Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Dert er forøvrig Leif Erikssons dag i dag...

 

On this day in 1825, the ship Restauration landed in New York City after sailing for 3 months from Stavanger, Norway. The 52 passengers aboard represented the first organized emigration of Norwegians to America. These brave individuals set to the seas, following in the grand footsteps of the famous Scandinavian explorer Leif Erikson. Over a millennium ago, Leif Erikson -- son of Iceland and grandson of Norway -- arrived in North America and founded the settlement Vinland, located in modern-day Canada. Today, we celebrate his historic voyage and remember those who journeyed to America from far-away lands.

 

Our Nation's founding history is marked by millions of individuals who faced great hardship and difficulty as they pursued a brighter future abroad. As explorers, they did not know what they would find, but they were determined not to turn back, in order to learn what lay beyond the setting sun. This same spirit lived within Leif Erikson, and it has inspired countless others who venture from their homes in search of opportunity, uncertain of the possibilities and challenges that await them.

 

Today, our Nation continues to welcome those descendents of Leif Erickson to our shores. Nordic Americans have contributed immeasurably to the success of America. Their cultural accomplishments have enriched the diversity of our country. And their pioneering spirit continues to embody our Nation's unbounded enthusiasm for discovery and learning.

 

To honor Leif Erikson and celebrate our Nordic-American heritage, the Congress, by joint resolution (Public Law 88-566) approved on September 2, 1964, has authorized the President to proclaim October 9 of each year as "Leif Erikson Day."

 

NOW, THEREFORE, I, BARACK OBAMA, President of the United States of America, do hereby proclaim October 9, 2009, as Leif Erikson Day, and I call upon all Americans to observe this day with appropriate ceremonies, activities, and programs to honor our country's rich Nordic-American heritage.

 

IN WITNESS WHEREOF, I have hereunto set my hand this seventh day of October, in the year of our Lord two thousand nine, and of the Independence of the United States of America the two hundred and thirty-fourth.

http://www.whitehouse.gov/the_press_office/Presidential-Proclamation-Leif-Erikson-Day/
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spillet prøver å være en over-the-top 80ies actionfilm med heftige oneliners og store eksplosjoner. Du tar det alt for seriøst:/

Når du så den gigantiske ormen, og Fenix brøler "It's a giant WOOORM!" med den herlige Bender-stemmen sin så facepalma du til tusen, amirite?

 

Jeg vet hva spillet prøver å være, men det feiler fortsatt totalt, det blir rett og slett en parodi av en parodi.

Shoot 'Em Up er for meg et eksempel på noe som prøver å være "over-the-top" på en "homage" måte, de lykkes fordi de bl.a. ikke har en liksom-klissete romansefortelling i smørøyet, men et stereotypisk "jeg er mann du er dame hold kjeft" forhold der dama pisser bly og mannen knekker ondinger i tre med bruk av øreflippene.

 

Gears of War 2 prøver å være Shoot 'Em Up (ikke bokstavelig) og mislykkes etter min mening totalt pga hovedrollene, historien, romansefortellingen og oneliners som ikke en gang er tøffe eller harry, de er bare teite.

 

 

On the fly så husker jeg diverse sekvenser hvor man kjører tanks, en hvor man rir på en Brumak, en hvor man rir et av de flyvedyrene deres, en hvor man er på en flåte mitt utti en underjordisk innsjø

 

Gratulerer, du nevnte nettopp 4 såkalte "ride-sekvenser" som motargument til min påstand om at spillet er repetivt.

 

Alle spill kan brytes ned til "shoot, rinse, repeat" hvis man bare vil, men det er hvor enkelt det er å gjøre det som fastslår akkurat hvor lite innhold det faktisk er i spillet, og det er ikke til å benekte at det er mye mer innholdsrikt å spille samtlige Half-Life spill, enn det er å spille Gears of War spillene.

 

Ikke spill Gears of War 1-2 alene dude,

 

Vel, "dude", jeg forventer at spill som kommer ut i markedet i dag skal være underholdende for de kveldene kompisene er borte og dama er hos familien, slik at jeg kan spille spill alene og slippe å være avhenigig av co-op o.l. for å ha det moro.

Er det for mye å forlange?

Lenke til kommentar

Jeg vet hva spillet prøver å være, men det feiler fortsatt totalt, det blir rett og slett en parodi av en parodi.

Shoot 'Em Up er for meg et eksempel på noe som prøver å være "over-the-top" på en "homage" måte, de lykkes fordi de bl.a. ikke har en liksom-klissete romansefortelling i smørøyet, men et stereotypisk "jeg er mann du er dame hold kjeft" forhold der dama pisser bly og mannen knekker ondinger i tre med bruk av øreflippene.

