Vistula Uhlan Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Føler meg så utbrent idag... Eg har åte, eg er tilbake frå fysioterapaut, skulen var ikkje sååå slitsam, likevel har eg mest lyst til å ikkje gjere noko. Klarar ikkje motivere meg skikkeleg for å lese, verken i Malazan eller Hitch Hikers Guide to the Galaxy, og når fattern kjem heim må vi pugge til ein tyskprøve. Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Uff, herregud så dårlig aktivitet. Du er ikke med noe særlig selv heller, så er ikke vits i å klage Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 I dag blir det kotelett til middag . Bare for å dele det med noen lizm Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=lsACbJMWm94 Blonder, dumme, hæ? Endret 13. oktober 2009 av Gal_ape Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Noen som vet om hvor det er billigst å kjøpe Uncharted 2? Uff, herregud så dårlig aktivitet. Du er ikke med noe særlig selv heller, så er ikke vits i å klage Idag er jeg ganske særlig med, jo. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Rimi kjører kampanje på smågodt, sånn at dere vet det. Skal ut og kjøpe litt godis nå Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Er ikke Rimi her, og har ikke kontanter. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Enda en sang i nøttes fantastiske sanger zz top Endret 13. oktober 2009 av Nøtte Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Føler du har litt sånn old-school musikksmak nøtte! Har hørt en god del på lista di, så i kinda should know. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jeg digger old school musikk:) Spesielt gode gamle rock slegere! Ac/dc og i den gata der! Masse god gammel musikk! Er ikke så utrolig glad i nymotens musikk!! Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Snakkes, folkens. Skal ut og spille fotball. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Green Day var awesome. Jeg mener det. Kort og greit. Awesome. http://www.youtube.com/watch?v=IlYUr4GJDPE Oh and.. jeg er en av dem som skriker som fy. Satt litt unna scenen, men det var awesome. Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Nicenice! Alltid hyggelig når folk får oppleve konserter med band de virkelig liker og sånt ^^ Lenke til kommentar
Laland Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Absolutt, absolutt. Fikk forhåndsbestilt Uncharted 2 også så det var en innbringende tur. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hvis jeg skal høre på "Oldschool" musikk blir det som regel noe av Stevie Ray Vaughan, The Who, Tom Waits, Jimi Hendrix, The Beatles, The Kinks, Bob Dylan eller noe i den gaten. God gammel rock og blues er klart noe av det beste som har kommet av musikk. Det er ikke til å legge under en stein at Won't Get Fooled again (The Who) med gode gamle analoge synthezisere tar livet av en hvilken som helst moderne tekno-låt. Eller at Jimi Hendrix sine episke, men gjennomtenkte soloer slår alt som er av dagens gitarrunking (les: Mye av Dream Theater-materialet faller inn her). Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Men da stakk jeg avgårde til korøvelse! Later' Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hvis jeg skal høre på "Oldschool" musikk blir det som regel noe av Stevie Ray Vaughan, The Who, Tom Waits, Jimi Hendrix, The Beatles, The Kinks, Bob Dylan eller noe i den gaten. God gammel rock og blues er klart noe av det beste som har kommet av musikk. Det er ikke til å legge under en stein at Won't Get Fooled again (The Who) med gode gamle analoge synthezisere tar livet av en hvilken som helst moderne tekno-låt. Eller at Jimi Hendrix sine episke, men gjennomtenkte soloer slår alt som er av dagens gitarrunking (les: Mye av Dream Theater-materialet faller inn her). Er musikk en konkurranse? Ta å hør litt på hva DT har å tilby av roligere låter, disse du nevner er jo forbildene dems, og det høres! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Neida, for all del. Folk må få høre på det de liker å høre på. Og hva som gjør musikk bra er høyst subjektivt. Men spør du meg (noe du selvsagt ikke gjør) har mange av dagens musikere og sampel-mixere missforstått noe viktig. Musikk handler om å komponere og sette sammen fine melodier og akkorder, ikke å gjenta en sample x-antall ganger med en litt tung bass-beat i bakgrunnen, eller å shredde x antall noter per minutt på el-gitaren. Jeg ville simpelthen poengetere at jeg liker eldre artisters fokus på å lage gode melodier med bra akommpagnement og en fin eller stilig vokal oppå. Og hva er DT? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Jeg synes å sette en oppskrift på god musikk, uansett hva slags fokus man måtte ha, blir litt feil nettopp fordi (som du sier) det er subjektivt. En x antall bass-beats kan bli en fin melodi det også hvis alt annet passer, samme med shredding, som regel handler det mest om smak og behag, men også om tilvenning og å måtte "finne" melodien. Edit: Men er enig med deg på at eldre musikk er "bedre" enn yngre musikk. Endret 13. oktober 2009 av Snurreleif Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Neida, for all del. Folk må få høre på det de liker å høre på. Og hva som gjør musikk bra er høyst subjektivt. Men spør du meg (noe du selvsagt ikke gjør) har mange av dagens musikere og sampel-mixere missforstått noe viktig. Musikk handler om å komponere og sette sammen fine melodier og akkorder, ikke å gjenta en sample x-antall ganger med en litt tung bass-beat i bakgrunnen, eller å shredde x antall noter per minutt på el-gitaren. Jeg ville simpelthen poengetere at jeg liker eldre artisters fokus på å lage gode melodier med bra akommpagnement og en fin eller stilig vokal oppå. Og hva er DT? Det er Dream Theater. Jeg synes en skikkelig rask solo gjør seg som bare det jeg, i den riktige låta. Dette forutsetter at han som spiller den har noe å komme med, og det har John Petrucci i Dream Theater veldig ofte. Eksempel på en rolig og melodiøs låt, fremført i nåtid av Dream Theater. http://www.youtube.com/watch?v=zwKn8vqSYLI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå