Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg må si meg relativt enig i Zealuus observasjoner rundt Halo-spillene. Eneste grunnen til at Halo kom til Xbox var at Microsoft trengte et seriøst fps-alternativ å vise fram på Xbox. De betale dermed Bungie, som opprinnelig hadde tenkt til å gi det ut på Mac OS9, til å gi det ut eksklusivt til Xbox og senere Windows. Når det gjelder fps-er generelt sett stiller ikke Halo mer enn i øvre middelklasse. Det skiller seg ikke ut på noen som helst måte. Det var ikke direkte nyskapende på noen måte, tok utgangspunkt i en mye brukt setting (mennesker vs. aliens) og hadde helt ok grafikk for sin tid. Altså ikke noe ut over det vanlige.

At Halo var et av de eneste dugelige fps-ene til Xbox, og at serien dermed har blitt hypet opp i skyene av Xbox-spillere som det beste siden ristet brød er egentlig litt trist. Joda. Halo-spillene er bra de. Men fantastiske er de vitterlig ikke. At Halo-franchisen nå er blitt Microsofts neste store melkeku er jo synd. Halo 3 har jo ikke akkurat tilført serien noe veldig nytt siden Combat Evolved (det første spillet i serien) kom ut. Og ja, jeg har spilt alle tre spillene. Selvfølgelig noen nye online-moduser i de nyere spillene og muligens litt bedre mulighet for å sette opp "mods" i spillet. Men det er vel også det. Flere andre utviklere har klart å innovere spill-seriene sine i større grad. Bare se på evolusjonen av Mario-platformspillene. Super Mario Sunshine var noe helt nytt iforhold til Super Mario 64. Og Super Mario Galaxy skilte seg til de grader ut ved at man ikke lenger løp rundt i en flat verden, men heller en bunke med miniatyriske planeter. Eller Battlefield-serien hvor man gikk fra Battlefield 1942 uten noen gode måter å organisere lagspillet på til Battlefield 2 hvor man nå hadde en kommandør på hvert lag og flere squads styrt av en squad-leader. Denne nyvinningen satte lagspill i fokus og endret i stor grad på hvordan man spilte Battlefield.

Halo var et ok spill. Men slik det framstår idag føler jeg at serien har stagnert og kjører i samme spor som da spillet begynte i sin spede barndom. Den største forandringen jeg har sett fra det første spillet er litt større baner, større kjøretøy og bedre grafikk. Ellers er det lite som skiller Halo og Halo 3. Når det gjelder multiplayeren skal jeg ikke uttale meg for mye da jeg ikke har spillt disse så alt for mye. Men jeg mistenker at forskjellene ikke er direkte store der heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du er så maskulin siden du spiller Halo og ikke FF.

Jeg vil påstå at hvis du gir Rambo valget mellom Halo og FF, så vil han sannsynligvis velge Halo.

Samme med Schawrasermzenegger, Chuck Norris, Samuel L. Jackson, Kamina, Hufsa, Carl I. Hagen og William Wallace.

Utifra bloggen hans så er en av interessene hans å trene.

Be afraid. Very afraid.

Jeg kan lukte YOGA!

Er nok ikke akkurat Hulken nei, liker å tro det, men akk... :(

Ja, jeg trener Gormers, men jeg ser ikke ut som Arnold Schwarzenegger.

Du trener yoga, ikkesant?

Snorre: hvorfor endre det som allerede er perfekt?

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Ikke ødelegg en av de få menneskene jeg respekterer for deres verdier og mentale styrker snille :(

Yay! Jeg har verdier og mentale styrker, men best av alt jeg, i likhet med kongen, er en flertallsperson. :D

Takk for omtanken Snurre, dog tror jeg jeg skal klare å motstå fristelsen denne gangen også. ;)

Ang. å komme på forumtreff så blir det nok litt for langt og dyrt for en tromsøstudent å dra helt til Bergen, men hadde kanskje tatt sjansen hvis det ikke var midt i semesteroppgaveskrivingen min. :)

Jeg kan lukte YOGA!

Hey! Ikke gjør narr av yoga takk.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

@Snorre: Angående Halo: CE så vil jeg si at spillet var alt annet enn middelmådig eller "ok". Det var direkte nyskapende på en del måter, og dessverre så har en del av tingene spillet kom med, blitt standarder i nyere spill. Du kan muligens komme med eksempler på spill som gjorde noen av disse tingene først, men halo var relativt nyskapende med

-våpna som man kun kunne bære to av. Disse var utrolig varierte og balanserte imo. Det var aldri sånn at du ville bruke opp ett våpen først og så ta opp et annet litt dårligere pga ammoet var tomt (vel bortsett fra med rocked launcheren), våpna hadde så forskjellige bruksområder og styrker slik at de passet til forskjellige situasjoner

-regenererende skjold (hadde også vanlig liv system)

-mengden på lydklipp som kunne komme ut fra den vennlige AIen du spilte med

-den fantastiske AIen til fiendene som gjorde at spillet fikk en særs god gjenspillingsverdi

-mappingen av kommandoer til knapper på kontrollen, så man kunne slå, hive granater, og skyte, uten å måtte bla gjennom våpen etc. Bedre flow of combat~ ;3

Grafikken var relativt god, og mye kunne skje samtidig onscreen. Samtidig kjørte spillet med veldig lav fps, og kunne ikke hamle opp med noe fps spill på pc når det gjalt dette på den tiden. Likevel var spillet veldig spillbart fortsatt pga man siktet tregere.

Halo 2 var en god del mer fast paced pga en litt høyere fps og ny spillmotor.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Ikke ødelegg en av de få menneskene jeg respekterer for deres verdier og mentale styrker snille :(

Yay! Jeg har verdier og mentale styrker, men best av alt jeg, i likhet med kongen, er en flertallsperson. :D

Takk for omtanken Snurre, dog tror jeg jeg skal klare å motstå fristelsen denne gangen også. ;)

Ang. å komme på forumtreff så blir det nok litt for langt og dyrt for en tromsøstudent å dra helt til Bergen, men hadde kanskje tatt sjansen hvis det ikke var midt i semesteroppgaveskrivingen min. :)

Jeg sier ikke at du er en flertallsperson, men du er under den gruppen mennesker.

...inntil du påpekte skrivefeilen min, BRENN!

Du kan smugle deg ned til Elverum?

Jeg tar tilbake mitt utsagn om at jeg vinner. Snurreleif wins!

Uansett hvem av oss som vinner, så vinner Rambo!

Jeg elsker avataren din forresten.

Lenke til kommentar

Men nå er ikke Halo-spillene perfekt, i mine øyne.

Da ser nok desverre dine øyne feil:/

Nei. Trener ikke yoga. Har et enkelt opplegg på treningssenter. For det meste styrke, men også litt andre ting. Trener på forskjellige apparater.

noooo, du ødelegger fordommene mine!

Folk kommer fra Kragerø, Oslo og muligens det kalde nord, så det der er en pingleunnskyldning. 8D

mnjeeehhh... hva er det som egentlig skjer på disse forumtreffene?

Lenke til kommentar

Har vi fått den MW2-videoen?

Ingen som fikk med seg at jeg vant 100 kr på et spørsmål!? :cry:

Joda, gratulerer med det. :) Visste folka at du var spillgeek og kanskje kunne svaret, eller tok de et helt tilfeldig spørsmål?

Det var uvanlig mange her til at det er hverdag i morgen, synes jeg. Har alle dere høstferie kommende uke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...