Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Alle nevnte industrier har en nytteverdi. Ikke tobbaksindustrien EOD.

 

Det der blir bare dumt å si, en industri med millioner av tilhengere har enorm nytteverdi. Ikke minst i form av arbeidsplasser.

Men problemet er at "arbeidsplassene" er fylt av fattige afrikanere som jobber for null og niks. Og 1% rike bedriftsledere. Narkotiaka har eksistert i mange 1000år er det en nyttig industri? De har også mange tilhengere....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle nevnte industrier har en nytteverdi. Ikke tobbaksindustrien EOD.

 

Det der blir bare dumt å si, en industri med millioner av tilhengere har enorm nytteverdi. Ikke minst i form av arbeidsplasser.

Men problemet er at "arbeidsplassene" er fylt av fattige afrikanere som jobber for null og niks. Og 1% rike bedriftsledere. Narkotiaka har eksistert i mange 1000år er det en nyttig industri? De har også mange tilhengere....

 

I generaliser, ikke alle som arbeider innenfor tobakksindustrien er en fattig afrikaner.

Viste du at morfin er fremstilt av samme stoff som Heroin? Ganske nyttig, og jeg tviler på at du ville sagt noe annet hadde du ligget i sykesengen med intense smerter.

Lenke til kommentar

Alle nevnte industrier har en nytteverdi. Ikke tobbaksindustrien EOD.

Nordmenn, engelskmenn, franskmenn og andre vestlige land klarte helt fint å produsere sine egne klær frem til de fant ut at å utnytte andre var smartere. Folk fant ut at det gikk an å tørke og røyke tobakk før vi oppdaget rørsukker. Rørsukker fører til diabetes type 2 ved overforbruk, noe som tar livet av mange mennesker og ødelegger utallige liv uopprettelig. Klesindustri, mat, drikkevarer etc. går helt fint an å produsere uten utnyttelse av ressurssvake, men vi gjør det ikke.

 

Det er fullstendig latterlig å gå løs på tobakksindustrien men så forsvare de andre fordi det er "nyttig". Det er med andre ord forsvarlig å la folk jobbe ubeskyttet rundt syrebad der de lager mobilbatterier fordi vi "trenger" mobiltelefoner her i den vestlige verden? La BARN jobbe ubeskyttet rundt syrebad? PLEASE.

NEI! Men her snakker vi om pest eller kolera. Denne diskusjonen er om kolera, ok? Og ingenting er sunt med overforbruk. Det eneste som er med sukker er at det smaker godt, derfor kan personer med lite viljestyrke ete formye.

EDIT: @Vaine: Ja, men morfin er heller ikke bra for kroppen. Men det er noe annet og ta morfin fordi man er i intense smerter, og å ta heroin for en annen grunn. (ja jeg vet MANGE tar heroin fordi de har intense smerter)

Endret av backstabber
Lenke til kommentar

Ja, om det er sant(noe det sikkert er) er jo dette veldig ille. Men uansett hvor ille rørsukkerindustrien er, så gjør den jo ikke tobakkindustrien noe mindre ille.

 

Og Eplefe, kan du ikke slutte med røyk til kaffen om det gjør deg viss på at du ikke støtter en industri som dreper mange barn i Afrika?

Jo, det kan jeg. Jeg kan og fortsette om jeg vet at det sørger for at ufattelig mange mennesker får råd til mat til familien sin, og ikke har noe sted å gå om tobakksplantasjene blir lagt ned.

+1

 

Hvis du skal hjelpe barn i Afrika så finnes det mye bedre måter å gjøre det på. Sleng deg på telefonen nå og gi noen 100-lapper til tv-aksjonen f.eks. :)

Lenke til kommentar
EDIT: @Vaine: Ja, men morfin er heller ikke bra for kroppen. Men det er noe annet og ta morfin fordi man er i intense smerter, og å ta heroin for en annen grunn. (ja jeg vet MANGE tar heroin fordi de har intense smerter)

 

Det jeg ville frem til var at narkotikaindustrien har nytteverdi, men eplefe formulerte seg bedre, og fikk frem poenget lettere.

Lenke til kommentar

Ja, om det er sant(noe det sikkert er) er jo dette veldig ille. Men uansett hvor ille rørsukkerindustrien er, så gjør den jo ikke tobakkindustrien noe mindre ille.

