Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

God kveld. Tilbake fra jobb i dag, det har vært veldig stille i dag, som bare betyr at vi får ekstremt mange kunder i morgen. Ellers har jeg betalt jobben det jeg skylder nå som jeg har fått lønn, også har jeg betalt faren min det jeg skylder, også har jeg endelig fått bekreftelse av Faren min at han faktisk nå forstår det at jeg føler et sterkt misbehag hjemme. Tror dette er egentlig en ganske fin dag jeg. Skal slappe litt av i nude mode( Nude mode er det samme som å sitte i bokser og t-skjorte for meg), mens jeg spiller Risen kanskje en runde HoN. Også har jeg fått nytt bankkort i dag. Med Pin kode ****. Ellers så har noen små jenter prøvd å sjekke meg opp på jobb i dag (14-15 åringer), men de er nok litt for unge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lest noe av ham før Vaine, og kan du i så fall anbefale bøkene hans? :) Så at hans bøker ble sammenlignet med The Chronicles of Thomas Covenant The Unbeliever og det gjorde meg interessert, for det er en av de beste fantasyseriene jeg har lest (om ikke DEN beste). :love:

Har lest den første boken i serien 'Malazan Book of the Fallen', og kan ikke gjøre noe annet enn å skryte den opp i skyene.

Har egentlig såvidt begynt å lese bøker, og det eneste jeg har lest før er Lord of the Rings, Silmarillion og The Hobbit.

Sammenlignet med disse er Malazan skrevet på en veldig moderne måte, med tanke på begreper, språk og tanke/talemåte vist av bokens karakterer. Der LOTR viser en veldig middelaldersk og 'overhøflig' talemåte, er Malazan's karakterer mer eller mindre som oss, bare med sverd og magi (Også her viser Malazan sin egen vri, noe som jeg satt stor pris på).

Noe annet som er verd å nevne er at i motsetning til nesten alle fantasy bøker ute i dag starter Malazan uten noen form for introduksjon av forhistorie. Du blir kastet rett ut i et maraton av begreper, steder, og karakterer. Enten faller du ut innen de første 50 sidene, eller så står du han av, og har en virkelig fantastisk treat i vente.

Etter å ha lest den første boken 'Gardens of the Moon', føles det som om jeg ikke har gjort annet enn å pirke i overflaten av toppen av isfjellet. Tro meg; Malazan's historie er enorm. Hver av de 9 (forløpige) bøkene er på mellom 700 og 1200 sider.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...