma. Fødsler hadde blitt uutholdelige uten epidural. Uten smertestillende ville rekonvalenstiden etter en operasjon vært som å tøye rasshølet med et gresskar. Kaldere? Neppe. Kjipere? Garantert.

Er dette degen for og ta allt bokstavlig talt? Og jeg sa NARKOTIKA ikke morfin eller vicodin(det house tar?). Da mener jeg ikke de delene av forskjelige narkotikum som kan brukes i medisin, da mener jeg narkotika i sin helhet. Jeg tok opp dette fordi narkotika industrien er nesten helt lik tobakk industrin bortsett fra at det er litt tyngre saker...

Joda medikamentindustrien er vel den grådigste og mest kyniske industrien av alle, men det er, i likhet med så mange andre ting, et nødvendig onde. "The greatest harm can result from the best intentions" var det en mann som sa, og det er desverre helt sant. Det finnes alltid de som vil vri selv den beste idè til noe negativt for å tjene mer penger.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke, men det er ikke langt unna. Måten store farmasøytiske selskaper kontrollerer industrien, og da også hvilke medikamenter du skal bruke. Det er svært store summer som går rett i lomma på eierne ved at de anbefaler nye dyre medikamenter i stedet for de gamle gode til halve prisen. Enkelte ganger har det også gått galt og syke personer har blitt brukt som rene forsøkskanninene.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke, men det er ikke langt unna. Måten store farmasøytiske selskaper kontrollerer industrien, og da også hvilke medikamenter du skal bruke. Det er svært store summer som går rett i lomma på eierne ved at de anbefaler nye dyre medikamenter i stedet for de gamle gode til halve prisen. Enkelte ganger har det også gått galt og syke personer har blitt brukt som rene forsøkskanninene.

 

Hah, akkurat det der handlet det om i en House episode.

Lenke til kommentar

Ah da har ikke jeg sett den. Har desverre bare sett noen få episoder etter sesong 1 og 2. :(

 

Jeg tok faktisk helt feil, det var episode 17, sesong 1.

 

Kort oppsummering av episoden på wikipedia

AH! Men den episoden husker jeg jo. Genial serie. Må nesten se til å få sett de andre sesongen også. Hvor langt har serien kommet?

 

Episode 5 av Sesong 6 blir tilgjengelig på diverse torrentsider førstkommende tirsdag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...