Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Vel. Jeg er godt bevandret på internett og reagerer ikke lenger på syke videoer. Det eneste jeg fortsatt reagerer på er videoer av mennesker som utnytter/misbruker andre mennesker og til en viss grad dyr. Men når det gjelder syke eller ekle videoer er jeg nok blitt "imun". ^^

Edit: Dessuten var jo fyren usaklig god på bassen sin. Det er alltid trivelig å se videoer av bassister som er så flink som han er. Så får det heller være at han går i kjoler, kjører i seg tre glass med melk og spyr. ^^

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vondt i armen min og svelget akkurat 7 paracets. Er det for mye?

Hvor mye veier du? Og er det vanlig paracet 500mg eller noe annet? Maks døgndose er 60-75mg/kg, ikke medregnet eventuelle lever-/hjerteproblemer, og da regnes det som tatt utover dagen. Tar du det samtidig tåler kroppen din mindre. Anbefalt maksimum døgndose er 45mg/kg, mer enn det kan resultere i milde overdosesymptomer (disse er stort sett kvalme/oppkast, kaldsvette, søvnproblemer/urolig søvn, leddsmerter (!), hodepine, dehydrering, tørr munn etc.

EDIT: Hva jeg VET.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Veier 60 kg. De var 250mg elns tror jeg.. tenkte ikke så mye, hadde bare vondt og ville få en slutt på det.

Du har litt vondt i armen og så bare moser du ned en hel haug med piller? :p Jaja, sunt er det i alle fall ikke!

"Litt vondt" - Å, om bare du kunne forstå. Armen ble brukket tvers av, jeg har bolter operert inn i armen og får ikke sove. Pillene er mine venner.

Lenke til kommentar

Veier 60 kg. De var 250mg elns tror jeg.. tenkte ikke så mye, hadde bare vondt og ville få en slutt på det.

250mg? Paracetamol selges vanligvis i 500mg, da. Eller har du stikkpiller? I så fall lurer jeg enda mer på hvorfor i alle dager du tok syv. x)

Ja, da var det sikkert 500, elns. Husker ikke at jeg så noe tall på pillene. Næi, æ veit æ næi. Men om det da var 500mg, er det da ille, eller en tålbar dose?

Lenke til kommentar

Hvis du googler litt virker det som at hvis du tar 10-20 tabletter (av de 500 grams pakkene som selges rundt om kring) er det en liten sjanse for å få problemer med leveren. Siden du "bare" har tatt syv stykker er dette helt ekstremt lite sannsylig men hvis du får disse symptomene:

2-24 timer: Kvalme/oppkast

24-48 timer: BEDRING, følelse av oppstemthet

3-5 dager: Huden blir icterisk (gul), og en kan i dette stadiet se endringer i leverprøvene, som tyder på begynnede leverskade. En kan se hypoglykemi.

5-8 dager: BEDRING

Da kan det være tegn på at leveren din blir ødelagt. Dvs, hvis du blir gul i øynene/huden, gå til lege asap

Endret av Error
Lenke til kommentar

"Litt vondt" - Å, om bare du kunne forstå. Armen ble brukket tvers av, jeg har bolter operert inn i armen og får ikke sove. Pillene er mine venner.

Vet ikke om det får deg til å føle deg bedre, men jeg har 8 slike skruer i ryggen som jeg må gå med resten av livet jeg. :)

Edit: Og der virker det som tråden døde. I'm a killer! :o

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Flaks at noen her hadde healing powers.

Forresten Vaine, bestillte du Pocketversjonen av bøkene, og hvor lang tid brukte den bokhandelen på å levere bøkene?

Bestilte Pocketversjonen ja, bestilte Gardens of the Moon på en fredag, boken lå i postkassen min fredagen uken etter.

Jeg bestilte de 8 neste bøkene sist mandag denne uken mener jeg å huske. Har ikke fått dem enda.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...