 

Gears of War 2 prøver å være Shoot 'Em Up (ikke bokstavelig) og mislykkes etter min mening totalt pga hovedrollene, historien, romansefortellingen og oneliners som ikke en gang er tøffe eller harry, de er bare teite.

Gears er en parodi av en parodi? Nei, det er en awesome awesome awesome med motorsag.

Gears of War blir feil å sammenligne med Shoot 'Em Up. G.I. Joe passer bedre. Det er så cheezy at det er nesten perverst. De eneste to ninjanene og gulingene i G.I. Joe møtes for første gang i filmen. Han ene ninjaen med HVIT drakt sier "Hello... BROTHER!" Gears of War kjører den samme stilen, med en historie som er så over-the-top med cheeze at den eneste måten å nyte det på, er å skru av hjernen, lene seg tilbake og la seg underholdes med primitiv moro.

 

Gratulerer, du nevnte nettopp 4 såkalte "ride-sekvenser" som motargument til min påstand om at spillet er repetivt.

 

Alle spill kan brytes ned til "shoot, rinse, repeat" hvis man bare vil, men det er hvor enkelt det er å gjøre det som fastslår akkurat hvor lite innhold det faktisk er i spillet, og det er ikke til å benekte at det er mye mer innholdsrikt å spille samtlige Half-Life spill, enn det er å spille Gears of War spillene.

Alle disse sekvensene spilles forskjellig, og det vet du godt.

 

Jeg kan akkurat ikke si at det var et strev å bryte ned HL2 til "shoot, rinse, repeat", dermed er ditt argument ugyldig:V Jeg prøver ikke å angripe HL btw, jeg storkoste meg med 2ern og episodene, men for meg så virker det som om du har lagt Gears of War for hat pga. det er mainstream og primitivt.

 

 

Ikke spill Gears of War 1-2 alene dude,

 

Vel, "dude", jeg forventer at spill som kommer ut i markedet i dag skal være underholdende for de kveldene kompisene er borte og dama er hos familien, slik at jeg kan spille spill alene og slippe å være avhenigig av co-op o.l. for å ha det moro.

Er det for mye å forlange?

Gears of War er, som sagt tidligere, en opplevelse som bør deles med andre, på lik linje med Halo, Mario Party, Super Smash Bros og Left 4 Dead.

 

Forresten, hvis vi skal holde denne diskusjonen gående så burde du svare på alle poengene mine, og ikke bare gå løs på de som er lettest å angripe. Eller begynner du kanskje å gå tom for argumenter? :3

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Nå hoppa hjertet mitt ganske mye, var inne på IGN og leste "Modern Warfare 2 Review" og stoppet å lese og trykket på linken. Så da at det var Modern Warfare 2 Rewind Theater :(

Lenke til kommentar
Gears er en parodi av en parodi? Nei, det er en awesome awesome awesome med motorsag.

Gears of War blir feil å sammenligne med Shoot 'Em Up. G.I. Joe passer bedre. Det er så cheezy at det er nesten perverst. De eneste to ninjanene og gulingene i G.I. Joe møtes for første gang i filmen. Han ene ninjaen med HVIT drakt sier "Hello... BROTHER!" Gears of War kjører den samme stilen, med en historie som er så over-the-top med cheeze at den eneste måten å nyte det på, er å skru av hjernen, lene seg tilbake og la seg underholdes med primitiv moro.

 

Det får være din subjektive oppfattning, på samme måte som at jeg mener det er bedre å sammenligne med Shoot 'Em Up.

 

Alle disse sekvensene spilles forskjellig, og det vet du godt.

 

Foruten at den ene er en boss-fight og variasjon av miljø så er det helt identiske når det kommer til utførelse og mål.

 

Jeg kan akkurat ikke si at det var et strev å bryte ned HL2 til "shoot, rinse, repeat", dermed er ditt argument ugyldig:V

 

Ugyldig fordi du er uenig?

 

men for meg så virker det som om du har lagt Gears of War for hat pga. det er mainstream og primitivt.

 

1. Jeg har ikke lagt hele spillet for hat, bare enspiller-kampanjen.

2. Hvis du tror jeg er en som føler at jeg må skille meg ut ved å (for å bruke ditt ord) "hate" et spill, så tar du grundig feil, så i stedet for å komme med anklager kan du heller bare innsè det faktum at jeg rett og slett ikke liker enspiller-delen, fordi den gir meg ingenting, det har ingenting med å prøve å skille seg ut eller noe lignende å gjøre.

 

Gears of War er, som sagt tidligere, en opplevelse som bør deles med andre, på lik linje med Halo, Mario Party, Super Smash Bros og Left 4 Dead.

 

Foruten Halo er alle spillene du ramser opp rene "party-spilL" (argumentene er ugyldige for å si det på ditt språk), spill som har enspiller KAMPANJER burde ha fokus på dette i like stor grad som MP etter min mening.

 

Forresten, hvis vi skal holde denne diskusjonen gående så burde du svare på alle poengene mine, og ikke bare gå løs på de som er lettest å angripe. Eller begynner du kanskje å gå tom for argumenter? :3

 

Hvis det er noen relevante/saklige poeng du mener du har som jeg ikke har gitt et svar på så bare vær så god, rams de opp så skal du få svar.

Lenke til kommentar

Nei, jeg ser ikke på det så det har aldri slått meg. Har aldri likt den typen program, og har enda større problemer med restultatet som havner på radio og tv som the next big thing mens det det egentlig er er enda en artist som spyr uten noen fraser fra den samme kverna som den forrige artisten, som heller ikke var the next big thing.

 

Det som snart vil slå meg er 2 liter med is, ei kanne med svart kaffe og Nytt på nytt.

Lenke til kommentar
Gears er en parodi av en parodi? Nei, det er en awesome awesome awesome med motorsag.

Gears of War blir feil å sammenligne med Shoot 'Em Up. G.I. Joe passer bedre. Det er så cheezy at det er nesten perverst. De eneste to ninjanene og gulingene i G.I. Joe møtes for første gang i filmen. Han ene ninjaen med HVIT drakt sier "Hello... BROTHER!" Gears of War kjører den samme stilen, med en historie som er så over-the-top med cheeze at den eneste måten å nyte det på, er å skru av hjernen, lene seg tilbake og la seg underholdes med primitiv moro.

 

Det får være din subjektive oppfattning, på samme måte som at jeg mener det er bedre å sammenligne med Shoot 'Em Up.

Det er ikke min subjektive mening, det er et faktum. Shoot 'Em Up er over-the-top på en tøff og barsk måte. GI Joe er over-the-top på en tøff, barsk, men også tåpelig og leken måte. Derfor; Gears of War = GI Joe

 

Foruten at den ene er en boss-fight og variasjon av miljø så er det helt identiske når det kommer til utførelse og mål.

Tanksen styres på en annen måte enn brumaken, flyvescenen styres også på en helt annen måte, men ligner på annen bossfight jeg hadde glemt, og den siste er en bossfight på bakken/vannet. Målet er alltid å drepe fienden, basicly, men utførelsen er forskjellig i hver eneste en.

 

Ugyldig fordi du er uenig?

Ja, egentlig. Du påsto at Gears er lettere å bryte ned til retarded shit enn HL2, jeg mener dette er bullshit, og beviste deg feil (ved å bryte ned HL2).

 

1. Jeg har ikke lagt hele spillet for hat, bare enspiller-kampanjen.

2. Hvis du tror jeg er en som føler at jeg må skille meg ut ved å (for å bruke ditt ord) "hate" et spill, så tar du grundig feil, så i stedet for å komme med anklager kan du heller bare innsè det faktum at jeg rett og slett ikke liker enspiller-delen, fordi den gir meg ingenting, det har ingenting med å prøve å skille seg ut eller noe lignende å gjøre.

1. Greit, kos deg.

2. Det er forskjell på å mislike et spill pga. det ikke appellerer til deg, og å påstå at det er et stykke dårlig håndverk som aldri i verden fortjener så god omtale som det fikk.

 

Foruten Halo er alle spillene du ramser opp rene "party-spilL" (argumentene er ugyldige for å si det på ditt språk), spill som har enspiller KAMPANJER burde ha fokus på dette i like stor grad som MP etter min mening.

Uhm, nei? Gears of War er laget for folk som liker øl, venner og pizza, og har tilgang på alle disse 3 tingene når de skal nyte spillet. At du er ronery gjør ikke Gears til et dårlig spill.

 

Hvis det er noen relevante/saklige poeng du mener du har som jeg ikke har gitt et svar på så bare vær så god, rams de opp så skal du få svar.

 

Nei, spillet ER ikke nyvinnende, selvfølgelig er det med nye små-elementer i spillet (hvis ikke ville det jo vært innlysende akkurat hvor ukreativt spillet er foruten noen artistiske valg) for å skille oppfølgeren fra orginalen, men det er ingenting NYTT, ingenting vi ikke har sett før, og for å forsvare alle disse 9erne og 10erne som haglet på spillet synes jeg det må være mer.