 

Og Eplefe, kan du ikke slutte med røyk til kaffen om det gjør deg viss på at du ikke støtter en industri som dreper mange barn i Afrika?

Jo, det kan jeg. Jeg kan og fortsette om jeg vet at det sørger for at ufattelig mange mennesker får råd til mat til familien sin, og ikke har noe sted å gå om tobakksplantasjene blir lagt ned.

Dem kan jo bare begynne å lage klær eller gå over i sukkerindustrien for å mette vårt voksende behov for mat og klær:-)

Lenke til kommentar

Dem kan jo bare begynne å lage klær eller gå over i sukkerindustrien for å mette vårt voksende behov for mat og klær:-)

Er ikke uendelig med arbeidsplasser der heller, dessverre. Dessuten er det billigere å få de som allerede har jobb til å jobbe mer enn det er å ansette nye.

 

Vil du si at medikament industrien er en vakker og plettfri og vakker industri. Om du mener at verden hadde vert et kaldere sted uten narkotika blir jeg lei meg.....

Kaldere sted? Jeg ser ikke helt hva dette har med global oppvarming å gjøre.

Folk hadde dødd av smerter, eller i beste fall gått i koma. Fødsler hadde blitt uutholdelige uten epidural. Uten smertestillende ville rekonvalenstiden etter en operasjon vært som å tøye rasshølet med et gresskar. Kaldere? Neppe. Kjipere? Garantert.

 

Og nei, farmasiindustrien er alt annet enn vakker og plettfri. Den har bl.a. et av de høyeste svinnprosentene i verden (det vil si at de som lager morfin til de som trenger det tar seg deler av det de lager, putter det i egen lomme, og går hjem og røyker det).

Lenke til kommentar

Vil du si at medikament industrien er en vakker og plettfri og vakker industri. Om du mener at verden hadde vert et kaldere sted uten narkotika blir jeg lei meg.....

 

Ingen industrier er plettfrie. Mennesker vil alltid finne nye måter å utnytte på, uansett hva det måtte være. Personen som fant ut at splitting av atomer kunne frigjøre energi hadde ikke våpen i tankene.

 

Som iharal3 sa; mennesker er idioter, og verden ville neppe blitt et kaldere sted uten dem. Men vi er nå her :)

Lenke til kommentar

Ser røykediskusjonen glei litt ut? :p

 

Tar meg en røyk jeg nå. Oooh, så kul jeg er når jeg gjør opprør mot foreldrene mine ved å støtte en industri som med vilje og viten dreper flest mulig personer i året.

 

Ble du stresset av diskusjonen? :D:D

 

Jeg hadde forresten tenkt å bruke ettermiddagen på å lese ferdig boken jeg holder på med, men jeg sitter her nå, fullstendig avhengig av musikken jeg hører på. Alt stress og alle problemer bare siver ut av tankene mine, og jeg bare nyter. For en rus!

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Kaldere sted? Jeg ser ikke helt hva dette har med global oppvarming å gjøre.

Folk hadde dødd av smerter, eller i beste fall gått i koma. Fødsler hadde blitt uutholdelige uten epidural. Uten smertestillende ville rekonvalenstiden etter en operasjon vært som å tøye rasshølet med et gresskar. Kaldere? Neppe. Kjipere? Garantert.

Er dette degen for og ta allt bokstavlig talt? Og jeg sa NARKOTIKA ikke morfin eller vicodin(det house tar?). Da mener jeg ikke de delene av forskjelige narkotikum som kan brukes i medisin, da mener jeg narkotika i sin helhet. Jeg tok opp dette fordi narkotika industrien er nesten helt lik tobakk industrin bortsett fra at det er litt tyngre saker...

Lenke til kommentar

Dem kan jo bare begynne å lage klær eller gå over i sukkerindustrien for å mette vårt voksende behov for mat og klær:-)

Er ikke uendelig med arbeidsplasser der heller, dessverre. Dessuten er det billigere å få de som allerede har jobb til å jobbe mer enn det er å ansette nye.

Om de som røyker slutter å røyke så vil de jo ha mer penger til over så da vil de kjøpe mer klær og mat og da vosker de industriene så mye at de bare må ansette nye folk for og få det til å gå rundt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...