Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Synes Pink Floyd og The Cars sine soloer er kongene på haugen jeg, ikke for mye og heller ikke for mye, akkurat passe slik at du har lyst på mer når soloen er ferdig. Jimi Hendrix har jeg ikke hørt noe særlig på, så vet ikke noe om hans gitarspill.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha. Jeg har hørt mye av Dream Theater. Var to i ungdomskole-klassen jeg gikk i for 7 eller åtte år siden nå som var blodfans av det bandet. Og joda, de har mange fine låter de. For all del. Dream Theater har laget mye bra musikk. Men noen av låtene de har laget opp gjennom årene er ren instrumentonani. Det finnes sikkert mange som synes det er kult og at slik musikk er artig å høre på. Men for min del blir det litt intetsigende ettersom jeg ikke får noe ut av det. Musikk som ikke endrer sinnsstemningen min er jeg ikke så veldig interessert i. Hvis føler meg helt likegyldig mens jeg hører på musikken kan jeg jo like så godt la være. Men jeg må igjen pressisere at jeg har hørt en del Dream Theater, og at mye av materialet deres er bra saker.

 

Edit: Sangen The Spirit Carries On på albumet Metropolis Part 2 er jo ganske fornøyelig. Delvis fordi gitar-soloene ikke tar like av som i noen av de andre låtene. Dessuten er ikke sangen totaldominert av soloene heller. Jevnt over en fin komposisjon.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Aha. Jeg har hørt mye av Dream Theater. Var to i ungdomskole-klassen jeg gikk i for 7 eller åtte år siden nå som var blodfans av det bandet. Og joda, de har mange fine låter de. For all del. Dream Theater har laget mye bra musikk. Men noen av låtene de har laget opp gjennom årene er ren instrumentonani. Det finnes sikkert mange som synes det er kult og at slik musikk er artig å høre på. Men for min del blir det litt intetsigende ettersom jeg ikke får noe ut av det. Musikk som ikke endrer sinnsstemningen min er jeg ikke så veldig interessert i. Hvis føler meg helt likegyldig mens jeg hører på musikken kan jeg jo like så godt la være. Men jeg må igjen pressisere at jeg har hørt en del Dream Theater, og at mye av materialet deres er bra saker.

 

Sen progrock og progmetal ble ofte beskyldt for å være for vanskelig å høre på, hvor musikerne prøvde å vise frem "se hva jeg kan på keyboard" osv. Jeg simpelthen elsker de lange intrumentaldelene i Dt sine låter som jeg mener binder sammen låtene perfekt. Jeg tar ikke all musikken deres ukritisk, de lager endel rart..

 

For min del er det få ting som slår Huey Lewis & The News sin udødelige klassiker Hip To Be Square!

Lenke til kommentar

Det har jo også med heile albumet Scenes From a Memory er heilt fantastisk bra :)

 

Veldig Pink Floyd-inspirert synst eg, og The Spirit Carries On kan jo også minne litt om Great Gig in the Sky.

 

(For the record: Eg hadde ein mp3-spelar eg mista kabelen til (proprietært faenskap) og fekk ikkje tak i ny. På den hadde eg DT - Metropolis Pt 2 og Spock's Beard - V. Så dei to albuma har eg høyrt på nesten daglig i godt over seks månadar. Hell i uhell kan ein vel sei. Eg kunne ha enda opp med mykje verre på mp3-spelaren enn dei to albuma :D )

 

Edit: Dette var då meint til Snorre. Eg er kanskje også litt biased når det gjelder gitarsoloar, liker også Satriani og Vai blant anna :)

 

 

For dei som likar 80-tals heavy/trad metal kan eg anbefale Manilla Road (finst ikkje på Spotify desverre) og Cirith Ungol (Frost and Fire, fantastisk album).

 

Cirith Ungol - Black Machine

 

Nyare konsertopptak av Dreams of Eschaton:

http://www.youtube.com/watch?v=3LYipKH_oOs

Endret av Einride
Lenke til kommentar

Det har jo også med heile albumet Scenes From a Memory er heilt fantastisk bra :)

 

Veldig Pink Floyd-inspirert synst eg, og The Spirit Carries On kan jo også minne litt om Great Gig in the Sky.

 

(For the record: Eg hadde ein mp3-spelar eg mista kabelen til (proprietært faenskap) og fekk ikkje tak i ny. På den hadde eg DT - Metropolis Pt 2 og Spock's Beard - V. Så dei to albuma har eg høyrt på nesten daglig i godt over seks månadar. Hell i uhell kan ein vel sei. Eg kunne ha enda opp med mykje verre på mp3-spelaren enn dei to albuma :D )

 

Ett av mine favorittalbum! Fikk sett de 26. September i år, var meget bra! Spilte lite av mine favoritter, men spilte mye nymatriale.

Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg melodiøs musikk med god stemning. Derfor er jeg veldig glad i Secret Garden, noe ala dette: http://open.spotify.com/track/2zQH89C2rzhTHvUvF0hGVW

 

Les Agatha Christie. Klassisk krim og det treng slett ikkje vere berre Poirot :)

 

"Ti små negerbarn" kan anbefalast! (I tillegg til at tittelen no sikkert gjer at teletubbiekid tenker sitt om kva som skjer i boka...)

Slenger meg på den. Fantastisk forfatter og fantastisk bok. Men med mindre jeg husker helt feil så fikk hun vel ikke lov å kalle boken for det, siden det kunne oppfattes som rasistisk. Så heter vel "And Then There Were None" nå.

Lenke til kommentar

"Ti små negerbarn" kan anbefalast! (I tillegg til at tittelen no sikkert gjer at teletubbiekid tenker sitt om kva som skjer i boka...)

Den handler om... ti små negerbarn? :V

 

 

Skal innrømme at det var ganske vanskelig rett etter oppdateringen, men nå har jeg for min del hvert fall gått meg vant til det. "Eneste" som mangler for å gjøre forumopplevelsen komplett er en gjenoppståelse Mine innlegg.

 

Uansett håper SO og forumet generelt får litt mer god aktivitet igjen snart.

Mine innlegg er crucial på et forum ja... helt håpløst å følge med på tråder som ikke er blandt de mest populære.

 

God aktivitet som "diskusjon rundt Dr. Who"? =3

Lenke til kommentar

 

Tittet innom en titt jeg også:

 

Åja, det stemmer! Jeg hadde glemt hvor fattig jeg egentlig var, ikke har jeg råd til de nye chanel skoene jeg kjøpte i dag heller! Eller? Jeg tror nok ikke du vet så mye om meg og mine penger, men jaja, klart jeg handler på bikbok - Men jeg har aldri handlet på salg. Aldri. Salg er noe jeg ikke føler meg komfortabel med. Folk som kaster seg over klærne og går bananas, nope, det jeg kaller "last year", eller "last week".

 

Noe litt gøy er at det var en gang det var salg over alt på et lite sted jeg var, og jeg bare måtte ha noe nytt, så jeg fant noen fine klær og smykker og da jeg kom til kassen spurte jeg om å få betale normal pris. Hun tittet rart på meg og bare "Okeeey?" Men jeg betalte den orginale prisen, og kunne gå ut av butikken med hodet hevet. Så det, Kipt for deg hvis ikke du har råd, men ikke alle ligger på hungersnødgrensen. Du må virkelig slutte å lure deg selv.. Ellers kommer ingen til å ta deg for den du er!

 

Verden har forandret seg siden jeg var 15 tydeligvis. Jeg hadde aldri råd til å betale fullpris for en salgsvare...

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

 

Tittet innom en titt jeg også:

 

Åja, det stemmer! Jeg hadde glemt hvor fattig jeg egentlig var, ikke har jeg råd til de nye chanel skoene jeg kjøpte i dag heller! Eller? Jeg tror nok ikke du vet så mye om meg og mine penger, men jaja, klart jeg handler på bikbok - Men jeg har aldri handlet på salg. Aldri. Salg er noe jeg ikke føler meg komfortabel med. Folk som kaster seg over klærne og går bananas, nope, det jeg kaller "last year", eller "last week".

 

Noe litt gøy er at det var en gang det var salg over alt på et lite sted jeg var, og jeg bare måtte ha noe nytt, så jeg fant noen fine klær og smykker og da jeg kom til kassen spurte jeg om å få betale normal pris. Hun tittet rart på meg og bare "Okeeey?" Men jeg betalte den orginale prisen, og kunne gå ut av butikken med hodet hevet. Så det, Kipt for deg hvis ikke du har råd, men ikke alle ligger på hungersnødgrensen. Du må virkelig slutte å lure deg selv.. Ellers kommer ingen til å ta deg for den du er!

 

Verden har forandret seg siden jeg var 15 tydeligvis. Jeg hadde aldri råd til å betale fullpris for en salgsvare...

 

Herre jesus.

 

Kan noen plante en støvel i panna på den jenta der eller.

Lenke til kommentar
Til tross for at vi var på Mc Donalds kjøpte jeg ingenting. Nada, null, niks. Jeg tåler jo ikke fett, og nå som jeg er på diett passer det ikke med så masse fett på en gang.

 

Kjøpte meg kaffe Latte på Deli, hadde i lys sjokolade, mørk sjokolade og brun sukker - men i det jeg skulle drikke den kom jeg på at jeg bare drikker vann. Jaja, life is hard, men jeg kan iaf beherske meg selv.

 

En hemmelighet!

Hysj!

I morgen skjer det, jeg skal ut og kjøpe tabletter - slankepiller. Hvor kult er ikke det? Jeg synes jeg har 3 overflødige gram, og de må vekk. Blir kult å se hvor fort de virker og hvor enda mer bedre livet kan bli.

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...