Selvfølgelig er det et actionspill, og det skal bedømmes heretter så det er greit, men jeg synes at spillet skal hylles såpass som det har blitt er i overkant drøyt, det er tross alt bare nok et skytespill i skytespill-havet.

Hva er det du vil ha egentlig? Det er en oppfølger ffs, Epic kan ikke bare forkaste alt fra orginalen, legge til masse nytt som ikke hører hjemme i spillet og stemple Gears 2 på coveret. De lovte et spill som var "bigger, better and more badass", og det løftet klarte de sannelig å oppfylle.

 

Du sier det ikke skiller seg ut fra andre skytespill? Nevn et annet skytespill fra denne generasjonen, som er såpass velpolert og GAR som Gears 2.

 

Ikke ta helt av og tro jeg synes 3dje-persons skytespill er dritt pga kameravinkelen, jeg er ikke såpass usaklig at det gjør noe, men foruten miljø-skifte (og noen totalt unødvendige besøk i et par verdener som kunne ha passet bedre i èneren) er det dèt samme om og om og om og om og om igjen.

Hvilke verdener er det som hadde passet bedre i eneren?

 

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Det er ikke min subjektive mening, det er et faktum. Shoot 'Em Up er over-the-top på en tøff og barsk måte. GI Joe er over-the-top på en tøff, barsk, men også tåpelig og leken måte. Derfor; Gears of War = GI Joe

 

Vettu meg hva, nå vrir du bare argumentet til å være objektivt kun fordi det "gagner" deg i følge din tankegang.

Hvordan en film er når det kommer til "overthetop" og "cheesyness" er like subjektivt som om hvor morsom en film er.

 

Tanksen styres på en annen måte enn brumaken, flyvescenen styres også på en helt annen måte, men ligner på annen bossfight jeg hadde glemt, og den siste er en bossfight på bakken/vannet. Målet er alltid å drepe fienden, basicly, men utførelsen er forskjellig i hver eneste en.

 

Rett meg om jeg tar feil, men du styrer aldri objektene selv?

Du står kun for skytingen om jeg ikke tar helt feil foruten "dukke unna" manøveren når du flyr, så jeg står fortsatt på at det er repetivitèt.

 

Ja, egentlig. Du påsto at Gears er lettere å bryte ned til retarded shit enn HL2, jeg mener dette er bullshit, og beviste deg feil (ved å bryte ned HL2).

 

Du mener det er bullshit, og du har ikke motbevist meg på noe som helst måte da du kun har gitt meg en påstand, og ikke en konkrèt nedsabling av HL2 på samme måte som jeg gir deg argumenter på hvorfor jeg mener GeoW 2 er oppskrytt.

Våkn opp.

 

Uhm, nei? Gears of War er laget for folk som liker øl, venner og pizza, og har tilgang på alle disse 3 tingene når de skal nyte spillet. At du er ronery gjør ikke Gears til et dårlig spill.

 

Der ja, så lang tid tok det for arrogansen din kom til lyse igjen, jeg begynte virkelig å lure på hvor lenge du klarte å holde deg saklig uten å begynne med "at du er ensom gjør ikke gears til et dårlig spill" lignende argument.

Kanskje du burde holde deg til de argumentene jeg fremstiller rundt enspiller-delen, i stedet for å uttale deg om noe du vitterlig ikke har peiling på?

"Eller slipper du opp for gode argumenter? :3".

 

 

Kanskje du ikke skal skjule de saklige poengene dine bak en skjul funksjon som ikke en gang fungerer?

Lenke til kommentar

Hjemme fra en restaurant nå. Solgt billeter til ett teater på skolen hele uka, slapp fag : D

Jeg og de to andre som faktisk kan noe av det de spørr om på skolen fikk selge billeter denne uka, siden vi hadde gjort ukens arbeid den første dagen.

 

Edit: Selge biletter betyr att man sitter i ett rom og tar imot telefon bestillinger og folk som kommer å kjøper. Vi går ikke ut på gata osv...

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

Så hva er planene deres for helgen?

 

Fikk nettopp melding om at jeg skal spille fotballkamp i morgen for et år eldre. Sikkert gøy, men er kjipt å måtte stå opp 9 og reise drit langt...

Men kanskje blir det en såkalt date i morgen med ei jeg har truffet, da kan lørdagen endre seg til en positiv dag.:)

 

Hva skal dere andre da?

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...