Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kutter ikke seg selv for å ta livet av seg, slutt å være dum. Hvis du har så lite forståelse for selvskading som fenomen kan du like gjerne lukke kjeften.

Så forklar meg da. Hva er grunnen til å skade seg selv vis man ikke prøver å ta livet av seg?

Endret av Ateuz
Lenke til kommentar

Synes det er synd at det norske språket har fordunstet helt.

Er jo bare å lese en bok av Ibsen eller noen i den klassen der, så får man se at vi egentlig har et ganske så større språk enn det folk tror.

Så forklar meg da. Hva er grunnen til å skade seg selv vis man ikke prøver å ta livet av seg?

I stedet for å sitte og prøve å hanskes med følelsmessige smerter så kan man heller fokusere på en mer fysisk smerte, det retter med andre ord fokuset på noe annet og "lettere angripelig" eller hva jeg skal kalle det.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Man kutter ikke seg selv for å ta livet av seg, slutt å være dum. Hvis du har så lite forståelse for selvskading som fenomen kan du like gjerne lukke kjeften.

Psykiske lidelser? Fortrengt smerte som de slipper ut ved hjelp av kutt?

Lenke til kommentar
Ateuz: Fnis, det virker nå heller som om du ikke aner så mye om verden du lever i. Hvis du hadde det, ville du aldri spurt om noe sånt. <3

Har aldri sakt at jeg vet så mye om verden jeg lever i, og det er heller ikke poenget.

Jeg sliter virkelig med å skjønne hvorfor noen vil skade seg selv

Lenke til kommentar
Ateuz: Fnis, det virker nå heller som om du ikke aner så mye om verden du lever i. Hvis du hadde det, ville du aldri spurt om noe sånt. <3

Har aldri sakt at jeg vet så mye om verden jeg lever i, og det er heller ikke poenget.

Jeg sliter virkelig med å skjønne hvorfor noen vil skade seg selv

Hahaha, hør nå her. Utifra det innlegget der var du heller ute etter å rakke ned på dem enn å forstå dem. Du dømte ved å si at de ikke aner noe om verden de lever i, isteden for å prøve å få litt innsikt i hvordan de opplever verden. Så spar meg.

Ikke kjør en "serious business". Den sjansen er borte.

Endret av Wildheart
Lenke til kommentar

Man dytter til side de vonde tankene ved å påføre seg smerte, dette av to årsaker (som min psykolog var så grei å forklare meg - ja, jeg er selvskader, og har vært det i åtte år); endorfinene kroppen sparker løs når man skader seg hjelper på all slags smerte, være seg psykisk eller fysisk, og de roer deg ned om du har angst eller lignende. Den andre er, som Snurreleif (<3) sier, at det er mye lettere å fokusere på fysisk smerte enn psykisk smerte. Man får noe håndgripelig å fokusere på fremfor noe abstrakt og "ute der" i tankene sine.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Man dytter til side de vonde tankene ved å påføre seg smerte, dette av to årsaker (som min psykolog var så grei å forklare meg - ja, jeg er selvskader, og har vært det i åtte år); endorfinene kroppen sparker løs når man skader seg hjelper på all slags smerte, være seg psykisk eller fysisk, og de roer deg ned om du har angst eller lignende. Den andre er, som Snurreleif (<3) sier, at det er mye lettere å fokusere på fysisk smerte enn psykisk smerte. Man får noe håndgripelig å fokusere på fremfor noe abstrakt og "ute der" i tankene sine.

Word. Velskrevet.

jeg sliter med å skjønne deg

Meg?

Nei, tullebukk :)

Lenke til kommentar

Går det ikke bare an å fjerne det ved å knaske piller?

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvis Ateuz enda ikke skjønner hvorfor noen driver med selvskading etter eplefe sitt innlegg mister jeg alt håp i menneskeheten..

En ting er å skjønne, en annen å forstå.

Sant nok, poeng tatt.

Lenke til kommentar
Går det ikke bare an å fjerne det ved å knaske piller?
Jeg prøvde faktisk pilleknasking. I flere år. Jeg ble dårligere av det. Det verste var en periode da jeg byttet antidepressiva, og de jeg nettopp hadde begynt på førte til "prikking" i huden, og nedsatt følelse i nevnte hud. Jeg sydde 86 sting i løpet av de tre månedene jeg gikk på dem. Fyren på såravdelingen på legevakten var på fornavn med meg og vurderte å bare sende med meg nål og tråd hjem, så ofte som jeg var der. Så nei, man kan ikke bare fjerne det ved å knaske piller. I mange tilfeller blir man verre av nevnte piller.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...