Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du likte dem Snurre? Hmm... kanskje jeg skal revurdere litt og redigere det inn i boka mi igjen. :hmm:

Edit: Fjernet det etter at jeg skrev en liten novelle om det temaet som ikke ble så godt mottatt.

Alle nyskapende spirer blir motarbeidet en gang i blandt Gunn ;)

Tja... jeg koste meg ikke spesielt mye med hverken Lost Odyssey, Dead Rising, Lair eller Conan, så jeg tjener jo egentlig bare på det. Liker ikke kvitte meg med spill though, da blir samlingen mindre:/

Kjenner til følelsen, men har man ikke noe annet valg når man vil skaffe seg to knall-titler som jo UC2 og BL virker å bli, så får det bare stå til.

Har selv kun byttet inn et spill tidligere, men det angret jeg såpass fælt på at jeg bestemte meg for å vente til spillet ble billigere slik at jeg kunne kjøpe det tilbake og gi det en ny sjanse, hvilket jeg fikk gjort for 10 min siden (Alone in the Dark, som jo har en god historie som jeg er ute etter, ble bare så frustrert over de småfeilene man fant tidligere i spillet at jeg heller bestemte meg for Lost Odyssey).

Det var et interessant designvalg, men novellene var rett og slett for tamme for min egen del. Jeg hadde faktisk noen heftige diskusjoner om Lost Odyssey med en kompis for en stund siden, og vi kom fram til at man veldig enkelt kan finne ut om LO er spillet for deg eller ikke; ved å se hvordan man reagerer på den første novellen. Hvis man blir helt på gråten, som han jeg diskuterte med, da er det perfekt for deg. Hvis man derimot ikke blir påvirket i det hele tatt, og blir irritert over å måtte sitte og lese i drøye 10 minutter når man heller vil se episke cutscenes, da burde man finne seg noe annet.

Jo, det er jo et spørsmål om smak og behag hvilket det alltid er.

Han som skrev historiene er forresten en forfatter til vanlig, og oversetteren har vel også en grad i filosofi om jeg ikke husker helt feil (kilde: 1up podcast) som jo gjorde at språket ble veldig variert, og innlevelsen i det som ble skrevet total for min egen del.

Det er jo flere som deg som mener at sekvensene bremser opp tempoet, men igjen, et modig og intressant design-valg sett med vestlige øyne, for de i Asia minnet de sekvensene sikkert mye om de virtuelle novellene de har der borte og de er jo veldig populære så vidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar

Alone in the Dark var da en katastrofe av et spill? xD

Tja... tempoet i Lost Odyssey var ikke akkurat skyhøyt utenom novellene heller. Men det var ikke det som plagde meg, det var at jeg følte novellene ble meningsløse når jeg ikke klarte å bry meg om personene i dem. Det blir som å se Drageløperen, eller hvilken som helst annen sentimental dramafilm, uten å føle noen sympati, what so ever, for noen av hovedrollene. Eller å se Rambo 4 uten å ha en fetish for våpen og blod.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Der fikk jeg fiksa nettet endelig. Sitter fortsatt og varmer meg ved panelovnen inntil pulten her, iskald morgen. Skal forresten få besøk fra den amerikanske ambassaden, så er det noen som har et spørsmål om... si krigen mot terror, Obama sin helsereform, innenriks og utenrikspolitikken etc?

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Tvformatet 4:3 betyr at høyden er 3/4 av bredden, og tilsvarende betyr formatet 16:9 at høyden er 9/16 av bredden. På en tvskjerm med formatet 4:3 vises en film med formatet 16:9 . Bildet fyller hele bredden på skjermen, men det er svarte felter oppe og nede. Hvor stor del av tvskjermen utgjør de svarte feltene tilsammen?

Regn ut please :angel:

Lenke til kommentar

Tvformatet 4:3 betyr at høyden er 3/4 av bredden, og tilsvarende betyr formatet 16:9 at høyden er 9/16 av bredden. På en tvskjerm med formatet 4:3 vises en film med formatet 16:9 . Bildet fyller hele bredden på skjermen, men det er svarte felter oppe og nede. Hvor stor del av tvskjermen utgjør de svarte feltene tilsammen?

Regn ut please :angel:

Hmmmm.... 4?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...