Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg tror aldri jeg har drukket sprit rett fra flasken. Og med tanke på at jeg hadde en periode hvor jeg drakk daglig så sier det mer om dagens ungdom enn det gjør om meg. 8D

Visse typer brennevin skal drikkes fra flaska. En Chivas på 12 år f.eks. Eller Jäger. Visse typer rom under visse omstendigheter(som hvis man er på sjøen)skal drikkes rett fra flaska.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke du ungdom lenger nå?^^

Ikke hvis å være ungdom betyr at jeg må assosieres med teite små rasistspirer som påstår at de bare vil ha en fornuftig innvandringspolitikk (aka. kun hvite innvandrere) som runker til Vigrid sine nettsider etter at de har drukket seg billig på heimbrent. Da vil jeg ikke være ungdom.

Lenke til kommentar

Er ikke du ungdom lenger nå?^^

Ikke hvis å være ungdom betyr at jeg må assosieres med teite små rasistspirer som påstår at de bare vil ha en fornuftig innvandringspolitikk (aka. kun hvite innvandrere) som runker til Vigrid sine nettsider etter at de har drukket seg billig på heimbrent. Da vil jeg ikke være ungdom.

Må du det da?

Lenke til kommentar
Må du det da?
Lett å få det inntrykket når man går på VGS. Jeg skal være russ, men skal ikke drikke daglig (OMGZ LIZM) og får derfor spørsmål om jeg er avholds. Hallo? Jeg skal jo drikke. "Ja. Nesten-avholds, da?".

fælt så negativt syn du har på ungdom da:/

Jeg har vært borti mye dum ungdom.

Forøvrig skammer jeg meg noe forferdelig hver gang jeg har venner fra utlandet på besøk og de vil på byen. Jeg har aldri hørt om noen som har reagert positivt på drikkekulturen (eller heller mangelen på sådan) blant nordmenn.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Indeed. Det er meg.

Brisen da?

Har du prøvd alkohol i det hele tatt egentlig?

Dessuten, hva er det som er galt med norsk drikkekultur? :3
Vel, det kan ha noe med at flesteparten drikker kun for å bli fulle og gjøre ting de har for liten selvtillit eller penis til å gjøre når de er edru.

... eller fordi det er deilig/gøy å være beruset?

Har vi ikke hatt denne diskusjonen før egentlig?

Lenke til kommentar

Vel, det kan ha noe med at flesteparten drikker kun for å bli fulle og gjøre ting de har for liten selvtillit eller penis til å gjøre når de er edru.

+1

Når jeg tar en flaske vin med foreldrene mine til middag og får spørsmålet "Wow. Drikker du på en ONSDAG O_O?" så er det noe galt. Ja, jeg drikker på en onsdag. To glass vin til maten.

Lenke til kommentar

Det at mange drikker bare for å bli fullest mulig kan være irriterende. Ikke minst fordi en del unge gutter/menn blir til voldsaper så snart de har drukket litt brennevin. Alkoholen er indirekte årsak til en haug med voldsskader hver helg i Norge. Slike idioter burde egentlig ikke hatt lov til å drikke. Men så er vel alkohol kun den utløsende faktoren, voldsaper er de nok til vanlig ohså, bare litt gløggere. Nei, takke seg til.

Nå mener jeg at folk skal få lov til å putte i seg hva de vil, så mye de vil og hvor de vil (på egen eller offentlig eiendom). Men dersom det går utover andres sikkerhet og helse (som det gjerne gjør når voldsaper drikker seg full og stiller seg i taxikø) er det klart at dertil egnede myndigheter bør ha mulighet til å gjøre noe. Om myndighetene hadde økt bevilgningene til politi drastisk kunne kanskje politiet vært mer tilstede nattestimene i landets byer og dermed avverget en del voldsepisoder. For det første ville det virket forebyggende. Selv voldsaper skjønner at vold foran politibetjenter ikke er så lurt. For det andre ville de voldsapene som ikke er så smarte blitt hanket inn av politiet og sendt til psykolog for å få bukt med aggressiviteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...