Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Forklarte jeg ikke deg hvorfor to av kjernene er varmere enn de andre, Snorre? Du har to dobbeltkjerner på èn brikke, som betyr av de er satt sammen 2*2 som tilsier at noen av dem kjøles dårligere. Det er ikke noe du kan gjøre med det.

Kommer helt an på hva slags CPU det er snakk om. i7 har ikke to dobbeltkjerner, men en firekjernet chip.

Lenke til kommentar

Det er forøvrig sant det også, og såvidt jeg husker så er det en i7 maskin. Men jeg tviler strengt tatt på at kjølepastaen har så fryktelig mye å si der med mindre det ble veldig ujenvt fordelt og endte opp med å skape mellomrom. Det ideele hadde jo vært å slippe pastaen idet hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte metoden der man smører pastaen jevnt utover hele prosessor-lokk-flaten for deretter å putte kjøler på. Endte opp på en idle temperatur på rundt 50 grader, noe mer faktisk. Det var jo totalt uholdtbart. Så jeg slo av datamaskinen igjen og åpnet opp for å sjekke. Til min overaskelse satt det overhodet ingen kjølepasta igjen på kjøleren (sånn bortsett fra helt på kantene der kanten på cpu er). Så fant ut at den metoden fungerte dårlig og prøvde med Arctic sin bruksanvisningsmetode igjen. Da var jeg tilbake på idle-temperaturer på mellom 37 og 42 grader som må kunne sies å være helt ok, men ikke perfekt. Tror ikke jeg orker å rote mer med maskinen nå.

Lenke til kommentar

Du ble soaka?

Nei egentlig ikke (har vært der og jobba en del tidligere i uka), men har mest lyst til å være hjemme det meste av dagen rett før skole igjen. Og så hater jeg alle vet hva jeg "skal", men ikke jeg.

Skulle forresten se familiefolk bli brisne for en gangs skyld, men det blir ikke noe av nå.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...