teletubbiekid Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det er ikke alle som vil oppføre seg som en drittunge selvom de er 14. Noen av oss er bare litt mer modne enn det. Hvis du synes det er sånn du skal være når du er 14, så greit det, gjør som du vil, men du kan ikke prakke på andre en sånn livsstil når en ikke er sånn av natur. Han kan gjøre som han vil, men jeg vil påstå at det er synd å sløse bort de bekymringsløse årene med tanker om sparing til lappen og lignende. Og ja, jeg var ikke helt seriøs når jeg skrev det der;) Woot! når jeg var 14 så var jeg ikke interesert i nakne kvinnekropper en gang... (kanskje litt da) Men Alkohol ante jeg ikke hva var! Langt mindre hvordan man fikk tak i det. Men jeg var sikkert ganske sen med å begynne å drikke... Nå bor jeg i Akershus da, hvor 39% av ungdomsskoleelevene svarer at de har drukket seg fulle. http://www.akershus.no/tema/Folkehelse/rus/?article_id=10315 Mange som festa hver eneste helg i 8. klasse her liksom xP Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Sånn fyi, mitt jomfrufyll var våren i 9. klasse. Det var awesome. Har enda til gode å ha den jeg. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Impressive! Er det av relgion eller andre årsaker? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Er ikke du liksom ... gammel? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Sånn fyi, mitt jomfrufyll var våren i 9. klasse. Det var awesome. Har enda til gode å ha den jeg. Samme her, har ikke noe planer om å bli kvitt den på en stund heller. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg var ung, dum og ble invitert til å sove i et telt sammen med tre diggeste jentene i klassen. Med alkohol. Det var awesome. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Gruppepress er overvurdert. Sier bare nei jeg, det funker hver gang Utrolig overvurdert faktisk! Funker utrolig nok hver gang en sier nei! Haha, det er bare et spørsmål om tid før du gir etter for gruppepresset, og da er det ingen vei tilbake;D Hvem er det som gir etter for sånnt? Har man rett så har man rett. ^_^ Huh... hvis dere skal sløse vekk livet deres på å være lovlydige så er det deres sak, men jeg må si at det høres fryktelig... tamt ut. Vel, whatever floats your boat. Hvis dere absolutt ikke vil drikke så værsågod, kan ikke nekte dere det;P Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Sånn fyi, mitt jomfrufyll var våren i 9. klasse. Det var awesome. Har enda til gode å ha den jeg. 20 åring, Nordlending, og har aldri drukket seg full? Viljestyrke har du iallefall. Lenke til kommentar
Safir Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Aldri brydd meg noe særlig om alkohol. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Ønsker å spytte inn en kommentar angående en diskusjon jeg har med villanden og teletubbiekidd som jeg heller ønsker at taes her enn i konsoll kafeen: Skjul Han får 300 kroner i måneden, det betyr ikke at alt han får går til sparing. Så nei, det er ikke nok. Med mindre han skal bo i en hule i 4 år og ikke kjøpe noe som helst. Men å tenke på slikt når man er 14 er for meg ubegripelig. Det kommer alltids konfirmasjon, jobb, sommerpenger, skattepenger (hvis du er heldig.). Penger er det nok av. Du har fortsatt 4 år på deg. Skjul Selvfølgelig går ikke alle pengene til sparing, men prøver å holde av et par hundre i måneden til sparing som fort blir litt penger i løpet av et år. Jeg fatter ikke hvordan du kan kalle meg ubegripelig som tenker litt på fremtiden min? Ja, det er konfirmasjon, men de pengene får jeg ikke lov å bruke, og med foreløpig null jobb er det ikke bare bare å skulle samle inn penger. Sommerpenger?? Det er ca. 500 fra bestemor og bestefar? Under bursdager, jul og lignende får jeg 5-7K hvorav jeg sparer et par av disse, og når mine foreldre også sponser deler av lappen er det ikke noe stooooort problem, men ting kan skje, plutselig kan de skje ting som gjør at jeg ikke får så mye penger, og da er det like greit å spare litt nå, så kan jeg heller bruke penger når jeg faktisk har behov for å kjøpe noe? Jeg er derfor avhengig av å spare litt penger frem til jeg når den alderen hvor jeg får mulighet til en ordentlig jobb jeg ønsker. Den jobben kan ikke fåes i min alder, og jeg fatter ikke hvordan du kan kalle meg ubegripelig for å tenke litt penger? Skader det deg på noen måte at jeg sparer noen av de få lappene i løpet av en måned, istedenfor å sløse dem bort på ingenting? Penger vokser ikke på trær, du kan ikke bare hente frem penger! Det gjør da ingenting å være litt fornuftig å tenke litt på sparing. Vil heller spare penger nå, og heller ha nok til å kunne bruke litt når jeg er 16. Har null forståelse for din uttalelse! Det var en vegg av tekst gitt. Har nettopp våknet fra en powernap, men skal prøve allikevel. Virker på meg som at du tar mitt bruk av ordet "ubegripelig" litt for seriøst. Ved å si at det er for meg ubegripelig, så sier jeg at jeg ikke hadde kommet til å tenkt på det samme hvis jeg var på samme alder som deg, og det gjorde jeg ikke heller på den tiden. Jeg sier ikke at det er idiotisk, og at du heller burde kjøpe deg røyk for det er kult (tuller), men at 14 åringer har mye foran seg, og at man heller burde bruke 300 i måneden på seg selv, der og da. Du virker som en framtidsrettet ungdom, det skal du ha, men jeg tror du tok innlegget mitt litt vel alvorlig. Jeg kritiserte deg ikke, jeg kommenterte bare at jeg ikke ville gjort det samme hvis det var mitt liv. Jeg havner fort i en forsvarsposisjon når jeg ser at folk kritiserer meg for alderen, noe jeg ikke liker, da jeg ofte har blitt kritisert flere ganger pga. alderen før. Ser at jeg tok innlegget litt vel sterkt, men jeg skal love deg en ting: Jeg dropper aldri en fest eller en kinotur fordi jeg må spare penger. Et sted går det en grense. Men deilig å se at vi er enige, da slipper jeg å tenke ut nye formuleringer på diskusjoner på turen. Forresten, noen som har et par tips til hvordan jeg kan piffe opp en konfirmasjons leir, hvordan jeg kan gjøre det litt mer spennende? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Alkohol er oppskrytt, synes det er fælt at såpass mange i 14-15 års alderen er opptatt av slikt. Og ikke for å glemme de i 40 åra, huff. Forresten, noen som har et par tips til hvordan jeg kan piffe opp en konfirmasjons leir, hvordan jeg kan gjøre det litt mer spennende? Vi hadde instrumenter (nei ikke trekkspill og lignende) og en kirkeorgel-spiller som hørte på KoRn, Pink Floyd og Zeppelin. Det var alt jeg trengte iallefall. Endret 17. september 2009 av Snurreleif Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Gruppepress er overvurdert. Sier bare nei jeg, det funker hver gang Utrolig overvurdert faktisk! Funker utrolig nok hver gang en sier nei! Haha, det er bare et spørsmål om tid før du gir etter for gruppepresset, og da er det ingen vei tilbake;D Hvem er det som gir etter for sånnt? Har man rett så har man rett. ^_^ Huh... hvis dere skal sløse vekk livet deres på å være lovlydige så er det deres sak, men jeg må si at det høres fryktelig... tamt ut. Vel, whatever floats your boat. Hvis dere absolutt ikke vil drikke så værsågod, kan ikke nekte dere det;P Syntes også at alkohol er oppskrytt, i våres alder er det kun for å være kul, men i min vennegjeng er man heldigvis kul om man ikke drikker. Ser ikke helt poenget med å drikke, øg ønsker å vente til jeg er myndig før jeg drikker. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Forresten, noen som har et par tips til hvordan jeg kan piffe opp en konfirmasjons leir, hvordan jeg kan gjøre det litt mer spennende? Spacecakes til alle sammen! Jeg kan garantere at det blir episk, og du vil bli elsket av alle som den personen som provida awesome shit på konf leiren=D Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hvorfor være a eller b? Å eksperimentere er en del av å være ung, og alkohol/personer av det andre kjønn er en naturlig del av det. Dem som velger å ta alkohol med måte har jeg all respekt for, men de får ikke "heve seg over" dem som velger å prøve litt tidligere. Det får da være måte på. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Impressive! Er det av relgion eller andre årsaker? Nei slett ikke. Kanskje litt ideologiske grunner, men mest av alt er det vel at jeg aldri helt har sett sjarmen i det. Også har jeg ikke for vane å drikke ting jeg synes smaker som en gammel manns urin (ikke at jeg vet hvordan det smaker, men dere tar poenget). Er ikke du liksom ... gammel? Vel vil ikke si at jeg er gammel, men joda jeg er over den lovlige grensen. Endret 17. september 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Aldri brydd meg noe særlig om alkohol. Har vært ganske opptatt av alkohol opp igjennom årene Men Det har vært mer opprinnelse historie framgangsmåte og slikt framfor og drikke det... Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Hvorfor være a eller b? Å eksperimentere er en del av å være ung, og alkohol/personer av det andre kjønn er en naturlig del av det. Dem som velger å ta alkohol med måte har jeg all respekt for, men de får ikke "heve seg over" dem som velger å prøve litt tidligere. Det får da være måte på. En må ikke være a eller b. Man må ikke enten drikke eller drikke seg helt drita. Det er lov å eksperimentere bare i en mindre grad. Trenger fler tips til hvordan jeg kan sprite opp en i utgangspunktet en kjedelig konf leir! Endret 17. september 2009 av Paisley Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Huh... hvis dere skal sløse vekk livet deres på å være lovlydige så er det deres sak, men jeg må si at det høres fryktelig... tamt ut. Vel, whatever floats your boat. Hvis dere absolutt ikke vil drikke så værsågod, kan ikke nekte dere det;P Syntes også at alkohol er oppskrytt, i våres alder er det kun for å være kul, men i min vennegjeng er man heldigvis kul om man ikke drikker. Ser ikke helt poenget med å drikke, øg ønsker å vente til jeg er myndig før jeg drikker. Nei, det går da an å nyte alkohol, uansett hvor gammel man er. Trenger ikke være sånn "ÆHÆHÆH jeg drakk sånn 2 sixpack med smirnoff på lørdag, og ble SÅÅÅ DRITA LIZM!!" Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hvorfor være a eller b? Å eksperimentere er en del av å være ung, og alkohol/personer av det andre kjønn er en naturlig del av det. Dem som velger å ta alkohol med måte har jeg all respekt for, men de får ikke "heve seg over" dem som velger å prøve litt tidligere. Det får da være måte på. Ta inn årene Perran. Alkohol er vel og bra det, og selvfølgelig er det godt og greit med en dært i stunder og tider, men det er ikke til å skyve under en stol at norske drikke-vaner (f.eks blandt ungdommen) er horrible, for ikke å snakke om den idiotiske "regelen" om at alt er lov i fylla bare man sier at man var full dagen derpå. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Huh... hvis dere skal sløse vekk livet deres på å være lovlydige så er det deres sak, men jeg må si at det høres fryktelig... tamt ut. Vel, whatever floats your boat. Hvis dere absolutt ikke vil drikke så værsågod, kan ikke nekte dere det;P Syntes også at alkohol er oppskrytt, i våres alder er det kun for å være kul, men i min vennegjeng er man heldigvis kul om man ikke drikker. Ser ikke helt poenget med å drikke, øg ønsker å vente til jeg er myndig før jeg drikker. Nei, det går da an å nyte alkohol, uansett hvor gammel man er. Trenger ikke være sånn "ÆHÆHÆH jeg drakk sånn 2 sixpack med smirnoff på lørdag, og ble SÅÅÅ DRITA LIZM!!" Joda, men i en ung alder som 14 har man ikke smakt så mye at man kan nyte og like noe bedre enn annet. Da er det kun for å skryte. De som først drikker mye i ung alder, de gjør det for å skryte Endret 17. september 2009 av Paisley Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå