Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711
Ja de filmene er veldig dårlige. Alle filmene er så klisje at du nesten kan vite hva som kommer til å skje som om du har sett filmen før.

Har du sett filmen før er det ikke så rart at man vet hva som skjer. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ønsker å spytte inn en kommentar angående en diskusjon jeg har med villanden og teletubbiekidd som jeg heller ønsker at taes her enn i konsoll kafeen:

 

Han får 300 kroner i måneden, det betyr ikke at alt han får går til sparing. Så nei, det er ikke nok. Med mindre han skal bo i en hule i 4 år og ikke kjøpe noe som helst.

 

Men å tenke på slikt når man er 14 er for meg ubegripelig. Det kommer alltids konfirmasjon, jobb, sommerpenger, skattepenger (hvis du er heldig.). Penger er det nok av. Du har fortsatt 4 år på deg.

 

Selvfølgelig går ikke alle pengene til sparing, men prøver å holde av et par hundre i måneden til sparing som fort blir litt penger i løpet av et år. Jeg fatter ikke hvordan du kan kalle meg ubegripelig som tenker litt på fremtiden min? Ja, det er konfirmasjon, men de pengene får jeg ikke lov å bruke, og med foreløpig null jobb er det ikke bare bare å skulle samle inn penger. Sommerpenger?? Det er ca. 500 fra bestemor og bestefar? Under bursdager, jul og lignende får jeg 5-7K hvorav jeg sparer et par av disse, og når mine foreldre også sponser deler av lappen er det ikke noe stooooort problem, men ting kan skje, plutselig kan de skje ting som gjør at jeg ikke får så mye penger, og da er det like greit å spare litt nå, så kan jeg heller bruke penger når jeg faktisk har behov for å kjøpe noe?

 

Jeg er derfor avhengig av å spare litt penger frem til jeg når den alderen hvor jeg får mulighet til en ordentlig jobb jeg ønsker. Den jobben kan ikke fåes i min alder, og jeg fatter ikke hvordan du kan kalle meg ubegripelig for å tenke litt penger? Skader det deg på noen måte at jeg sparer noen av de få lappene i løpet av en måned, istedenfor å sløse dem bort på ingenting?

 

Penger vokser ikke på trær, du kan ikke bare hente frem penger! Det gjør da ingenting å være litt fornuftig å tenke litt på sparing.

Vil heller spare penger nå, og heller ha nok til å kunne bruke litt når jeg er 16. Har null forståelse for din uttalelse!

Når du er 14 skal du leve livet, delta i grøftefyll, sløse med penger hemningsløst, tenkte maks en dag framover og være vrang med foreldra dine 8D

Lenke til kommentar
Kanskje ikke hver eneste helg, men man burde ihvertfall prøve det ut i den alderen ja.

 

 

Fantastisk! En bruker som faktisk oppmuntrer unge gutter under grensen til å drikke! Har stått imot og sagt nei de gangene jeg har blitt tilbudt det på fester, og slik skal det forbli. Skam deg teletubbiekidd.

 

Og pass på HCG, han prøver å oppmuntre deg!

Lenke til kommentar
Ønsker å spytte inn en kommentar angående en diskusjon jeg har med villanden og teletubbiekidd som jeg heller ønsker at taes her enn i konsoll kafeen:

 

Han får 300 kroner i måneden, det betyr ikke at alt han får går til sparing. Så nei, det er ikke nok. Med mindre han skal bo i en hule i 4 år og ikke kjøpe noe som helst.

 

Men å tenke på slikt når man er 14 er for meg ubegripelig. Det kommer alltids konfirmasjon, jobb, sommerpenger, skattepenger (hvis du er heldig.). Penger er det nok av. Du har fortsatt 4 år på deg.

 

Selvfølgelig går ikke alle pengene til sparing, men prøver å holde av et par hundre i måneden til sparing som fort blir litt penger i løpet av et år. Jeg fatter ikke hvordan du kan kalle meg ubegripelig som tenker litt på fremtiden min? Ja, det er konfirmasjon, men de pengene får jeg ikke lov å bruke, og med foreløpig null jobb er det ikke bare bare å skulle samle inn penger. Sommerpenger?? Det er ca. 500 fra bestemor og bestefar? Under bursdager, jul og lignende får jeg 5-7K hvorav jeg sparer et par av disse, og når mine foreldre også sponser deler av lappen er det ikke noe stooooort problem, men ting kan skje, plutselig kan de skje ting som gjør at jeg ikke får så mye penger, og da er det like greit å spare litt nå, så kan jeg heller bruke penger når jeg faktisk har behov for å kjøpe noe?

 

Jeg er derfor avhengig av å spare litt penger frem til jeg når den alderen hvor jeg får mulighet til en ordentlig jobb jeg ønsker. Den jobben kan ikke fåes i min alder, og jeg fatter ikke hvordan du kan kalle meg ubegripelig for å tenke litt penger? Skader det deg på noen måte at jeg sparer noen av de få lappene i løpet av en måned, istedenfor å sløse dem bort på ingenting?

