Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Vi hadde instrumenter (nei ikke trekkspill og lignende) og en kirkeorgel-spiller som hørte på KoRn, Pink Floyd og Zeppelin.

Finn ein feil! :p

Joda, men i en ung alder som 14 har man ikke smakt så mye at man kan nyte og like noe bedre enn annet. Da er det kun for å skryte. De som først drikker mye i ung alder, de gjør det for å skryte

Jeg tror heller at de gjør det fordi det er artig å drekke. Det gjorde ihvertfall jeg=)

Trur det er ytterst få personar som faktisk nyter alkohol i ein alder av 14 :lol:

Øl var jo, som sikkert mange hugsar, enormt godt dei første gongane ein drakk det :p

Sist jeg var ute drakk jeg strawberry daiquiri, høh.

Jordbærsyltetøy med sprit. Mmmm :huh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker jeg var i Danmark for litt siden. Ungdommer yngre enn meg drakk øl i København sentrum døgnet rundt. Kanskje ikke så lurt med 14-årsgrense på alkohol?
14-årsgrense? Hallo? Danmark har seksten år på kjøp av øl og vin + sprit under 22% (tror jeg), og atten for å dra på nattklubber/drikke ute, og kjøpe sprit. L2law.
Lenke til kommentar
Husker jeg var i Danmark for litt siden. Ungdommer yngre enn meg drakk øl i København sentrum døgnet rundt. Kanskje ikke så lurt med 14-årsgrense på alkohol?
14-årsgrense? Hallo? Danmark har seksten år på kjøp av øl og vin + sprit under 22% (tror jeg), og atten for å dra på nattklubber/drikke ute, og kjøpe sprit. L2law.

Der tar du feil. 14 år på øl.

Lenke til kommentar
Trur det er ytterst få personar som faktisk nyter alkohol i ein alder av 14 :lol:

Øl var jo, som sikkert mange hugsar, enormt godt dei første gongane ein drakk det :p

Tja... smaken av øl lærer man seg jo å like etter man har drukket det et par ganger da^^

Hvis man bare smaker på det så blir man jo ikke påvirket, og da er det veldig lett å bare si "NEI jeg liker ikke alkohol jeg". Greia er, ihvertfall for meg, at man etterhvert forbinder smaken av for eksempel øl med å være brisen eller full, og da smaker det automatisk mye bedre:3

Tror ikke prosenten på spriten har noe å si i Danmark. Jeg fikk ihvertfall kjøpt sprit med langt høyere prosent enn 22 når jeg var 16 år gammal i det landet der.

Men nå køyer jeg, har som nevnt tidligere slitt med søvnmangel i det siste. God natt=)

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Ser du, nå må jeg anklage deg for å lyve for å redde ansikt, det håpte jeg å unngå. Det ER ikke fjortenårsgrense i Danmark, samme hva du måtte innbille deg, og ingen som jobber på butikk i Danmark ville påstått det, da de får rimelig brutale bøter for å ikke spørre om du ser yngre ut enn 25.

Edit: Altså, om du ser ut som om du er på feil side av 20 og faktisk ER på feil side av seksten får de bot. Klønete setning.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Ser du, nå må jeg anklage deg for å lyve for å redde ansikt, det håpte jeg å unngå. Det ER ikke fjortenårsgrense i Danmark, samme hva du måtte innbille deg, og ingen som jobber på butikk i Danmark ville påstått det, da de får rimelig brutale bøter for å ikke spørre om du ser yngre ut enn 25.

Edit: Altså, om du ser ut som om du er på feil side av 20 og faktisk ER på feil side av seksten får de bot. Klønete setning.

Nei. 14.

: P

Lenke til kommentar

Huff, jeg våknet og får ikke sove så jeg kommer med et lite innspill da jeg som kvart danske føler jeg bør bidra:

- Det er lov å kjøpe øl og sterkere saker når en er 16 mener jeg, men dette kunne iallefall ikke før inntaes før en var 18 (mulig dette har endret seg), men jeg har iallefall aldri hørt noe om at 14 åringer kan kjøpe øl lovlig.

Natti natt

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...