 

Penger vokser ikke på trær, du kan ikke bare hente frem penger! Det gjør da ingenting å være litt fornuftig å tenke litt på sparing.

Vil heller spare penger nå, og heller ha nok til å kunne bruke litt når jeg er 16. Har null forståelse for din uttalelse!

Når du er 14 skal du leve livet, delta i grøftefyll, sløse med penger hemningsløst, tenkte maks en dag framover og være vrang med foreldra dine 8D

 

Flott, skal testes ut! Neida, ser ironien her :D

Lenke til kommentar
Woot! når jeg var 14 så var jeg ikke interesert i nakne kvinnekropper en gang... (kanskje litt da) Men Alkohol ante jeg ikke hva var! Langt mindre hvordan man fikk tak i det. Men jeg var sikkert ganske sen med å begynne å drikke...

 

Jeg kunne ikke fatte at det var så mange unge som drakk alkohol, men da jeg havnet på ungdomskolen og ble med på fester ble jeg faktisk overrasket over å se hvor mange som drakk, og hvor lett folk fikk tak i alkohol.

 

Men folkens, jeg skal på konfirmasjons leir denne helgen, blir desverre ikke å se på forumet (med mindre moderatorene misbruker min konto), så får ikke svart om noen skal diskutere eller noe, send meg heller en pm om det er noe.

 

Snakkast!

 

Gruppepress er overvurdert. Sier bare nei jeg, det funker hver gang :p

 

 

Utrolig overvurdert faktisk! Funker utrolig nok hver gang en sier nei! :)

Lenke til kommentar
Ønsker å spytte inn en kommentar angående en diskusjon jeg har med villanden og teletubbiekidd som jeg heller ønsker at taes her enn i konsoll kafeen:

 

Skjul
Han får 300 kroner i måneden, det betyr ikke at alt han får går til sparing. Så nei, det er ikke nok. Med mindre han skal bo i en hule i 4 år og ikke kjøpe noe som helst.

 

Men å tenke på slikt når man er 14 er for meg ubegripelig. Det kommer alltids konfirmasjon, jobb, sommerpenger, skattepenger (hvis du er heldig.). Penger er det nok av. Du har fortsatt 4 år på deg.

 

Skjul
Selvfølgelig går ikke alle pengene til sparing, men prøver å holde av et par hundre i måneden til sparing som fort blir litt penger i løpet av et år. Jeg fatter ikke hvordan du kan kalle meg ubegripelig som tenker litt på fremtiden min? Ja, det er konfirmasjon, men de pengene får jeg ikke lov å bruke, og med foreløpig null jobb er det ikke bare bare å skulle samle inn penger. Sommerpenger?? Det er ca. 500 fra bestemor og bestefar? Under bursdager, jul og lignende får jeg 5-7K hvorav jeg sparer et par av disse, og når mine foreldre også sponser deler av lappen er det ikke noe stooooort problem, men ting kan skje, plutselig kan de skje ting som gjør at jeg ikke får så mye penger, og da er det like greit å spare litt nå, så kan jeg heller bruke penger når jeg faktisk har behov for å kjøpe noe?

 

Jeg er derfor avhengig av å spare litt penger frem til jeg når den alderen hvor jeg får mulighet til en ordentlig jobb jeg ønsker. Den jobben kan ikke fåes i min alder, og jeg fatter ikke hvordan du kan kalle meg ubegripelig for å tenke litt penger? Skader det deg på noen måte at jeg sparer noen av de få lappene i løpet av en måned, istedenfor å sløse dem bort på ingenting?

 

Penger vokser ikke på trær, du kan ikke bare hente frem penger! Det gjør da ingenting å være litt fornuftig å tenke litt på sparing.

Vil heller spare penger nå, og heller ha nok til å kunne bruke litt når jeg er 16. Har null forståelse for din uttalelse!

 

Det var en vegg av tekst gitt. Har nettopp våknet fra en powernap, men skal prøve allikevel.

 

Virker på meg som at du tar mitt bruk av ordet "ubegripelig" litt for seriøst. Ved å si at det er for meg ubegripelig, så sier jeg at jeg ikke hadde kommet til å tenkt på det samme hvis jeg var på samme alder som deg, og det gjorde jeg ikke heller på den tiden. Jeg sier ikke at det er idiotisk, og at du heller burde kjøpe deg røyk for det er kult (tuller), men at 14 åringer har mye foran seg, og at man heller burde bruke 300 i måneden på seg selv, der og da.

 

Du virker som en framtidsrettet ungdom, det skal du ha, men jeg tror du tok innlegget mitt litt vel alvorlig. Jeg kritiserte deg ikke, jeg kommenterte bare at jeg ikke ville gjort det samme hvis det var mitt liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...